Wideoszkolenie: Promocja miasta, gminy i turystyki

Promocja miasta, gminy i turystyki. Jak promować się za pomocą Facebooka, Twittera, Instagrama? Jak określić zasady, podwaliny i cel promocji? Jak w praktyce korzystać z prawa autorskiego? Jak przeprowadzać akcje promocyjne przy bardzo małym budżecie?

od 399.00 zł

Wideoszkolenie PCC Poland skierowane do wydziałów promocji miast, gmin i turystyki, pracowników zajmujących się planowaniem i przeprowadzaniem działań promocyjnych oraz zarządzających budżetem promocyjnym.

Jak zaplanować efektywną promocję miasta, gminy i turystyki
Podczas szkolenia uzyskają Państwo odpowiedź na wszystkie pytania z programu zebrane dzięki wielogodzinnym rozmowom z pracownikami wydziałów zajmujących się promocją miasta, gminy i turystyki. Dostarczamy Państwu przydatne informacje do wykorzystania od zaraz, a także wzory pism, które ułatwią codzienną pracę. Na naszym szkoleniu mogą Państwo zadawać pytania od pierwszych minut spotkania. Najważniejsze jest to, by szkolenie było zrozumiałe i przydatne

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Jak promować się za pomocą Facebooka, Twittera, Instagrama?
  • Jak zbudować efektywny system informacyjno-promocyjny w mediach społecznościowych?
  • Jak tworzyć atrakcyjne materiały promocyjne, filmowe, zdjęciowe, multimedialne?
  • Co to jest i czemu ma służyć promocja? Do kogo skierowana jest promocja? Jak określić zasady, podwaliny i cel promocji?
  • Jak przeprowadzać akcje promocyjne przy bardzo małym budżecie?
  • Skąd można pozyskać dodatkowe środki finansowe na promocję miasta i gminy oraz turystyki?
  • Jak współpracować z wewnętrznymi i zewnętrznymi przedsiębiorcami, aby uzyskać wspólne korzyści finansowe? Jak prowadzić negocjacje? Jak stworzyć wspólny plan projektu? Jak efektywnie poprowadzić projekt?


Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:

  • Sprawozdanie finansowe z działań promocyjnych
  • Wzór umowy o dzieło na licencję wyłączną
  • Wzór umowy o dzieło na licencję niewyłączną
  • Wzór pisma ze zgodą na wykorzystanie, logo, herbu
  • Notatka prasowa zapraszająca do udziału w konkursie organizowanym przez Urząd
  • Wzór zgody na wykorzystanie wizerunku

Szczegółowy program szkolenia:

Jak prowadzić promocję w Internecie? Media społecznościowe i strona internetowa

  • Jakie media społecznościowe są najchętniej wybierane przez odbiorców?
  • Jak promować się za pomocą Facebooka, Twittera, Instagrama?
  • Jak zbudować efektywny system informacyjno-promocyjny w mediach społecznościowych?
  • Jak rozszerzyć swoją działalność w mediach społecznościowych?
  • Jakie metody promocyjne należy wykorzystywać podczas prowadzenia mediów społecznościowych?
  • W jaki sposób dotrzeć do odbiorcy za pomocą mediów społecznościowych?
  • Jak stworzyć efektywną kampanię medialną?
  • Jak zwiększyć atrakcyjność treści zamieszczanych w mediach społecznościowych?
  • Jak zachęcić turystów do odwiedzania miejscowości za pomocą mediów społecznościowych?
  • Jak prowadzić stronę internetową, aby była czytelna i atrakcyjna dla odbiorcy?
  • Jakie informacje publikować na stronie internetowej?
  • Jak prowadzić media społecznościowe i stronę internetową, aby były zgodne z ustawą RODO?
  • Jak zwiększyć atrakcyjność treści zamieszczanych na stronie internetowej?
  • Za pomocą jakich bezpłatnych narzędzi i aplikacji można tworzyć treści na media społecznościowe oraz stronę internetową?



Jak przygotować atrakcyjne materiały na media społecznościowe i stronę internetową?

  • Skąd pozyskiwać materiały na media społecznościowe i stronę internetową?
  • Jak tworzyć atrakcyjne materiały promocyjne, filmowe, zdjęciowe, multimedialne?
  • W jaki sposób tworzyć komunikaty urzędowe, aby były przystępne dla odbiorców?
  • W jaki sposób redagować teksty, aby były atrakcyjne i przyciągały odbiorców?
  • Z kim warto współpracować podczas tworzenia treści na media społecznościowe?



Najważniejsze aspekty związane z prawem autorskim

  • Jak w praktyce korzystać z prawa autorskiego?
  • Jak wykorzystywać materiały cyfrowe, aby były zgodne z prawem autorskim? Jak posługiwać się zdjęciami w Internecie?
  • Jak rozróżniać licencje na dzieło? Licencja wyłączna i niewyłączna
  • Jak stosować prawo ochrony wizerunkowej? W jakich przypadkach można wykorzystać wizerunek, a w jakich nie należy tego robić?
  • Jak poprawnie podać źródło materiałów publikowanych w Internecie?



Jak zaplanować kilkuletnią strategię promocyjną?

  • Co to jest i czemu ma służyć promocja? Do kogo skierowana jest promocja? Jak określić zasady, podwaliny i cel promocji?
  • Co to jest wizerunek miasta? W jaki sposób stworzyć pozytywny wizerunek miasta i gminy wewnątrz i na zewnątrz?
  • Na jakiej podstawie i za pomocą jakich narzędzi można tworzyć strategię promocyjną?
  • Dlaczego podczas planowania strategii promocyjnej powinno się uwzględnić potrzeby mieszkańców?
  • Jak poprowadzić strategię promocyjną?
  • Jakie są narzędzia i kanały promocji?
  • Jak promować się za pomocą klasycznych technik przekazywania informacji?
  • Jak ukierunkować promocję na konkretną grupę odbiorczą?
  • Na jakiej podstawie wybrać sztandarowe obiekty do promocji?
  • W jaki sposób promować dziedzictwo kulturowe? Jak poprzez promocję wpłynąć na sprzedaż dziedzictwa kulturowego?
  • W jaki sposób promować się przy pomocy lokalnych produktów i producentów?
  • Jak wypromować lokalnych przedsiębiorców?
  • Jak promować się poprzez konkursy?
  • W jaki sposób prowadzić akcje promocyjne, aby zachęcić młodych mieszkańców do pozostania i osiedlania się w obrębie miasta i gminy?
  • W jaki sposób promować się za pomocą gadżetów? Jakie materiały promocyjne warto przygotować? Jak tworzyć materiały z uwzględnieniem identyfikacji wizualnej oraz zasady spójności?
  • W jaki sposób promować się, aby pozyskać inwestorów?
  • Jak wypromować małą lokalność?



Skąd pozyskać budżet na działania promocyjne?

  • Jak opracować efektywny plan zarządzania budżetem promocyjnym?
  • Jak przeprowadzać akcje promocyjne przy bardzo małym budżecie?
  • Skąd można pozyskać dodatkowe środki finansowe na promocję miasta i gminy oraz turystyki?
  • Na co zwrócić uwagę pisząc wnioski konkursowe o dofinansowanie działań promocyjnych ze źródeł zewnętrznych?



Jak nawiązać efektywną współpracę?

  • Dlaczego ważna jest współpraca z mediami? Jak skutecznie współpracować?
  • Dlaczego dialog z mieszkańcami jest ważny dla rozwoju miasta, gminy, powiatu? Jaką rolę we współpracy pełnią konsultacje społeczne?
  • Jak współpracować z wewnętrznymi przedsiębiorcami, aby uzyskać wspólne korzyści finansowe? Jak prowadzić negocjacje? Jak stworzyć wspólny plan projektu? Jak efektywnie poprowadzić projekt?
  • Jakie korzyści wynikają ze współpracy z miastami partnerskimi z zagranicy?
  • W jaki sposób ustalać oferty sponsorskie na działania promocyjne miast i gmin? Na to zwrócić uwagę?
  • Dlaczego współpraca z miejskimi/gminnymi instytucjami kultury i sportu jest ważna dla wspólnej promocji?



Jak przeprowadzić promocję turystyki?

  • Jak opracować strategię promocyjną produktu turystycznego?
  • Jak wypromować małe miejscowości turystyczne?
  • W jaki sposób skierować działania na promocję na ekoturystyki? Jak promować ścieżki rowerowe, szlaki turystyczne i ekologiczne środki transportu?
  • W jaki sposób prowadzić analizę pod kątem ruchu turystycznego? W jaki sposób monitorować przychód turystyczny? Jakie sposoby można zastosować?
  • Z jakich serwisów turystycznych oraz aplikacji warto korzystać w trakcie promocji?
  • Jak promować się na targach turystycznych? Jak powinno wyglądać przekonujące stanowisko promocyjne? Jak przygotować materiały promocyjne?
  • W jaki sposób otworzyć się na zagranicznego turystę?
  • Jak stworzyć własną markę turystyczną? W jaki sposób ją wypromować?


Prowadzący

Wideoszkolenie poprowadzi specjalista ds. turystyki i promocji. Nasz prelegent od 2013 roku pracuje w samorządzie terytorialnym — w Wydziale Promocji, Sportu i Kultury. Zajmuje się m.in. promocją miasta, turystyką, współpracą z mediami, współpracą z zagranicznymi miastami partnerskimi. Prowadzący posiada również doświadczenie zawodowe w dziale marketingu i sprzedaży w prywatnej firmie. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w zakresie public relations oraz Szkoły Liderów Miasta Ełku. Wykształcenie wyższe magisterskie: filologia polska, licencjackie: zarządzanie w administracji publicznej.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 399.00
15 października 2021

Podobne szkolenia