W programie m.in., wybrane zagadnienia:
- Czy plakaty wyborcze traktowane są jako reklama?
- Czy potrzebna jest też decyzja lokalizacyjna reklamy?
- Jak ustalić właściciela reklamy? Co, jeżeli będzie twierdził, że to nie jego?
- W jakich przypadkach nie pobiera się opłaty za umieszczenie reklamy?
- Czy zarządca może zabrać reklamy (banery i tabliczki na znakach), które zostały umieszczone bez zezwolenia?
- Czy przepis art. 130 o wykonalności odnosi się również do reklam w pasie drogowym, czy tylko do robót?
Szczegółowy program szkolenia:
1. Klasyfikacja reklam
- Co jest reklamą w pasie drogowym?
- Czy plakaty wyborcze traktowane są jako reklama?
- Czy przy tworzeniu uchwały rady gminy można rozdzielić reklamy na bilbordy i szyldy?
2. Wymogi formalne i zgody na umieszczenie reklamy
- Czy potrzebna jest też decyzja lokalizacyjna reklamy?
- Czy na umieszczenie każdej, nawet małej reklamy, potrzeba jest zgłoszenia tego do wydziału architektury i budownictwa?
- Czy umieszczenie reklamy na słupach PGE wymaga zgody od PGE?
- Czy możemy nie wydać zgody na umieszczenie w pasie drogowym na kiosku trzech reklam podświetlanych, o pow. 2 m² każda?
3. Własność i odpowiedzialność za reklamy
- Jak ustalić właściciela reklamy? Co, jeżeli będzie twierdził, że to nie jego?
- Kto jest odpowiedzialny za przyczepę z reklamą? Firma, która się reklamuje, czy właściciel przyczepy?
- Co, jeżeli przyczepka z reklamą zajmuje miejsce parkingowe przy drodze wewnętrznej?
- Jak traktować reklamy na wozach, przyczepach i innych urządzeniach?
- Jeżeli reklama została umieszczona na posesji prywatnej, to czy należy naliczać opłaty za reklamę?
4. Opłaty i naliczanie powierzchni reklamy
- W jakich przypadkach nie pobiera się opłaty za umieszczenie reklamy?
- Czy dla starych szyldów z lat 90 należy przeprowadzić inwentaryzację i naliczać opłaty jako reklamy?
- Czy powierzchnie reklamy powinny być naliczane, jeżeli wszystkie płoty w granicy działki mają na sobie reklamy?
- Jak policzyć powierzchnię reklamy na oklejonym aucie, zaparkowanym na parkingu na dłuższy czas?
- Czy naliczamy opłatę za dwumetrowy postument, na którym posadowiona jest reklama?
- Przyjmujemy powierzchnie kasetonu czy samej reklamy?
- Dlaczego powierzchnie reklam mamy zaokrąglić do pełnego metra?
- Jeżeli po obliczeniu powierzchni zajmowanej przez urządzenie lub reklamę wychodzą niepełne metry kwadratowe, to czy powinniśmy je zaokrąglić do liczb całkowitych?
- Czy reklamę o powierzchni mniejszej niż 1,0 m² należy zaokrąglić do pełnego 1 m²?
5. Usuwanie nielegalnych reklam i konsekwencje
- Czy zarządca może zabrać reklamy (banery i tabliczki na znakach), które zostały umieszczone bez zezwolenia?
- Co w przypadku, gdy reklama zostanie usunięta w trakcie trwania postępowania? Jakim pismem zakończyć postępowanie?
6. Reklamy w pasie drogowym – zasady i bezpieczeństwo
- Czy przepis art. 130 o wykonalności odnosi się również do reklam w pasie drogowym, czy tylko do robót?
- Czy można umieścić reklamę na barierach drogowych?
- Co, jeżeli reklama zawieszona jest przed skrzyżowaniem i utrudnia widoczność na drodze?
- Co, jeżeli baner zasłania skrzyżowanie i stwarza zagrożenie dla uczestników ruchu?
Prowadzący
Michał Iwaniszczuk- Specjalista na stanowisku do spraw zajęcia pasa drogowego i uzgodnień w Departamencie Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu. W pracy na co dzień zajmuje się wszelkimi sprawami dotyczącymi zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności, celem umieszczenia urządzeń i reklam. Do Jego obowiązków należy również prowadzenie spraw dotyczących prowadzenia robót, umieszczeń, awarii, lokalizacji, uzgodnień, dzierżaw, czy wykorzystania dróg w sposób szczególny. W czasie swojej pracy na tym stanowisku przygotował ponad 1300 decyzji administracyjnych, usunął z pasa drogowego około 100 reklam, a także odkrył i doprowadził do zalegalizowania blisko 200 przypadków ciągłego zajęcia pasa drogowego przez ogrodzenia, czy wiaty. W tajniki wykonywania zawodu wprowadził również trójkę współpracowników.
Ukończył studia na Uniwersytecie Gdańskim,
gdzie uzyskał tytuł magistra na kierunku Ekonomia ze specjalnością Ekonomika
Transportu i Logistyka, studiował również Business Administration na Kyungpook
National University w Korei Południowej.
Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.