Wideoszkolenie: Zamówienia publiczne

Jak stworzyć specyfikację warunków zamówienia, która umożliwi właściwe dopuszczenie do udziału w zamówieniu i klasyfikację ofert? Jak należy aneksować umowę na roboty budowlane?

od 699.00 zł

Wideoszkolenie PCC Poland przeznaczone dla pracowników urzędów zajmujących się zamówieniami publicznymi.

Ekspertka omówi przetarg nieograniczony - postępowanie unijne!
Uczestnicy szkolenia otrzymają niezbędne informacje dotyczące całej procedury zamówień publicznych. Dowiedzą się o kluczowych zapisach, które powinny zostać uwzględnione w nowej wersji umowy w przypadku zmiany wynagrodzenia. Omówiona zostanie również tematyka związana z klasyfikowaniem oferty w postępowaniach przetargowych, czy też zarządzaniem umowami związanymi z robotami budowlanymi. Uczestnicy otrzymają również wzór pisma dotyczącego „wyjaśnienie rażąco niskiej ceny”, a także odpowiemy na pytania związane z tym aspektem.

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Jakie zapisy powinny zostać uwzględnione w nowej wersji umowy w momencie, gdy chcemy zmienić wynagrodzenie?
  • Jak należy prawidłowo porównać oferty z różnymi stawkami VAT?
  • Jak powinno się prawidłowo umieszczać w aneksie informację o dodatkowych robotach budowlanych?
  • PRZYKŁAD: Wykonawca błędnie wpisał kwotę w momencie składania swojej oferty– czy w takim przypadku będzie mógł skorygować tę kwotę po złożeniu oferty? Czy tej kwoty zamawiający nie może już skorygować?
  • Jak należy oceniać wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, które nie są poparte dowodami?
  • Co należy wpisać do umowy z prawem opcji?
  • Jakie są kluczowe różnice między umową kosztorysową a ryczałtową, i w jakich sytuacjach każda z nich jest korzystniejsza?

Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:

  • Wyjaśnienie rażąco niskiej ceny

Szczegółowy program szkolenia:

1. Procedura przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

  • Jak stworzyć specyfikację warunków zamówienia, która umożliwi właściwe dopuszczenie do udziału w zamówieniu i klasyfikację ofert?
  • Jakie elementy można uwzględnić w OPZ (opisie przedmiotu zamówienia), a co niekoniecznie?

2. Oceny ofert w postępowaniach przetargowych – jak należy klasyfikować oferty?

  • Jak powinna przebiegać ocena wykonawców w zakresie podmiotowych środków dowodowych?
  • Jakie należy stosować kryteria w przypadku pozacenowej ocenie ofert?
  • Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką pisarską, a kiedy z oczywistą omyłką rachunkową i innymi omyłkami?
  • PRZYKŁAD: Wykonawca błędnie wpisał kwotę w momencie składania swojej oferty– czy w takim przypadku będzie mógł skorygować tę kwotę po złożeniu oferty? Czy tej kwoty zamawiający nie może już skorygować?
  • Czy w momencie, gdy okaże się, że oferta zawiera omyłki rachunkowe, które powinny prowadzić do jej odrzucenia, należy ją odrzucić, czy jednak zostawić?
  • Czym różni się omyłka rachunkowa od omyłki pisarskiej w kontekście ocen ofert?
  • Jakie są kluczowe cechy omyłki rachunkowej, a jakie omyłki pisarskiej?

3. Różne stawki podatku VAT w ofertach.

  • PRZYKŁAD: Roboty budowlane mają obniżony VAT, który może wynosić 5% lub 8%. Jak zatem osoba zamawiająca powinna ustalać te stawki podatku VAT?
  • PRZYKŁAD: Jedna oferta może mieć 23% VAT, a inna tylko 8%, co utrudnia bezpośrednie porównanie tych ofert z uwagi na różne stawki VAT. Jak należy prawidłowo porównać wtedy takie oferty?

4. Zarządzanie umowami w zamówieniach publicznych: Typy umów, waloryzacja i zmiany wynagrodzenia?

  • Jakie są kluczowe różnice między umową kosztorysową a ryczałtową, i w jakich sytuacjach każda z nich jest korzystniejsza?
  • Jakie kroki powinny zostać podjęte w celu przeprowadzenia waloryzacji umowy?
  • Jakie zapisy powinny zostać uwzględnione w nowej wersji umowy w momencie, gdy chcemy zmienić wynagrodzenie?
  • W jakich sytuacjach można zmienić umowę?

5. Zarządzanie umowami i procedurami związanymi z robotami budowlanymi

  • Jak należy przeprowadzać zamówienia związane z robotami budowlanymi?
  • Jakie są możliwości w sytuacji, gdy starostwo nie zgadza się na przedłużenie terminu wykonania umowy o prace budowlane, mimo posiadania zabezpieczenia umownego? Czy są zobowiązani do przedłużenia terminu, czy mogą podjąć inne działania?
  • Jak aneksować umowę na roboty budowlane?
  • W jaki sposób tworzy się aneks do umowy?
  • Czy możliwe jest zwiększenie kwoty w umowie?
  • Kiedy można zwiększyć taki zakres kwoty w umowy?
  • Jak powinno się prawidłowo umieszczać w aneksie informację o dodatkowych robotach budowlanych?
  • Klauzula waloryzacyjna - jak ją prawidłowo określić w umowie?

6. Zarządzanie dokumentami elektronicznymi w postępowaniach przetargowych:

  • Jakie dokumenty są uznawane za ważne w procedurze elektronicznej?
  • Czy można używać pieczęci elektronicznej przy podpisach dokumentów?
  • Jaki rodzaj podpisu elektronicznego jest uznawany za prawidłowy w postępowaniach przetargowych?
  • W jaki sposób należy wnosić wadium w ramach postępowania przetargowego w sposób elektroniczny?

7. Procedury i zasady postępowania w negocjacjach

  • Jak należy przeprowadzić postępowania o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym z negocjacjami?
  • Jaka jest procedura postępowania w przypadku negocjacji trybu drugiego?
  • Jakie są prawa i obowiązki związane z tym trybem drugim?

8. Przetarg nieograniczony - postępowanie unijne

9. Unieważnienia postępowania przetargowego

  • Jak powinno przebiegać unieważnienie postępowania w przypadku, gdy cena oferty przewyższa środki, które zamawiający wpisał w dokumentacji przetargowej?
  • Jak powinno się sankcjonować wykonawców, którzy są nieuczciwi i nie wywiązują się ze swoich umów?
  • Jakich procedur należy przestrzegać zgodnie z przepisami w celu rozwiązania umowy?

10. Zasoby trzecie- oświadczenia, wezwania i orzecznictwo

  • Kiedy składane są oświadczenia dotyczące zasobów trzecich?
  • W jakich sytuacjach wzywa się podmiot trzeci do uzupełnienia wezwania oświadczeń/ podmiotowych środków dowodowych?
  • Dysponowanie bezpośrednie osobami zdolnymi do wykonania zamówienie, a dysponowanie pośrednie?

11. „Rażąco niska cena oferty” w zamówieniach publicznych:

  • Jak należy oceniać wyjaśnienia rażąco niskich cen, które nie są poparte dowodami?
  • Czy w przepisach dotyczących rażąco niskiej ceny jest jasno określone, że dotyczy ona wszystkich oferentów, czy należy brać pod uwagę tylko jednego?

12. Prawo opcji w zamówieniach publicznych: zasady, wartości i kryteria

  • Jaki jest zakres prawa opcji w zamówieniach publicznych?
  • Jak należy ustalać wartość prawa opcji w kontekście zamówień publicznych?
  • Jakie kryteria powinny być brane pod uwagę przy określaniu przedmiotów prawa opcji?
  • Co należy wpisać do umowy z prawem opcji?

13. Tajemnica przedsiębiorstwa, co nią jest, a co nie

14. Sprawozdania

  • Co powinny zawierać sprawozdania z zamówień publicznych?

Prowadzący

Magdalena Kucharska - od 2018 roku pełni funkcjęDyrektora Wydziału Zamówień Publicznych w Urzędzie Miasta Płocka. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 2003 roku. “Pomimo, że to trudny obszar do zarządzania, niezmiennie robię to z pasją”. Dwukrotna prelegentka Kongresu Zamówień Publicznych.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 699.00
25 marca 2025

Podobne szkolenia