Wideoszkolenie: Kwalifikacja wojskowa

Jak postępować z osobami niemieszkającymi w miejscu zameldowania? Jak traktować osoby stale przebywające za granicą?


Wideoszkolenie PCC Poland skierowane jest do pracowników urzędów gmin i miast, w wydziale zarządzania kryzysowego, a także innych działach odpowiedzialnych za kwestie kwalifikacji wojskowej. Adresatami szkolenia są m.in.: pracownicy wydziałów zarządzania kryzysowego, a także urzędnicy odpowiedzialni za kwalifikacje wojskową.

Dowiedz się, jak postępować z osobami nie mieszkającymi w miejscu zameldowania!
Szkolenie dotyczy procedur związanych z kwalifikacją wojskową, obejmując zagadnienia dotyczące osób niestawiających się na wezwanie, osób zameldowanych, kontaktu z osobami za granicą, doprowadzania na komisje, zwrotu kosztów dojazdu oraz obowiązków meldunkowych i komunikacyjnych.

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Jak postępować z osobami niemieszkającymi w miejscu zameldowania?
  • Jak szukać osoby, która nie stawiła się na kwalifikacje?
  • Jak postępować w przypadku braku formy kontaktu z osobą wezwaną?
  • Jak dotrzeć do osób znajdujących się za granicą?
  • Jak przeprowadzić postępowanie doprowadzenia na komisje?


Szczegółowy program szkolenia:

1. Zadania Gminy w zakresie przygotowania do kwalifikacji wojskowej

  • Rejestry osób do stawiennictwa: kiedy je tworzyć, w jakich kategoriach (kobiety, mężczyźni, roczniki starsze)
  • Zaświadczenie o ujęciu bądź wykreśleniu z rejestru – kiedy jest wydawane, w jakich terminach, jak dokumentować
  • Co robić w przypadku, kiedy wzywana osoba, nie stawi się na kwalifikacji?
  • Jak wygląda proces nakładania grzywny na osoby, które się nie pojawiają?
  • Jak szukać osoby, która nie stawiła się na kwalifikacje?
  • W jaki sposób dotrzeć do osób niestawiających się na kwalifikacje?
  • Jak postępować z osobami niemieszkającymi w miejscu zameldowania?
  • Jak postępować w przypadku braku formy kontaktu z osobą wezwaną?
  • Jakie sporządzić dokumenty w przypadku nieznalezienia osoby wzywanej?
  • Co robić, kiedy nie są odbierane listy z wezwaniem na kwalifikacje?
  • Co robić, kiedy osoby wzywanej nie ma na miejscu?
  • Jak postępować w przypadku wracających listów?
  • Jak sobie radzić, kiedy wracają listy?
  • Jak postępować z osobami, które nie pojawiają się na kwalifikacji, a nie informują, że ich nie będzie?


2. Co w sytuacji, gdy osoba wzywana przebywa, mieszka poza granicami Polski? – możliwości postępowania

  • Jak traktować wezwane osoby, które przebywają na stałe za granicą?
  • Jak podejść do osób starszych przebywających za granicą?
  • Czy oświadczenia członków rodziny o przebywaniu wezwanego za granicą są wystarczające w przypadku jej nieobecności?
  • Co robić, kiedy osoby przebywają za granicą? Jak dotrzeć do osób znajdujących się za granicą?
  • Jak kontaktować się z osobami znajdującymi się za granicami kraju?
  • Jak postępować z osobami zameldowanymi, a nieobecnymi? Znajdującymi się za granicą lub w innym mieście w Polsce
  • Jak traktować sytuację, gdy ktoś od wielu lat mieszka za granicą?
  • Co robić, kiedy wezwany na co dzień mieszka za granicą?
  • Co robić, kiedy na co dzień osoba mieszka poza Polską, a jest zameldowana?


3. Co w sytuacji, gdy osoba się nie stawi na wezwanie?

  • Doprowadzenie przez Policję
  • Kara pieniężna (jakie postępowanie?)
  • Jak wygląda proces egzekucji?
  • Jak przeprowadzić postępowanie doprowadzenia na komisje?
  • Jaka powinna być ogólna praktyka postępowania z niestawiającymi się osobami z powodu przebywania za granicą, czy brać pod uwagę tylko ustawę o obronie ojczyzny, czy opierać się tylko na danych dotyczących zameldowania?
  • Jak uświadomić wezwanych, że kwalifikacja wojskowa nie jest wcieleniem do armii?


4. Zwrot kosztów dojazdu na kwalifikacje

  • Jak traktować wnioski o zwrot kosztu dojazdu na kwalifikacje?
  • Jak udowodnić koszty dojazdu?
  • Czy osoba wnioskująca o zwrot kosztów dojazdu na kwalifikacje, musi być właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu?


5. Wezwania do stawiennictwa a dostarczanie, w tym obowiązki osób podlegających stawiennictwu

  • Jakie są dostępne sposoby i jakie środki komunikacji z wezwanymi?
  • Jakie są inne drogi kontaktu, poza listowną, aby skontaktować się z wezwaną osobą?


6. Kwestie meldunkowe i postępowania wobec osób zameldowanych

  • Jak postępować z osobami zameldowanymi w gminie, a nieobecnymi?
  • Czy dopuszczać do kwalifikacji osoby zameldowane w innym mieście?
  • Jak postępować w przypadku niespełnienia obowiązku meldunkowego?
  • Co robić w przypadku, gdy nie jest spełniony obowiązek meldunkowy?


7. Co w sytuacji, gdy osoba przebywa w zakładzie karnym, ośrodku opiekuńczym itp.?

  • Jak postępować z osobami na pobycie czasowym?
  • Jak docierać do osób znajdujących się tymczasowo w dużym mieście?


8. Zadania przedstawiciela urzędu gminy przy pracach Komisji Lekarskiej orzekającej podczas kwalifikacji wojskowych

  • Jak pozyskiwać lekarzy do pracy na kwalifikacji wojskowej?
  • Jakie są kryteria doboru lekarzy do komisji?


Prowadzący

Katarzyna Sadowska - Zastępca Burmistrza Bojanowa, Sekretarz Gminy Bojanowo, z samorządem związana od 2009 r., 15 lat doświadczenia w zakresie spraw bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, OSP, wieloletni pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych i in. – wcześniej kierownik Biura Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej w Urzędzie Miasta i Gminy w Górze. Ukończyła studia na kierunku język polski o specjalności komunikacja społeczna i medialna oraz studia podyplomowe w zakresie inżynierii bezpieczeństwa ogólnego i BHP.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


Brak dostępnych szkoleń.

Podobne szkolenia