Wideoszkolenie: Sprawozdawczość i polityka rachunkowości w PUP

+ 7 dniowe darmowe konsultacje

Sprawozdawczość, ewidencja księgowa i polityka rachunkowości w PUP. Jak powinien wyglądać plan kont? Jakie elementy powinna zawierać polityka rachunkowości? Jakie załączniki należy umieścić w polityce rachunkowości w związku ze środkami trwałymi i inwentaryzacją? Jak ujmować zdarzenia gospodarcze? Część budżetowa i część funduszu pracy. Opis sprawozdań, przykłady. Gotowy wzór polityki rachunkowości i sprawozdań

od 699.00 zł

Wideoszkolenie PCC Poland skierowane do księgowych oraz głównych księgowych powiatowych urzędów pracy, a w szczególności do osób, które zajmują się sprawozdawczością oraz polityką rachunkowości

Na żywo sprawozdania budżetowe RB-27S RB-28S RB-33S oraz sprawozdanie o przychodach i wydatkach z funduszu pracy
Zapraszamy na praktyczne wideoszkolenie dla księgowych powiatowych urzędów pracy. Omówimy jak stworzyć politykę rachunkowości, jaka jest odpowiedzialność księgowych za aktualizowanie polityki rachunkowości. jak powinny wyglądać załączniki w polityce rachunkowości w związku ze środkami trwałymi i inwentaryzacją, a także szeroko na przykładach omówimy sprawozdawczość w PUP oraz ewidencję księgową. Nie zabraknie gotowych wzorów dokumentów, takich jak polityka rachunkowości czy sprawozdania.

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Jak powinien wyglądać plan kont? Jak stworzyć plan kont? Jak go stosować i opisywać? Czy wszystkie konta trzeba opisywać? Jakie są różnice w opisywaniu kont?
  • Jak powinna wyglądać polityka rachunkowości? Jakich zapisów należy unikać przy tworzeniu polityki rachunkowości? Wzór polityki rachunkowości
  • Jakie załączniki należy umieścić w związku z instrukcją inwentaryzacyjną i środkami trwałymi?
  • Jak uniknąć naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy zaciąganiu zobowiązań?
  • Jak wprowadzić decyzje finansowe oraz plan finansowy Funduszu Pracy, żeby miał swoje odzwierciedlenie w informacji z wykonania planu finansowego FP (Rb-33)?
  • Jak prawidłowo zaciągać zobowiązania w ramach środków Funduszu Pracy zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia oraz dyscypliną finansów publicznych?
  • Wykazywanie nadpłaty z tytułu składki zdrowotnej w sprawozdawczości budżetowej

Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:

  • Gotowy wzór polityki rachunkowości gotowy do podpięcia do swojej jednostki
  • Przyporządkowanie paragrafów wydatków bieżących do rodzaju kosztów wyszczególnionych w planie kont
  • Wzór instrukcji inwentaryzacyjnej
  • Wzór instrukcji obiegu dokumentów księgowych
  • Wzory sprawozdań budżetowych
  • Wzór Rb-27S
  • Wzór Rb-28S
  • Wzór Rb-N
  • Wzór Rb-Z

Szczegółowy program szkolenia:

Pytania uczestników szkolenia, na które odpowiedzieliśmy podczas ostatniego terminu:

  • Czy do podpisania sprawozdań budżetowych zastępca dyrektora powinien mieć upoważnienie kierownika jednostki?
  • Jak zaksięgować w budżecie zakup z Funduszu Pracy wyposażenia i środka trwałego?
  • Jak zaklasyfikować zakup komputera do 10 tys. zł?
  • Jak księgować zaliczki dla komornika?
  • Czy z przepisu art. 108 pkt 35 możemy zakupić telefony stacjonarne?
  • Czy można aktualizować należności raz na kwartał?
  • Faktury opisują osoby na stanowiskach merytorycznych oraz osoba od zamówień publicznych. Czy wszystko musi zostać opisane do daty zapłaty?
  • Czy konserwacja drukarki oraz konserwacja klimatyzacji w serwerowni może być zapłacona z FP?
  • Czy malowanie pomieszczeń urzędu przez pracownika urzędu ma inny paragraf niż malowanie przez firmę zewnętrzną?
  • Czy wykazujemy wpływy do wyjaśnienia w depozytach na żądanie?
  • Czy o środki na opłaty sądowe od spraw covidowych wnioskujemy do ministerstwa?
  • Czy koszty sądowe / komornicze związane z COVID można płacić na podstawie przepisu art. 108?
  • Jak rozliczyć nadpłatę składki zdrowotnej dla osoby bez prawa do zasiłku?
  • Nie opłacamy składki zdrowotnej, ale pojawiają się korekty z tytułu nabytego prawa do renty. W związku z tym powstaje nadpłata. Zawsze pomniejszaliśmy bieżącą wpłatę o nadpłatę. Czy istnieje możliwość rozliczenia? Czy możemy wyłącznie wnioskować do ZUS o zwrot nadpłaty?
  • Czy do umorzenia COVID wymagana jest opinia Rady Rynku Pracy?
  • Czy środki z KFS-u księgujemy na wyodrębnionym kodzie programu?
  • Pomimo składanych wniosków do ZUS-u o zwrot nadpłaty ZUS nie wykazuje nadpłat. Czy w związku z brakiem możliwości odzyskania tego zwrotu można wyksięgować tę kwotę?
  • Czy dekret może być wydrukowany z Syriusza?
  • Czy przy każdorazowej zmianie aktualizacji systemu Syriusz należy zmieniać informacje w polityce rachunkowości o wersji Syriusza? Czy wystarczy wydrukować algorytmy, które zostały wprowadzone?
  • Jak klasyfikujemy zakup licencji rocznej LEX na kwotę przekraczającą 10 000 zł?
  • Czy przedawnione należności można umorzyć z urzędu? Czy należność należy przekazać do zaopiniowania na Radę Rynku Pracy?
  • Na jakim paragrafie zaewidencjonować przegląd klimatyzacji oraz przegląd i konserwację urządzenia wielofunkcyjnego?
  • Na jakim paragrafie zaewidencjonować usługę lakierniczą samochodu?
  • Na jakim paragrafie umieścić zakup gumek z treścią do pieczątek?
  • Czy umowa na usługi pocztowe finansowana ze środków fakultatywnych zawarta na dwa lata powinna być w drugim roku zabezpieczona w budżecie?
  • Czy można podpisać umowę z pocztą w listopadzie na następny rok? Czy należy ją zaangażować w budżecie? Czy możemy ująć zaangażowanie w budżecie na pocztę, jeżeli kwota ta jest wyższa niż plan?
  • Czy można zapłacić z FP obsługę spotkania Archiwa Powiatowych Urzędów Pracy - seminarium warsztatowe?
  • Czy podział kosztów procesu należy wykazać w sprawozdaniu Rb-N?
  • Gdzie wykazywany jest Fundusz Pracy w bilansie jednostki?
  • W związku ze śmiercią pracownika naliczony zostanie ekwiwalent za niewykorzystany urlop. Jeżeli nie ma osób uprawnionych do renty rodzinnej po zmarłym, to nie naliczamy składek ZUS?
  • Dodatek dla doradców zawodowych wypłacany jest z budżetu i wystawiana jest nota na FP. Czy zaplata z FP jest dla budżetu dochodem, czy refundacją?
  • Czy segregatory można kupić w ramach wydatków fakultatywnych - obsługa projektów 3% wartości projektu?
  • Czy umowy zawierane na aktywizację z Funduszu Pracy muszą być podpisane przez głównego księgowego?
  • Czy koszty dojazdu na szkolenie muszą być wypłacone w dniu wypłaty stypendium szkoleniowego?

1. Polityka rachunkowości w PUP – gotowy wzór polityki rachunkowości dla powiatowych urzędów pracy, załącznik do planu kont. Fundusz pracy. Obsługa programów w księgowości typu Syriusz

  • Ustawa o rachunkowości – przedstawienie najważniejszych zasad
  • Ustawa o finansach publicznych – omówienie
  • Kto jest odpowiedzialny za opracowanie oraz aktualizację polityki rachunkowości?
  • Jakie elementy powinna zawierać polityka rachunkowości?
  • Jak powinien wyglądać plan kont? Jak stworzyć plan kont? Jak go stosować i opisywać? Czy wszystkie konta trzeba opisywać? Jakie są różnice pomiędzy Funduszem Pracy a Budżetem?
  • Jak budować konta w Funduszu Pracy? Czy powinno opisywać się konta szczegółowo, czy tylko ogólnie opisywać?
  • Jak powinien wyglądać plan kont dla projektów z udziałem środków EFS+? Czy należy zakładać odrębne rachunki bankowe?
  • Co oznaczają dane człony w planie kont? Z ilu członów powinien składać się plan kont?
  • Czy plany kont należy wyróżniać na podstawie kosztów, rodzajów, czy paragrafów?
  • Jak zakładać dodatkowe konta powiązane z innymi działami?
  • Jak powinna wyglądać definicja tworzenia kont księgowych?
  • Czy dodając plan kont dla EFS+ należy wprowadzić zarządzeniem do polityki rachunkowości jako załącznik?
  • Czy w EFS+ można wpisać, że jest nowy kod 101 i wszystkie operacje są księgowane tak jak w przypadku Funduszu Pracy?
  • Jak klasyfikować konta księgowe?
  • Jakie są różnice pomiędzy polityką w budżecie a polityką w Funduszu Pracy?
  • Jaki zastosować zapis w polityce rachunkowości odnośnie poziomu istotności? Jaką przyjąć wartość poziomu istotności? Przykładowy zapis.
  • Co należy zapisać w polityce rachunkowości w związku z zapisywaniem i archiwizacją dokumentacji elektronicznej? Jakie są sposoby przechowywania oraz archiwizacji dokumentów?
  • Jakie załączniki należy umieścić w związku ze środkami trwałymi?
  • Jakie załączniki należy umieścić w związku z instrukcją inwentaryzacyjną?
  • Jakich elementów nie warto zawierać w polityce rachunkowości?
  • Jakich błędów unikać przy opracowywaniu polityki rachunkowości? Szczegółowość, niekompletność, nieaktualność, nieadekwatność.
  • Jak aktualizować politykę rachunkowości?
  • Jak często zmieniać politykę rachunkowości? Czy zmiany można wprowadzać w trakcie roku, czy dopiero od nowego roku?
  • Kto i kiedy dokonuje zmian w polityce rachunkowości?
  • Czy przy każdorazowej zmianie aktualizacji systemu Syriusz należy zmieniać informacje w polityce rachunkowości o wersji Syriusza? Czy wystarczy wydrukować algorytmy, które zostały wprowadzone?
  • Czy co roku należy sporządzić nową politykę rachunkowości?
  • Jakie uproszczenia można zapisać w polityce rachunkowości? Przykłady uproszczeń.
  • Jakich zapisów należy unikać przy tworzeniu polityki rachunkowości?
  • Na co najczęściej zwraca uwagę kontrola?
  • Jakie są sposoby obiegu dokumentów? Praktyczne wyjaśnienie instrukcji obiegu dokumentów księgowych?
  • Czy główny księgowy powinien parafować każdą umowę przed jej zawarciem, potwierdzając tym samym posiadanie środków w planie finansowym na jej zawarcie?
  • Kto możne podpisywać dokumenty za głównego księgowego podczas jego nieobecność? W jakim dokumencie zawrzeć zapisy?
  • Kto i na jakiej podstawie może zastępować głównego księgowego? Czy w czasie zastępstwa dokumenty może podpisywać upoważniony pracownik przez głównego księgowego?
  • Podpisywanie dokumentów za głównego księgowego w czasie urlopu lub delegacji. Czy osoba zastępująca powinna mieć na pieczątce: „Z upoważnienia dyrektora” czy „w zastępstwie za głównego księgowego”?
  • Kto podpisuje zatwierdzenie do wypłaty? Czy główny księgowy powinien również podpisać zatwierdzenie do wypłaty? Czy wystarczy tylko podpis dyrektora?
  • Czy główny księgowy powinien podpisywać się na angażach?
  • Czy główny księgowy powinien podpisywać umowy z Funduszu Pracy?
  • Polityka rachunkowości a klasyfikacja budżetowa.
  • Czy o zmianę kategorii archiwalnej należy wystąpić do archiwum państwowego?
  • Czy można mieć zapis, że dokumenty wpływające w nowym miesiącu są ujmowane w księgach nowego miesiąca?
  • Czy zgrywamy księgi na płytę CD?
  • Czy na koniec każdego miesiąca robimy wydruki zestawienia obrotów i sald? Jaki zapis zastosować w polityce rachunkowości?
  • Czy przedmiot o wartości równej 10 000 zł to już środek trwały?
  • W którym miejscu w polityce rachunkowości zamieścić zapis: „do okresu sprawozdawczego danego miesiąca ujmuje się wszystkie dokumenty księgowe, które dotyczą tego okresu”?
  • Czy trzeba księgować zaangażowanie wydatków w Funduszu Pracy?
  • Przykładowa procedura dokonywania odpisów aktualizujących oraz ewidencja księgowa odpisu.
  • Podstawowe operacje gospodarcze – przykłady.
  • Najczęściej popełniane błędy.

2. Sprawozdawczość i ewidencja księgowa w PUP. Zdarzenia gospodarcze pod kątem budżetowym i funduszu pracy


  • Rodzaje sprawozdań, okresy sprawozdawcze oraz terminy sporządzania sprawozdań.
  • Sprawozdania pod kątem budżetowym dla urzędów pracy – jak je wypełniać? Opis sprawozdań, przykłady (Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z).
  • Zasady sporządzania sprawozdań oraz forma przekazywania.
  • Wykazywanie nadpłaty z tytułu składki zdrowotnej w sprawozdawczości budżetowej oraz zasady ewidencji księgowej. Czy pozabilansowe księgowanie zwrotu składki zdrowotnej jest prawidłowe?
  • Czy należności Funduszu Pracy wykazujemy w sprawozdaniu Rb-N?
  • Czy w Rb-N wykazujemy koszty postępowania sądowego oraz koszty zastępstwa procesowego?
  • Czy stan środków na rachunku bankowym Funduszu Pracy wykazujemy w sprawozdaniu Rb-N?
  • Najczęściej spotykane błędy i nieprawidłowości w sprawozdawczości budżetowej.
  • Sprawozdania dotyczące Funduszu Pracy: sprawozdanie o przychodach i wydatkach Funduszu Pracy (MRPiPS-02) oraz informacja z wykonania planu finansowego Funduszu Pracy (Rb-33).
  • Skąd wziąć kwotę zaangażowania do sprawozdania MRPiPS-02? Czy zaangażowanie środków na staże lub szkolenia powinien wyliczać pracownik księgowości czy pracownik merytoryczny?
  • Czy program pilotażowy oraz KFS należy uwzględniać do wiersza 12 dot. zaangażowania?
  • Jak należy rozliczyć zwroty należności z tytułu otrzymanej pomocy w ramach covid-19?
  • Wynagrodzenie płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych – przykłady ewidencji księgowej. Czy należy naliczyć wynagrodzenie płatnika od zaliczki podatku z FP?
  • Jak ujmować zdarzenia gospodarcze? Część budżetowa i część funduszu pracy.
  • Prawidłowe rozliczanie limitowanych środków Funduszu Pracy (aktywne, fakultatywne, KFS, programy oraz projekty) – kiedy dokonujemy zwrotu środków a kiedy zostawiamy środki na rachunku bankowym, jakie są terminy?
  • Jak uniknąć naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy zaciąganiu zobowiązań?
  • Jak prawidłowo zaciągać zobowiązania w ramach środków Funduszu Pracy zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia oraz dyscypliną finansów publicznych?
  • Jak rozliczać dochody, które wpływają do samorządu? Jak je księgować? Klasyfikacja budżetowa dochodów pup.
  • Jak ewidencjonować wydatki?
  • Jak prawidłowo ewidencjonować naliczenia odsetek od nienależnie pobranych świadczeń – kiedy należy dokonać przypisu odsetek.
  • Jak rozliczać środki unijne? Dofinansowania z EFS+ oraz wkład własny.
  • Jak księgować wszystkie koszty gospodarcze?
  • W jakich pozycjach bilansu jednostki wykazywać Fundusz Pracy?
  • Jak klasyfikujemy zakup licencji rocznej LEX na kwotę przekraczającą 10 000 zł?
  • Zakup mebli na wymiar – częste problemy klasyfikacyjne.
  • Na jakim paragrafie zaewidencjonować przegląd klimatyzacji oraz przegląd i konserwację urządzenia wielofunkcyjnego?
  • Na jakim paragrafie zaewidencjonować usługę lakierniczą samochodu służbowego?
  • Do jakiego paragrafu zaklasyfikować zakup gumek z treścią do pieczątek?
  • Gdzie wykazać w sprawozdaniu Rb-33 odpis z konta 290 i umorzoną należność?
  • Na jakim koncie zaksięgować wypłatę kosztów zastępstwa procesowego (zwróconego wcześniej przez dłużnika) w budżecie? Przykład księgowania.
  • Jaki przepis mówi o terminach archiwizacji sprawozdań?
  • Jakie dokumenty są potrzebne do zaksięgowania przedawnienia należności?
  • Na podstawie jakich dokumentów dokonuje się odpisów aktualizujących?
  • Czy odpis robimy od każdego rodzaju należności: kapitał, odsetki, zastępstwo procesowe, opłaty sądowe i komornicze?
  • Czy radca prawny powinien wypowiedzieć się na temat należności wątpliwych pod wnioskiem dyrektora?
  • W jaki sposób wyksięgować błędnie naliczone odsetki od należności, która została wprowadzona na odpis aktualizujący należności w roku poprzednim? Jest to należność wątpliwa, a dłużnik niewypłacalny. W wyroku sądowym odstąpiono od naliczania odsetek. Jak dokonać korekty w sprawozdaniu Rb-33?
  • Na jakim paragrafie ujmować opłatę dla syndyka oraz dla kuratora w związku z ustanowieniem przez sąd kuratora dla osoby nieznanej z miejsca pobytu?
  • Czy w projekcie pilotażowym zakupy słodyczy na spotkanie z uczestnikami pilotażu należy księgować w § 4220 czy § 4210?
  • Czy możemy dokonywać zakupu wiązanek kwiatów i drobnych upominków na zaproszenia otrzymane od innych instytucji dot. obchodów rocznic i jubileuszy tychże instytucji z budżetu?
  • Czy należy skorygować sprawozdanie MRPiPS-02 za grudzień w przypadku, gdyby wysokość zobowiązań w późniejszym sprawozdaniu Rb-33 za grudzień była inna, ponieważ były doksięgowane zobowiązania po sporządzeniu MRPiPS-02, a przed Rb-33?
  • Czy opłacamy abonament za radio w samochodzie? Czy możemy opłacać abonament pod koniec roku na rok następny?
  • Czy przy wypłacie ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej potrącamy podatek?
  • Jeżeli zakupujemy odzież roboczą dla pracowników to czy również wypłacamy ekwiwalent za pranie odzieży roboczej?
  • Dlaczego nie powinno się ujmować paragrafu przy utworzeniu odpisu?
  • Czy od wynagrodzenia wypłaconego z pilotażu składkę społeczną pracodawcy można wypłacić z budżetu?
  • Czy w EFS+ zwrot VAT z doposażenia/wyposażenia stanowiska pracy oraz działalności gospodarczej korygujemy we wniosku o płatność? Przykłady ewidencji księgowej.
  • Na jakim paragrafie księgować przedawnienie niewypłaconych zasiłków po upływie 6 miesięcy od postawienia do dyspozycji?
  • Jak podzielić różne zwroty kosztów komorniczych z sądów?
  • Czy w informacji o umorzeniach nieopodatkowanych należności budżetowych należy wykazywać umorzone należności z FP?
  • Czy dyrektor może sam przesuwać środki pomiędzy paragrafami?
  • Czy zakup e-DOK może być sfinansowany z FP, czy z budżetu?
  • Czy od należności rozłożonej na raty też trzeba dokonać przeliczenia odsetek w przypadku zmiany stopy procentowej?
  • Wynajmujemy pomieszczenia biurowe, w których znajduje się PUP. Za zużytą energię elektryczną wystawia nam fakturę właściciel budynku. Czy księgujemy otrzymaną fakturę na paragrafie 4260?
  • Dokonując refundacji zakupu okularów pracownik pobrał fakturę wystawioną na PUP, a następnie otrzymał refundację dokonanych wydatków. Czy pobranie faktury na PUP jest błędem?
  • Czy bony na zasiedlenie to paragraf 3030 czy 4300?
  • Czy zakupy na obsługę rady rynku pracy to paragraf 4220? Czy możemy finansować z Funduszu Pracy czy z budżetu?
  • Otrzymaliśmy fakturę opłaconą przez pracownika. Czy powinien mieć pisemną zgodę od dyrektora do zaciągnięcia tego zobowiązania? Jak wygląda zwrot wydatków poniesionych przez pracowników?
  • Jak opisać paragon za drobny zakup?
  • Jakich księgowań trzeba dokonać do 30 czerwca oraz na dzień 30 czerwca?

3. Fundusz Pracy – problemy ewidencyjne, którymi mierzą się na co dzień księgowi. Prawidłowa obsługa programu Syriusz w księgowości, na co zwracać szczególną uwagę. Pytania zadane przez uczestników ostatnich szkoleń.

  • Jak wprowadzić decyzje finansowe oraz plan finansowy Funduszu Pracy, żeby miał swoje odzwierciedlenie w informacji z wykonania planu finansowego FP (Rb-33)?
  • Czy dla każdej rezerwy zakładać odrębny kod programu?
  • Czy środki z KFS-u księgujemy na wyodrębnionym kodzie programu? A co ze Rezerwą KFS, również na odrębnym kodzie?
  • Czy dekret może być wydrukowany z Syriusza?
  • Czy segregatory można kupić w ramach wydatków fakultatywnych na podstawie art.108 ust.1 pkt 4b?
  • Czy umowy zawierane na aktywizację z Funduszu Pracy muszą być podpisane przez głównego księgowego?
  • Czy koszty dojazdu na szkolenie muszą być wypłacone w dniu wypłaty stypendium szkoleniowego?
  • Czy za brakowanie dokumentów przez firmę zewnętrzną można zapłacić z FP?
  • Czy z przepisu art. 108 ust. 1 pkt 31c „organizacja targów pracy” można sfinansować usługę cateringową lub wynajem sali?
  • Czy można finansować z FP zaliczkę egzekucyjną dotyczącą covid?
  • Czy dyrektor może sam dokonywać zmian w paragrafach FP?
  • Jaki przepis prawny mówi o tym, że środki niewydatkowane na dzień 31.12. pozostają na rachunku bankowym?
  • Co ze środkami, które pozostaną na rachunku projektu na koniec roku?
  • Czy pozostałe na koniec roku środki KFS (w tym rezerwa KFS), które są na odrębnym rachunku bankowym, należy przekazać na konto podstawowe FP? Czy zwracamy te środki do Ministerstwa?
  • Co z odsetkami od KFS, które zwrócił nam przedsiębiorca? Czy zostawiamy je na przychodach FP?
  • Czy nienależnie pobrane świadczenia dot. lat ubiegłych zwrócone przez bezrobotnego w roku bieżącym, np. bon na zasiedlenie zwiększają limit roku bieżącego?
  • Mamy należność – badania lekarskie o wartości 35 zł, teraz koszty ETW to 100 zł. Najczęściej komornik umarza postępowania, a koszty narastają, ponieważ dochodzą jeszcze koszty korespondencji? Czy w każdym przypadku musimy od początku wszczynać egzekucję? Czy można od razu umorzyć?
  • Czy umorzenie z urzędu musi opiniować powiatowa rada rynku pracy?
  • Czy przedawnione należności można umorzyć z urzędu? Czy należność należy przekazać do zaopiniowania na radę rynku pracy?
  • Jeżeli bezrobotny, który ma zwrócić zasiłek przebywa w zakładzie karnym, to czy możemy wszcząć postępowanie egzekucyjne?
  • Czy należność dłużnika, względem którego sąd ogłosił upadłość konsumencką podlega umorzeniu?
  • Czy opłata za ustanowienie kuratora powinna być ujęta jako należność?
  • Jak postępować w przypadku umorzenia należności przez komornika?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy rada umorzyła zasiłek, a zostały odsetki i koszty egzekucyjne od tego zasiłku?
  • Jak postąpić z należnością, który figuruje w PUP od 2005 r. w wysokości 269,30 zł?
  • Czy wysyłkę do osoby, która była bezrobotna i została wyrejestrowana z powodu otrzymania środków na działalność, można finansować z FP?
  • Czy możemy finansować z FP materiały biurowe np. teczki, segregatory, papier? Czy z FP możemy kupować teczki do wpinania dokumentów?
  • Czy na gadżetach reklamowych wystarczy tylko umieszczenie logo urzędu? Czy również muszą być wypunktowane podstawowe usługi świadczone przez urząd?
  • Czy na podstawie przepisu art. 108 ust. 1 pkt 38 możemy finansować koszt podróży i diety dla pracowników PUP odbywających podróż w związku ze szkoleniem?
  • Z czego możemy sfinansować koszt za parkowanie samochodu na szkolenie pracownika PUP?
  • Czy na podpisie kwalifikowanym powinna być pełniona funkcja osoby, która podpisuje dokumenty?
  • Czy zamówienie dodatkowych numerów do centrali telefonicznej można zapłacić z kosztów systemu teleinformatycznego?
  • Czy świadczenia wypłacane bezrobotnym w ramach pilotażu są zwolnione z podatku?
  • Jak proporcjonalnie wyliczyć bon na zasiedlenie do zwrotu, jeżeli bezrobotny przepracował tylko 2 miesiące?
  • Czy PUP może ponosić wydatki z przepisu art. 108 pkt 31b i 3 c Ustawy o promocji zatrudnienia i rynku pracy?
  • Czy PUP ponosi koszty z Funduszu Pracy na szkolenie pracowników z płac?
  • Czy PUP ponosi wydatki z Funduszu Pracy na podróże służbowe (delegacje) na szkolenie opłacane z FP?
  • Czy zwrot kosztów dojazdu na konferencje i spotkania w WUP można finansować z Funduszu Pracy?
  • Jeżeli w zawiadomieniu wskazane jest „szkolenie bezpłatne”, to czy dojazd można opłacić z Funduszu Pracy?
  • Czy diety z tytułu podróży służbowej związanej z wyjazdem pracownika na szkolenie można finansować ze środków Funduszu Pracy?
  • Czy musimy dokonać odpisu należności?
  • Czy robimy odpis w przypadku, gdy pismo w sprawie bonów na zasiedlenie zostało zgłoszone do sądu i obecnie czekamy na odpowiedź?
  • Czy od dopisanej należności naliczamy odsetki?
  • Czy jest jakiś termin, po którym należności się przedawniają i można je wyksięgować?
  • Należność była na odpisach. Komornik umorzył sprawę z urzędu z powodu stwierdzenia bezskuteczności egzekucji. Jakich księgowań powinniśmy dokonać?
  • Dlaczego nie finansujemy z Funduszu Pracy skoroszytów i segregatorów? Co ze skoroszytem do wpinania decyzji lub przechowywania akt bezrobotnych?
  • Czy opłaty pocztowe mogą być finansowane tylko z Funduszu Pracy? Czy tylko budżet powinien ponosić koszt?
  • Jaki dokument stosuje się przy rozliczaniu dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej z EFS+? Czy księguje się na ewidencji pozabilansowej?
  • Czy oddajemy do ministerstwa odsetki z KFS, które zwracają pracodawcy?
  • Projekt pilotażowy - czy wynagrodzenie dla płatnika odprowadzamy do ministerstwa?
  • Czy koszty zastępstwa procesowego i egzekucji wypłacamy z FP czy BU?
  • Jakie księgowania w BU na wypłatę kosztów zastępstwa?
  • Czy można wydatkować środki Funduszu Pracy na artykuły spożywcze na spotkanie partnerów rynku pracy?
  • Dyrektor chce upoważnić kierownika CAZ do zastępowania go w czasie jego nieobecności. Czy takie upoważnienie wydaje Dyrektor czy Starosta?



Prowadzący

Bądkowska Dorota – specjalista z zakresu finansów i rachunkowości, Główny Księgowy z długoletnim stażem pracy w księgowości powiatowego urzędu pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu obsługi finansowej i gospodarki Funduszu Pracy, budżetu, ZFŚS i projektów unijnych

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 699.00
22 października 2024
od 699.00
09 grudnia 2024

Podobne szkolenia