W programie m.in., wybrane zagadnienia:
- Jak powinien wyglądać plan kont? Jak stworzyć plan kont? Jak go stosować i opisywać? Czy wszystkie konta trzeba opisywać? Jakie są różnice w opisywaniu kont?
- Jak powinna wyglądać polityka rachunkowości? Jakich zapisów należy unikać przy tworzeniu polityki rachunkowości? Wzór polityki rachunkowości
- Jakie załączniki należy umieścić w związku z instrukcją inwentaryzacyjną i środkami trwałymi?
- Jak uniknąć naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy zaciąganiu zobowiązań?
- Jak wprowadzić decyzje finansowe oraz plan finansowy Funduszu Pracy, żeby miał swoje odzwierciedlenie w informacji z wykonania planu finansowego FP (Rb-33)?
- Jak prawidłowo zaciągać zobowiązania w ramach środków Funduszu Pracy zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia oraz dyscypliną finansów publicznych?
- Wykazywanie nadpłaty z tytułu składki zdrowotnej w sprawozdawczości budżetowej
Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:
- Gotowy wzór polityki rachunkowości gotowy do podpięcia do swojej jednostki
- Przyporządkowanie paragrafów wydatków bieżących do rodzaju kosztów wyszczególnionych w planie kont
- Wzór instrukcji inwentaryzacyjnej
- Wzór instrukcji obiegu dokumentów księgowych
- Wzory sprawozdań budżetowych
- Wzór Rb-27S
- Wzór Rb-28S
- Wzór Rb-N
- Wzór Rb-Z
Szczegółowy program szkolenia:
Pytania uczestników szkolenia, na które odpowiedzieliśmy podczas ostatniego terminu:?
- Będziemy realizować projekt współfinansowany z PFRON – „dostępna przestrzeń publiczna”. Wkład własny mamy w budżecie, natomiast kwota dofinansowania jest poza budżetem. Na jakich kontach księgować PFRON?
- Czy główny księgowy powinien parafować każdą umowę przed jej zawarciem, potwierdzając tym samym posiadanie środków w planie finansowym na jej zawarcie?
- W jaki sposób robić wydruki miesięczne i na koniec roku – oddzielnie czy razem? Czy co miesiąc należy robić oddzielnie wydruki dla projektów EFS+?
- Czy co roku należy sporządzić nową politykę rachunkowości?
- Czy o zmianę kategorii archiwalnej należy wystąpić do archiwum państwowego?
- Czy można zutylizować dokumenty, w tym księgowe EFS+ z okresu 2004-2007?
- Czy za brakowanie dokumentów przez firmę zewnętrzną można zapłacić z FP?
- Co z roczną inwentaryzacją, jeżeli nie ma kasy w jednostce?
- Jeżeli rozpoczęliśmy prowadzenie projektu EFS+ 1 czerwca 2023 r., to czy projekt powinien obowiązywać od 1 stycznia, czy od 1 czerwca?
- Na jakim koncie księgować należności długoterminowe?
- Kto uzupełnia historię składek?
- Czy z przepisu art. 108 ust. 1 pkt 31c „organizacja targów pracy” można sfinansować usługę cateringową lub wynajem sali?
- Jak zawierać umowy na SEPI?
- W jaki sposób aneksować umowy na SEPI przy umowie zawartej na rok?
- Czy można finansować z FP zaliczkę egzekucyjną dot. covid?
- Jak w BU księgować w 2023 r. i 2024 r. listy składki zdrowotnej bezrobotnych bez prawa do zasiłku?
- Na jakim koncie powinna znajdować się nadpłata korekty ZUS za bezrobotnych bez prawa do zasiłku?
- Księgowaliśmy korekty na koncie 229, a zwrot nadpłaty ma być zaksięgowany na koncie 221. Jak zamknąć konto 229?
- Gdzie wykazać w sprawozdaniu Rb-33 odpis na 290 i umorzoną należność?
- Czy dyrektor może sam dokonywać zmian w paragrafach FP?
- Jaka przepis prawny mówi o tym, że środki niewydatkowane na dzień 31.12. pozostają na rachunku bankowym?
- Czy w Rb-N wykazujemy koszty postępowania sądowego przypisanych do dłużnika?
- Czy nienależnie pobrane świadczenia dot. lat ubiegłych zwrócone przez bezrobotnego w roku bieżącym, np. bon zasiedleniowy zwiększają limit roku bieżącego?
- Na jakim koncie zaksięgować wypłatę kosztów zastępstwa procesowego (zwróconego wcześniej przez dłużnika) budżecie?
- Mamy należność – badania lekarskie o wartości 35 zł, teraz koszty ETW to 100 zł. Najczęściej komornik umarza postępowania, a koszty narastają, ponieważ dochodzą jeszcze koszty korespondencji? Czy w każdym przypadku musimy od początku wszczynać egzekucję? Czy można od razu umorzyć?
- Mamy odpowiedź z WUP za niewykorzystane środki programu „Firma +1” z roku poprzedniego. Czy możemy przeznaczyć środki na realizację innych działań aktywizacji osób bezrobotnych? Czy te środki zwiększają limit?
- Czy umorzenie z urzędu musi opiniować rada?
- Jeżeli bezrobotny, który ma zwrócić zasiłek przebywa w zakładzie karnym, to czy możemy wszcząć postępowanie egzekucyjne?
- Czy wysyłkę do osoby, która była bezrobotna i została wyrejestrowana z powodu otrzymania środków na działalność, można finansować z FP?
- Czy możemy finansować z FP materiały biurowe np. teczki, segregatory, papier?
- Czy dopuszczenie do przedawnienia nie podlega odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych?
- Czy należność dłużnika, względem którego sąd ogłosił upadłość konsumencką podlega umorzeniu?
- Co, jeżeli dłużnik powołuje się na ogłoszenie upadłości przez sąd i nie chce złożyć wniosku o umorzenie zaległości?
- Czy opłata za ustanowienie kuratora powinna być ujęta jako należność?
- Co ze środkami, które pozostaną na rachunku projektu na koniec roku?
- Czy pozostałe na koniec roku środki KFS (w tym rezerwa KFS), które są na odrębnym rachunku bankowym, należy przekazać na konto podstawowe FP? Czy zwracamy te środki do MRiPS?
- Co z odsetkami od KFS, które zwrócił nam przedsiębiorca? Czy zostawiamy je na przychodach FP?
- Kto możne podpisywać dokumenty za głównego księgowego podczas jego nieobecność? W jakim dokumencie to zawrzeć?
- Jaki przepis mówi o terminach archiwizacji sprawozdań?
- Czy dopuszczalne jest niedrukowanie dokumentów i księgowanie tylko dokumentów elektronicznych? Jak wówczas rozwiązać sprawę opisu faktur, zatwierdzenie pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym i zatwierdzenia do wypłaty? Jeśli dokumenty będą tylko w wersji elektronicznej, to jak postępować w przypadku kontroli zewnętrznej w urzędzie?
- Czy na dzień 31 grudnia przeksięgowujemy konta 136 i 853?
- Czy przeksięgowujemy konto 853 na fundusz własny w środkach obrotowych?
- Jakie dokumenty są potrzebne do zaksięgowania przedawnienia?
- Na podstawie jakich dokumentów dokonuje się odpisów aktualizujących?
- Czy odpis robimy od każdego rodzaju należności: kapitał, odsetki, zastępstwa procesowe, opłaty sądowe i komornicze?
- Czy można utworzyć odpis aktualizujący na należnościach zabezpieczonych dotyczących dotacji na działalność gospodarczą?
- Czy radca prawny powinien wypowiedzieć się na temat należności wątpliwych pod wnioskiem dyrektora?
- Jak postępować w przypadku umorzenia należności przez komornika?
- Co zrobić w sytuacji, gdy rada umorzyła zasiłek, a zostały odsetki i koszty egzekucyjne od tego zasiłku?
- Co u umorzeniem kosztów zastępstwa procesowego?
- W jaki sposób wyksięgować błędnie naliczone odsetki od należności, która została wprowadzona na odpis aktualizujący należności w roku poprzednim? Jest to należność wątpliwa, a dłużnik niewypłacalny. W wyroku sądowym odstąpiono od naliczania odsetek. Jak dokonać korekty w sprawozdaniu Rb-33?
- Jak postąpić z należnością, który figuruje w PUP od 2005 r. w wysokości 269,30 zł?
- Czy na gadżetach reklamowych wystarczy tylko umieszczenie logo urzędu? Czy również wypunktowane podstawowe usługi świadczone przez urząd?
- Czy na podstawie przepisu art. 108 ust. 1 pkt 38 możemy finansować koszt podróży i diety dla pracowników PUP odbywających podróż w związku ze szkoleniem?
- Na jakim paragrafie ujmować opłatę dla syndyka oraz dla kuratora w związku z ustanowieniem przez sąd kuratora dla osoby nieznanej z miejsca pobytu?
- Czy koszty dostawy mogą być finansowane z Funduszu Pracy?
- Z czego możemy sfinansować koszt za parkowanie samochodu na szkolenie pracownika PUP?
- Czy z FP możemy kupować teczki do wpinania dokumentów?
- Czy w projekcie pilotażowym zakupy słodyczy na spotkanie z uczestnikami pilotażu należy księgować w § 4220 czy § 4210?
- Czy możemy dokonywać zakupu wiązek kwiatów i drobnych upominków na zaproszenia otrzymane od innych instytucji dot. obchodów roczni i jubileuszy tychże instytucji z budżetu?
- Czy na podpisie kwalifikowanym powinna być pełniona funkcja osoby, która podpisuje dokumenty?
- Czy należy skorygować sprawozdanie MPiPS-02 za grudzień w przypadku, gdyby wysokość zobowiązań w późniejszym sprawozdaniu Rb-33 za grudzień była inna, ponieważ były doksięgowane zobowiązania po sporządzeniu MPiPS-02, a przed Rb-33?
- Czy zamówienie dodatkowych numerów do centrali telefonicznej można zapłacić z systemu informatycznego?
- Czy opłacamy abonament za radio w samochodzie?
- Czy przy wypłacie ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej potrącamy podatek?
- Jeżeli zakupujemy odzież roboczą, to nie ma ekwiwalentu za pranie?
- Dlaczego nie powinno się ujmować paragrafu przy utworzeniu odpisu?
- Czy program pilotażowy należy uwzględnią do wiersza 12 dot. zaangażowania?
- Czy można zaciągać zobowiązania na fakultety?
- Co z umowami na usługi telekomunikacyjne?
- Czy umowę z pocztą zawiera się na rok?
- Co w przypadku opłat pocztowych z FP?
- Czy na należności covidowe można zrobić odpis?
- Czy występować o zwrot, tzw. salda w ZUS-ie, które widnieje w PUE ZUS?
- Gdzie w sprawozdaniach budżetowych wykazujemy zwrot składki zdrowotnej od starostwa?
- Czy w Rb-N wykazujemy należności z FP
- Dyrektor chce upoważnić kierownika CAZ do zastępowania go w czasie jego nieobecności. Wystąpiliśmy do starosty o upoważnienia dla kierownika do dysponowania (w zastępstwie) środkami FP. Prawnicy starosty uważają, że to dyrektor ma udzielić upoważnienia na podstawie przepisu art. 48 Ustawy o samorządzie powiatowym. Co w takiej sytuacji?
- Kto i na jakiej podstawie może zastępować głównego księgowego?
- Czy należy naliczyć wynagrodzenie płatnika od zaliczki z podatku z FP?
- Czy pozabilansowe księgowanie zwrotu składki zdrowotnej jest prawidłowe?
- Co z odsetkami od kosztów procesu?
- Czy od wynagrodzenia wypłaconego z pilotażu składkę społeczną pracodawcy można wypłacić z budżetu?
- Czy stan środków FP na 31 grudnia wykazujemy w RB-N?
- Czy w EFS+ zwrot VAT z doposażenia korygujemy we wniosku o płatność?
- Na którym paragrafie księgować przedawnienie niewypłaconych zasiłków po 6 miesiącach?
- Jak podzielić różne zwroty kosztów komorniczych z sądów?
- Czy świadczenia wypłacane bezrobotnym w ramach pilotażu są zwolnione z podatku?
- Czy umorzona decyzją administracyjną należność z FP powinna być wykazywana w PIT?
- Czy trzeba przeksięgowywać niewykorzystane środki z AF i fakultatywne na dzień 31.12 na zasiłki?
- Czy w informacji o umorzeniach nieopodatkowanych należności budżetowych należy wykazywać umorzone należności z FP?
- Czy dyrektor może sam przesuwać środki z paragrafu 4850?
- Czy główny księgowy powinien również podpisać zatwierdzenie do wypłaty? Czy wystarczy tylko podpis dyrektora?
- Czy zakup e-DOK może być z FP, czy z budżetu?
- Czy zwrot nadpłaty z salda wykazanego z ZUS należy odzyskać do końca roku 2023?
- Co w przypadku, gdy nie wiemy, czego dotyczy nadpłata, tylko ogólnie jest pokazane saldo?
- Jak proporcjonalnie wyliczyć bon na zasiedlenie do zwrotu, jeżeli bezrobotny przepracował tylko 2 miesiące?
- Czy od należności rozłożonej na raty też trzeba dokonać przeliczenia odsetek w przypadku zmiany stopy procentowej?
- Za jaki okres możemy dochodzić odsetek od należności przypisanej do zwrotu, jeżeli należność została przypisana do zwrotu w 2016 r.?
1. Polityka rachunkowości w PUP – gotowy wzór polityki rachunkowości dla powiatowych urzędów pracy, załącznik do planu kont. Fundusz pracy. Obsługa programów w księgowości typu Syriusz
- Ustawa o rachunkowości – omówienie
- Ustawa o finansach publicznych – omówienie
- Kto jest odpowiedzialny za opracowanie oraz aktualizację polityki rachunkowości?
- Jak powinien wyglądać plan kont? Jak stworzyć plan kont? Jak go stosować i opisywać? Czy wszystkie konta trzeba opisywać? Jakie są różnice w opisywaniu kont?
- Jak budować konta w funduszu pracy? Czy powinno opisywać się konta szczegółowo, czy tylko ogólnie opisywać?
- Jak powinny wyglądać plany kont pod kątem unijnych zmian? Czy należy wyodrębniać rachunki?
- Co oznaczają dane człony w planie kont? Z ilu członów powinien składać się plan kont?
- Czy plany kont należy wyróżniać na podstawie kosztów, rodzajów, czy paragrafów?
- Jak zakładać dodatkowe konta powiązane z innymi działami?
- Jakie elementy powinna zawierać polityka rachunkowości?
- Co należy zapisać w polityce rachunkowości w związku z zapisywaniem i archiwizacją dokumentacji elektronicznej? Jakie są sposoby przechowywania oraz archiwizacji dokumentów?
- Jakie są sposoby obiegu dokumentów? Praktyczne wyjaśnienie instrukcji obiegu dokumentów
- Jakie załączniki należy umieścić w związku ze środkami trwałymi?
- Jakie załączniki należy umieścić w związku z instrukcją inwentaryzacyjną?
- Jakich elementów nie warto zawierać w polityce rachunkowości?
- Jakich błędów unikać przy opracowywaniu polityki rachunkowości? Szczegółowość, niekompletność, nieaktualność, nieadekwatność
- Jak aktualizować politykę rachunkowości?
- Jak często zmieniać politykę rachunkowości?
- Jakie uproszczenia można zapisać w polityce rachunkowości?
- Kiedy i kto dokonuje zmian w polityce rachunkowości?
- Jakich zapisów należy unikać przy tworzeniu polityki rachunkowości?
- Jak przygotować politykę rachunkowości pod kątem kontroli?
- Na co najczęściej zwraca uwagę kontrola, która sprawdza politykę rachunkowości?
- Jakie są kary za nieprzestrzeganie zasad polityki rachunkowości? Jakie kary może nanieść RIO na osobę odpowiedzialną za skonstruowanie polityki rachunkowości?
- Polityka rachunkowości, a klasyfikacja budżetowa
- Jak powinna wyglądać definicja tworzenia kont księgowych?
- Jak klasyfikować konta księgowe?
- Podstawowe operacje gospodarcze
- Finanse publiczne i ZUS w polityce rachunkowości
- Jakie są różnice pomiędzy polityką w budżecie, a polityką w funduszu pracy?
- Czy trzeba księgować zaangażowanie wydatków w Funduszu Pracy?
- Jak obsługiwać programy typu syriusz w księgowości w PUP? Instrukcja na żywo
2. Sprawozdawczość i ewidencja księgowa w PUP. Zdarzenia
gospodarcze pod kątem budżetowym i funduszu pracy
- Skąd wziąć kwotę zaangażowania do sprawozdania MRPiPS-02?
- Jak uniknąć naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy zaciąganiu zobowiązań?
- Jak należy rozliczyć zwroty należności z tytułu otrzymanej pomocy w ramach covid-19?
- Rozliczanie nadpłaty z tytułu korekty składki zdrowotnej za bezrobotnych bez prawa oraz zasady ewidencji księgowej
- Sprawozdania pod kątem budżetowym dla urzędów pracy – jak je wypełniać? Opis sprawozdań, przykłady
- Wynagrodzenia płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych – ewidencja księgowa.
- Jakie są okresy sprawozdawcze w roku obrotowym?
- Jak dzielić koszty związane z działalnością programową i administracyjną?
- Na jakich paragrafach i kodach ujmować ewidencję księgową?
- Jak ujmować zdarzenia gospodarcze? Część budżetowa i część funduszu pracy
- Wykazywanie nadpłaty z tytułu składki zdrowotnej w sprawozdawczości budżetowej
- Prawidłowe rozliczanie limitowanych środków Fundusz Pracy (aktywne, fakultatywne, KFS, programy oraz projekty) – kiedy dokonujemy zwrotu środków a kiedy zostawiamy środki na rachunku bankowym, jakie są terminy?
- Jak prawidłowo zaciągać zobowiązania w ramach środków Funduszu Pracy zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia oraz dyscypliną finansów publicznych?
- Czy należności Funduszu Pracy wykazujemy w sprawozdaniu Rb-N?
- Jak wprowadzić decyzje finansowe oraz plan finansowy Funduszu Pracy, żeby miał swoje odzwierciedlenie w informacji z wykonania planu finansowego FP (Rb-33)?
- Jak rozliczać dochody, które wpływają do samorządu? Jak je księgować?
- Jak ewidencjonować wydatki?
- Jak prawidłowo ewidencjonować naliczenia odsetek od nienależnie pobranych świadczeń – kiedy należy dokonać przypisu odsetek.
- Jak rozliczać środki unijne? Dofinansowania z Unii w wysokości 85%
- Jak sprawnie prowadzić księgi rachunkowe?
- Jak księgować wszystkie koszty gospodarcze?
3. Pytania urzędów w sprawie sprawozdawczości i polityki rachunkowości w urzędach pracy
- Czy główny księgowy powinien podpisywać się na angażach?
- Czy w czasie zastępstwa dokumenty może podpisywać upoważniony pracownik przez głównego księgowego?
- Kto podpisuje zatwierdzenie do wypłaty? Główny księgowy czy dyrektor?
- Czy główny księgowy powinien podpisywać umowy z Funduszem Pracy?
- Czy PUP może ponosić wydatki z przepisu art. 108 pkt 31b i 3 c Ustawy o promocji zatrudnienia i rynku pracy?
- Czy PUP ponosi koszty z Funduszu Pracy na szkolenie pracowników z płac?
- Czy PUP ponosi wydatki z Funduszu Pracy na podróże służbowe (delegacje) na szkolenie opłacane z FP?
- Czy zwrot kosztów dojazdu na konferencje i spotkania w WUP można finansować z Funduszu Pracy?
- Jeżeli w zawiadomieniu wskazane jest „szkolenie bezpłatne”, to czy dojazd można opłacić z Funduszu Pracy?
- Czy diety z tytułu podróży służbowej związanej z wyjazdem pracownika na szkolenie można finansować ze środków Funduszu Pracy?
- Co powinniśmy aktualizować w polityce?
- Czy dodając plan kont dla EFS+ należy wprowadzić zarządzeniem do polityki rachunkowości jako załącznik?
- Czy w EFS+ można wpisać, że jest nowy kod 101 i wszystkie operacje są księgowane tak jak w przypadku Funduszu Pracy?
- Jak wygląda zwrot wydatków poniesionych przez pracowników?
- Otrzymaliśmy fakturę opłaconą przez pracownika. Czy powinien mieć pisemną zgodę od dyrektora do zaciągnięcia tego zobowiązania?
- Jak opisać paragon za drobny zakup?
- Czy zmiany można wprowadzać w trakcie roku? Czy dopiero od nowego?
- Czy można mieć zapis, że dokumenty wpływające w nowym miesiącu są ujmowane w księgach nowego miesiąca?
- Czy przedmiot o wartości równej 10 000 zł to już środek trwały?
- W którym miejscu w polityce rachunkowości zamieścić zapis: „do okresu sprawozdawczego danego miesiąca ujmuje się wszystkie dokumenty księgowe, które dotyczą tego okresu”?
- Podpisywanie dokumentów za głównego księgowego w czasie urlopu lub delegacji. Co powinna mieć osoba zastępująca na pieczątce? „Z upoważnienia dyrektora” czy „w zastępstwie za głównego księgowego”?
- Czy zaangażowanie środków na staże lub szkolenia powinien wyliczać pracownik księgowości czy merytoryczny?
- Czy RIO sprawdza Fundusz Pracy?
- Czy robimy odpis w przypadku, gdy pismo w sprawie bonów na zasiedlenie zostało zgłoszone do sądu i obecnie czekamy na odpowiedź?
- Czy od dopisanej należności naliczamy odsetki?
- Czy jest jakiś termin, po którym należności się przedawniają i można je wyksięgować?
- Należność była na odpisach. Komornik umorzył sprawę z urzędu z powodu stwierdzenia bezskuteczności egzekucji. Jakich księgowań powinniśmy dokonać?
- Czy musimy dokonać odpisu należności?
- Wynajmujemy pomieszczenia biurowe, w których znajduje się PUP. Za zużytą energię elektryczną wystawia nam fakturę właściciel budynku. Czy księgujemy na paragrafie 4260?
- Dlaczego nie finansujemy z Funduszu Pracy skoroszytów i segregatorów? Co ze skoroszytem do wpinania decyzji lub przechowywania akt bezrobotnych?
- Co z radiem samochodzie? Czy trzeba płacić abonament? Czy możemy opłacać abonament pod koniec roku na rok następny?
- Dokonując refundacji zakupu okularów pracownik pobrał fakturę wystawioną na PUP, a następnie otrzymał refundację dokonanych wydatków. Czy pobranie faktury na PUP jest błędem?
- Czy pracownicy merytoryczni muszą dodatkowo kliknąć i dodać listę osób, aby pojawiło się to w sprawozdaniu? Czy muszą to robić w każdym miesiącu do końca roku?
- Czy opłaty pocztowe mogą być finansowane tylko z Funduszu Pracy? Czy tylko budżet powinien ponosić koszt?
- Jaki dokument stosuje się przy rozliczaniu dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej z EFS+? Czy księguje się na ewidencji pozabilansowej?
- Na skutek korekt składki zdrowotnej za bezrobotnych bez prawa do zasiłku nastąpiła nadpłata składki zdrowotnej za okresy wsteczne. Wystąpiliśmy do ZUS o zwrot tej nadpłaty. ZUS rozliczył nasze konto i dokonał zwrotu dotyczącego złożonych korekt. Jednocześnie poinformował nas, że na naszym koncie rozliczeniowym widnieje nadpłata składki w zakresie 51 i 01 wynikająca z rozliczenia całego konta. Czy powinniśmy wystąpić do ZUS o zwrot tej nadpłaty? Jeżeli tak, to jak powinniśmy ją zaksięgować?
- Czy oddajemy do ministerstwa odsetki z KFS, które zwracają pracodawcy?
- Na jakie konto ZUS zwróci składkę zdrowotną?
- Mamy pisma korekt z ewidencji. Czy możemy sami pomniejszyć przelew do ZUS-u, a następnie przekazać na konto budżetu i dalej z konta budżetu na konto powiatu?
- Czy trzeba uzgadniać składkę ze skarbnikiem w planie dochodów?
- Czy zwrot składki zdrowotnej w sprawozdaniu Rb-27S?
- Gdzie wykazujemy należności z ZUS (składka zdrowotna za bezrobotnych bez prawa do zasiłku)?
- Czy zgrywamy księgi na płytę?
- Projekt pilotażowy. Czy wynagrodzenie dla płatnika odprowadzamy do ministerstwa?
- Czy przy odzyskiwaniu nadpłaty składki zdrowotnej z ZUS w pierwszej kolejności należy wysłać do ZUS-u pismo na druku RD-S „wniosek o stanie konta płatnika”, a następnie druk RZS-P „wniosek o zwrot”?
- Czy bony na zasiedlenie na 3030?
- Czy zakupy na obsługę rady rynku pracy to paragraf 4220 i z Funduszu Pracy?
- Czy zakupy na obsługę rady rynku pracy, np. poczęstunek płacimy z BU?
- Jeżeli ZUS rozliczył całe nasze konto i wykazał nadpłatę na zakresie 01 dot. pracowników i zakresie 51 dot. bezrobotnych, to czy należy wystąpić o zwrot tej nadpłaty do ZUS-u, jeżeli nie jesteśmy w stanie określić, jaka część nadpłaty z zakresu 51 dot. osób bezrobotnych z prawem do zasiłku, a jaka część dot. składki zdrowotnej za bezrobotnych bez prawa do zasiłku? Nadpłata powstała w wyniku całościowego rozliczenia naszego konta w ZUS-ie. Czy odzyskaną nadpłatę z zakresu 51 należy w całości przyjąć na dochody FP?
- W jakich pozycjach bilansu jednostki wykazywać Fundusz Pracy (stan konta i funduszu)?
- Czy w nadpłacie w 51 można się ubiegać o zwrot na BU, jeżeli nie wiemy z czego wynika nadpłata?
- Czy koszty zastępstwa procesowego i egzekucji wypłacacie z FP czy BU?
- Jakie księgowania w BU na wypłatę kosztów zastępstwa?
- Co zrobić z kosztami, jeżeli odzyskiwanie należności będzie trwać 2 lata?
- Czy można wydatkować środki Funduszu Pracy na artykuły spożywcze na spotkanie partnerów rynku pracy?
- Czy należy drukować dziennik księgowy?
- Jak wykazywać we wniosku dotacje z VAT?
Prowadzący
Bądkowska Dorota – specjalista z zakresu finansów i rachunkowości, Główny Księgowy z długoletnim stażem pracy w księgowości powiatowego urzędu pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu obsługi finansowej i gospodarki Funduszu Pracy, budżetu, ZFŚS i projektów unijnych
Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.