Wideoszkolenie: Promocja miast i regionów

Skuteczna promocja gmin, miast i regionów – jak budować wizerunek, przyciągać inwestorów, angażować mieszkańców i wykorzystywać nowoczesne narzędzia komunikacji w strategii rozwoju i konkurencyjności samorządów?

od 300.00 zł

Szkolenie skierowane do osób zajmujących się promocją miast i gmin, działaniami nad wizerunkiem regionu oraz zwiększaniem dotarcia do odbiorców, a także do pracowników urzędów miast i gmin, którzy zajmują się prowadzeniem ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie oraz ewidencji pól biwakowych i ich kategoryzacją

Omówione zostaną wszystkie zagadnienia - punkt po punkcie.
Nagranie szkolenia przeznaczone dla urzędników i specjalistów ds. promocji omawia kluczowe aspekty budowania wizerunku miejscowości. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie promować miasto lub region, jakie narzędzia komunikacji stosować oraz jak przyciągać inwestorów i angażować mieszkańców. Szkolenie obejmuje strategie pozycjonowania, identyfikacji wizualnej oraz praktyczne metody promocji, w tym media, eventy i public relations.

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Promocja a planowanie i strategia rozwoju
  • Perspektywa „sprzedawcy” – jak promować miejscowość?
  • Mieszkańcy – budowanie lokalnej tożsamości
  • Określenie pozycji na rynku
  • Tworzenie przesłania reklamowego
  • Jednolity obraz zbiorowości – znaczenie spójnej narracji
  • Public relations jako kluczowy element strategii

Szczegółowy program szkolenia:

Moduł 1: Promocja jako element strategii rozwojowej ośrodka

  • Rola promocji w strategii rozwoju
  • Promocja a planowanie i strategia rozwoju
  • Nieodzowność promocji w budowaniu konkurencyjności

Moduł 2: Gmina, miasto i region jako produkt

  • Istniejąca rzeczywistość – analiza stanu obecnego
  • Potencjał vs. wizja rozwoju
  • Perspektywa „sprzedawcy” – jak promować miejscowość?
  • Podstawowe problemy promocji ośrodków

Moduł 3: Ustalanie grup docelowych w promocji

  • Przedsiębiorcy – jak przyciągnąć inwestorów?
  • Inwestorzy zagraniczni – kluczowe argumenty
  • Mieszkańcy – budowanie lokalnej tożsamości
  • Twórcy opinii – rola liderów opinii w kreowaniu wizerunku

Moduł 4: Image obecny a docelowy

  • Pozytywny vs. negatywny wizerunek – analiza SWOT
  • Elementy realne i pozarealne w kształtowaniu wizerunku
  • Strategia zmiany postrzegania ośrodka

Moduł 5: Pozycjonowanie, strategia komunikacji i identyfikacja wizualna

  • Projektowanie nowego wizerunku
  • Określenie pozycji na rynku
  • Tworzenie przesłania reklamowego
  • Skuteczny slogan reklamowy
  • Logo czy herb? Rola symboliki w promocji

Moduł 6: City design – budowanie spójnego wizerunku

  • Jednolity obraz zbiorowości – znaczenie spójnej narracji
  • Corporate design miast i regionów
  • Synergia działań promocyjnych i jej wpływ na odbiorców

Moduł 7: Narzędzia i instrumenty promocji gmin, miast, powiatów i regionów

  • Public relations jako kluczowy element strategii
  • Broszury i drukowane materiały promocyjne
  • Reklama tradycyjna – czy nadal skuteczna?
  • Audiowizualne elementy promocji (filmy, spoty, multimedia)
  • Wartość targów i eventów w promocji
  • Public affairs – współpraca z administracją i otoczeniem
  • Imprezy i wydarzenia jako główne narzędzie promocji

Prowadzący

Paweł Brągiel- pracownik Urzędu Miejskiego w Wiśle na stanowisku inspektora. W 2007 roku stworzył i wdrażał lokalne zasady i procedury ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie Miasta Wisła. Obecnie prowadzi jedną z większych gminnych ewidencji.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 300.00
31 marca 2025

Podobne szkolenia