Wideoszkolenie: Reklama w pasie drogowym

Reklamy w pasie drogowym – jakie są wymogi formalne, kto ponosi odpowiedzialność, jak naliczać opłaty i usuwać nielegalne reklamy? Zasady bezpieczeństwa oraz wpływ reklam na organizację ruchu drogowego

od 300.00 zł

Szkolenie skierowane do osób zajmujących się sprawami związanymi z reklamami w pasie drogowym, zajęciem pasa drogowego w urzędach miast, urzędach gmin, urzędach miast i gmin, zarządach dróg oraz starostwach powiatowych

Wszystkie zagadnienia są omówione punkt po punkcie.
Nagranie szkolenia skierowane do urzędników oraz zarządców dróg omawia kluczowe kwestie związane z reklamami w pasie drogowym. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są wymogi formalne dotyczące lokalizacji reklam, kto ponosi odpowiedzialność za ich umieszczenie, jak naliczać opłaty oraz jak postępować w przypadku nielegalnych nośników. Szkolenie porusza również kwestie bezpieczeństwa i wpływu reklam na organizację ruchu. Wszystkie zagadnienia są omówione punkt po punkcie przez eksperta

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Czy plakaty wyborcze traktowane są jako reklama?
  • Czy potrzebna jest też decyzja lokalizacyjna reklamy?
  • Jak ustalić właściciela reklamy? Co, jeżeli będzie twierdził, że to nie jego?
  • W jakich przypadkach nie pobiera się opłaty za umieszczenie reklamy?
  • Czy zarządca może zabrać reklamy (banery i tabliczki na znakach), które zostały umieszczone bez zezwolenia?
  • Czy przepis art. 130 o wykonalności odnosi się również do reklam w pasie drogowym, czy tylko do robót?

Szczegółowy program szkolenia:

1. Klasyfikacja reklam

  • Co jest reklamą w pasie drogowym?
  • Czy plakaty wyborcze traktowane są jako reklama?
  • Czy przy tworzeniu uchwały rady gminy można rozdzielić reklamy na bilbordy i szyldy?

2. Wymogi formalne i zgody na umieszczenie reklamy

  • Czy potrzebna jest też decyzja lokalizacyjna reklamy?
  • Czy na umieszczenie każdej, nawet małej reklamy, potrzeba jest zgłoszenia tego do wydziału architektury i budownictwa?
  • Czy umieszczenie reklamy na słupach PGE wymaga zgody od PGE?
  • Czy możemy nie wydać zgody na umieszczenie w pasie drogowym na kiosku trzech reklam podświetlanych, o pow. 2 m² każda?

3. Własność i odpowiedzialność za reklamy

  • Jak ustalić właściciela reklamy? Co, jeżeli będzie twierdził, że to nie jego?
  • Kto jest odpowiedzialny za przyczepę z reklamą? Firma, która się reklamuje, czy właściciel przyczepy?
  • Co, jeżeli przyczepka z reklamą zajmuje miejsce parkingowe przy drodze wewnętrznej?
  • Jak traktować reklamy na wozach, przyczepach i innych urządzeniach?
  • Jeżeli reklama została umieszczona na posesji prywatnej, to czy należy naliczać opłaty za reklamę?

4. Opłaty i naliczanie powierzchni reklamy

  • W jakich przypadkach nie pobiera się opłaty za umieszczenie reklamy?
  • Czy dla starych szyldów z lat 90 należy przeprowadzić inwentaryzację i naliczać opłaty jako reklamy?
  • Czy powierzchnie reklamy powinny być naliczane, jeżeli wszystkie płoty w granicy działki mają na sobie reklamy?
  • Jak policzyć powierzchnię reklamy na oklejonym aucie, zaparkowanym na parkingu na dłuższy czas?
  • Czy naliczamy opłatę za dwumetrowy postument, na którym posadowiona jest reklama?
  • Przyjmujemy powierzchnie kasetonu czy samej reklamy?
  • Dlaczego powierzchnie reklam mamy zaokrąglić do pełnego metra?
  • Jeżeli po obliczeniu powierzchni zajmowanej przez urządzenie lub reklamę wychodzą niepełne metry kwadratowe, to czy powinniśmy je zaokrąglić do liczb całkowitych?
  • Czy reklamę o powierzchni mniejszej niż 1,0 m² należy zaokrąglić do pełnego 1 m²?

5. Usuwanie nielegalnych reklam i konsekwencje

  • Czy zarządca może zabrać reklamy (banery i tabliczki na znakach), które zostały umieszczone bez zezwolenia?
  • Co w przypadku, gdy reklama zostanie usunięta w trakcie trwania postępowania? Jakim pismem zakończyć postępowanie?

6. Reklamy w pasie drogowym – zasady i bezpieczeństwo

  • Czy przepis art. 130 o wykonalności odnosi się również do reklam w pasie drogowym, czy tylko do robót?
  • Czy można umieścić reklamę na barierach drogowych?
  • Co, jeżeli reklama zawieszona jest przed skrzyżowaniem i utrudnia widoczność na drodze?
  • Co, jeżeli baner zasłania skrzyżowanie i stwarza zagrożenie dla uczestników ruchu?

Prowadzący

Michał Iwaniszczuk- Specjalista na stanowisku do spraw zajęcia pasa drogowego i uzgodnień w Departamencie Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu. W pracy na co dzień zajmuje się wszelkimi sprawami dotyczącymi zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności, celem umieszczenia urządzeń i reklam. Do Jego obowiązków należy również prowadzenie spraw dotyczących prowadzenia robót, umieszczeń, awarii, lokalizacji, uzgodnień, dzierżaw, czy wykorzystania dróg w sposób szczególny. W czasie swojej pracy na tym stanowisku przygotował ponad 1300 decyzji administracyjnych, usunął z pasa drogowego około 100 reklam, a także odkrył i doprowadził do zalegalizowania blisko 200 przypadków ciągłego zajęcia pasa drogowego przez ogrodzenia, czy wiaty. W tajniki wykonywania zawodu wprowadził również trójkę współpracowników.

Ukończył studia na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie uzyskał tytuł magistra na kierunku Ekonomia ze specjalnością Ekonomika Transportu i Logistyka, studiował również Business Administration na Kyungpook National University w Korei Południowej.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 300.00
31 marca 2025

Podobne szkolenia