Wideoszkolenie: strefy płatnego parkowania

W jaki sposób oznaczyć strefę, aby uniknąć wątpliwości? Jak ustalać stawki w spp? Czy istnieje ustalona odległość, która musi być zachowana między parkometrami?

od 499.00 zł

Wideoszkolenie PCC Poland skierowane do wydziału drogownictwa, pracowników Biura Strefy Płatnego Parkowania, do osób zajmujących się tworzeniem i zarządzaniem strefą płatnego parkowania oraz oznakowaniem strefy

Dowiedz się, co zrobić, gdy w Cepiku są nieaktualne dane kierowcy
Podczas szkolenia uczestnik dowie się, kiedy należy podjąć reklamacje decyzją administracyjną, a kiedy zwykłym pismem, otrzyma gotowy wzór regulaminu strefy, dzięki czemu zaoszczędzi czas. Podpowiemy również, co jest niezbędne przy tworzeniu strefy

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Czy w sytuacji, gdy auto zajmuje dwa miejsca w strefie, należy płacić za jedno czy za dwa miejsca?
  • Kiedy traktować/uwzględnić reklamację, gdy ktoś kupił bilet po czasie?
  • Czy w strefie zarządca może wydać karty ulgowe - bilety miesięczne na parkowanie, aby było taniej?
  • Czy w przepisach ustalona jest odległość, która musi być zachowana między parkometrami? (przykładowo: długa ulica, kilka kilometrów)
  • Czy można dodatkowo ukarać osobę, jeśli zaparkuje równolegle na miejscu prostopadłym w strefie? Kto taką osobę karze? Policja czy mogą również kontrolerzy?
  • Co należy zrobić w przypadku, gdy w strefie zaparkuje autokar lub inny pojazd, który przekracza limit ciężaru i nie stoi przepisowo, bo zajmuje więcej miejsca lub ma większy ciężar?
  • Kiedy traktować/uwzględnić reklamację, gdy ktoś kupił bilet po czasie?


Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:

Odpowiedź na reklamację w sprawie naliczonej opłaty dodatkowej

Ujednolicenie, jak postępować, gdy ktoś zgłasza reklamację z wystawionego zawiadomienia

Wzory regulaminów stref płatnego parkowania

Szczegółowy program szkolenia:

Prawidłowe oznakowanie stref kluczem do uniknięcia wątpliwości

  • Co należy zrobić w przypadku, jeśli białą linią nie da się wyznaczyć miejsc parkowania, np. nie ma na to zgody konserwatora zabytków? Czy w takich miejscach można faktycznie pobierać opłaty?
  • Co należy zrobić w przypadku, gdy w strefie zaparkuje autokar lub inny pojazd, który przekracza limit ciężaru i nie stoi przepisowo, bo zajmuje więcej miejsca lub ma większy ciężar?
  • Czy w sytuacji, gdy auto zajmuje dwa miejsca w strefie, należy płacić za jedno czy za dwa miejsca?
  • Organizacja oznakowania
  • W jaki sposób oznaczyć strefę, aby uniknąć wątpliwości?
  • Procedura prawidłowego oznakowania poziomego i pionowego miejsc postojowych (wymiary znaków, zawartość)
  • Oznakowanie miejsca dla osób niepełnosprawnych w spp
  • Jak oznaczać płatne miejsca – koperty? Kto jest uprawniony do korzystania z nich i w jaki sposób?
  • Czy kontroler może wystawić opłatę dodatkową/mandat w sytuacji, gdy jest linia wyznaczająca strefę, a auto częściowo w niej stoi a częściowo nie?
  • Kto zajmuje się przypadkiem, gdy auto w strefie nie stoi w miejscu wyznaczonym znakami poziomymi i np. zajmuje 2 miejsca? Czy w tym wypadku kontrolerzy powinni wystawiać wezwanie do opłaty czy tym już powinna się zajmować straż miejska lub policja?
  • Czy można dodatkowo ukarać osobę, jeśli zaparkuje równolegle na miejscu prostopadłym w strefie? Kto taką osobę karze? Policja czy mogą również kontrolerzy?


Reklamacje i wystawianie wezwań

  • Reklamacja proces
  • Kiedy traktować/uwzględnić reklamację, gdy ktoś kupił bilet po czasie?
  • Jak postępować, gdy ktoś zgłasza reklamacje z wystawionego zawiadomienia?
  • Jakie są najlepsze rozwiązania, gdy osoby nie wiedzą, gdzie się płaci?
  • Wystawianie wezwań - postępowanie
  • Jak udokumentować wystawianie wezwań?
  • Obsługa klientów z wezwaniem


Tworzenie strefy, regulaminu, ustalanie stawek w spp

  • W jaki sposób ustalać/podwyższać stawki w spp?
  • Zmiana uchwały w sprawie stawek
  • Opłata parkingowa
  • Opłata dodatkowa za nieuiszczenie opłaty parkingowej
  • Obowiązek zapłaty opłaty dodatkowej
  • Wysokość opłaty dodatkowej za brak biletu parkingowego
  • Jak stworzyć regulamin spp?
  • Regulamin – przykłady
  • Uchwała utworzenia strefy
  • Podstawy prawne utworzenia i funkcjonowania spp
  • Cel utworzenia spp


Jak wygląda proces wykupienia miejsca parkingowego w strefie?

  • Nadzór nad funkcjonowaniem spp
  • Karta parkingowa
  • Kwestia wykupienia miejsca parkingowego w strefie (np. dla sklepów, firm)
  • Czy spp dotyczy busów?
  • Czy spp dotyczy osób niepełnosprawnych?
  • Reklama strefy
  • Czy mniejsze miasta mogą mieć płatne strefy w święta i na weekendzie?
  • Czy w przypadku braku naklejki należy wystawić mandat?
  • Eksploatacja
  • Gdzie zgłaszać sytuacje awaryjne? W jaki sposób zgłaszać sytuacje awaryjne?
  • Czy osoba parkingowa może wylegitymować kierowcę, który np. zajął dwa miejsca postojowe?


Komu mogą przysługiwać ulgi w strefie?
  • Czy osobom niepełnosprawnym w spp należy się jakaś ulga?
  • Jakie uprawnienia w spp mają osoby niepełnosprawne?
  • Czy motorowery powinny płacić tak, jak auta skoro nie zajmują całego miejsca?
  • Co w przypadku, gdy motorower zajmuje jakieś poboczne miejsce?
  • Czy w strefie zarządca może wydać karty ulgowe - bilety miesięczne na parkowanie, aby było taniej?


Parkometry i aplikacje mobilne od strony technicznej

  • Czy w przepisach ustalona jest odległość, która musi być zachowana między parkometrami? (przykładowo: długa ulica, kilka kilometrów)
  • Jak powinny być rozmieszczane parkometry?
  • Co w sytuacji, gdy spp posiada 7 parkometrów, a 2 dostawców i w sytuacji awarii długo należy czekać na naprawę?
  • Aplikacje mobilne i parkometry
  • Smart City SPP
  • Parkometry od strony technicznej (obsługa)


Miejsca parkingowe dla pojazdów elektrycznych w strefie

  • Jak wygląda tworzenie miejsc dla pojazdów elektrycznych w spp?
  • Czy ładowarka do pojazdu elektrycznego, która jest postawiona w spp, może tam stać?
  • Jak wygląda kwestia pojazdów elektrycznych, które mają wyznaczone miejsce w spp i nie płacą za parkowanie?


Jakie dokumenty dot. stref warto znać?

  • Aktualne przepisy prawa związane z funkcjonwoaniem spp
  • Omówienie orzecznictwa sadów administracyjnych w zakresie prawnych aspektów funkcjonowania stref płatnego parkowania

Prowadzący

Rafał Wójciak - od maja 2018 roku zajmuje się obsługą biura strefy płatnego parkowania w Tomaszowie Mazowieckim na stanowisku samodzielny specjalista do spraw obsługi SPP. Wcześniej przez 4 lata pełnił funkcję serwisanta w firmie Projekt-Parking z Poznania, gdzie montował i serwisował parkomaty

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 499.00
07 marca 2023

Podobne szkolenia