Wideoszkolenie: Współpraca szkół z placówkami zagranicznymi

Współpraca szkół z placówkami zagranicznymi. Gdzie można szukać szkół, z którymi można nawiązać współpracę? Jakie kryteria musi spełniać szkoła, żeby można było rozpocząć z nią współpracę? Jak stworzyć projekt? Jak pozyskać fundusze i rozliczać wydatki? 

od 409.00 zł

Wideoszkolenie jest skierowane do dyrektorów szkół, którzy już podjęli współpracę z placówkami zagranicznymi lub zastanawiają się nad podjęciem takich działań. Serdecznie zapraszamy również osoby, które zajmują się bezpośrednio przygotowaniem takiego projektu – nauczycieli, pedagogów, trenerów

Jakie korzyści niesie nawiązanie współpracy z placówką zagraniczną i jak nawiązać współpracę z inną szkołą?
Na tym szkoleniu dowiedzą się Państwo, jak rozwiązać problem odwołania wyjazdu i doradzi, jak zabezpieczyć finanse pozyskane w ramach takiego projektu. Prelegentka przeprowadzi Państwa przez cały proces: od pisania projektu, poprzez współpracę z placówkami, rodzicami i uczniami, aż do samego zakończenia projektu. Ekspertka odpowie na wszystkie pytania, to niepowtarzalna okazja, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości związane ze współpracą z placówkami zagranicznymi i zacząć działać już teraz!

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Kto powinien sprawować nadzór nad projektem – nauczyciel czy dyrektor?
  • W jakim wieku uczniowie mogą brać udział w takich projektach?
  • Czy JST jednostka samorządu terytorialnego może pomóc w nawiązaniu kontaktu ze szkołą z miasta partnerskiego?
  • Jak rozwiązać problem bazy noclegowej w przypadku, gdy nie ma chętnych rodzin na przyjęcie dzieci?
  • Jak rozliczać i dokumentować wydatki związane z projektem?
  • Na jakie działania można wnioskować o dodatkowy grand?
  • Czy należy wtmagać od uczniów biorących udział w projekcie aktualnych szczepień?


Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:

  • Przykładowy projekt
  • Dokumenty potrzebne do rozpoczęcia współpracy ze szkołą zagraniczną
  • Arkusz do spisywania i weryfikowania kosztów


Szczegółowy program szkolenia:

1.Projekt dotyczący współpracy szkoły z placówką zagraniczną- tworzenie, zasady, nadzór pedagogiczny, współpraca z rodzicami

  • Jak stworzyć taki projekt?
  • Jakie są podstawowe zasady, które muszą znaleźć się w każdym projekcie?
  • Czy różnice w systemach nauczania między szkołami są przeciwskazaniem do podjęcia współpracy?
  • Czy różnice systemowe powinny być ujęte w projekcie?
  • Kto powinien sprawować nadzór nad projektem – nauczyciel czy dyrektor?
  • Jak wybrać opiekuna projektu?
  • W jakim wieku uczniowie mogą brać udział w takich projektach?
  • Jak długie wyjazdy można organizować w ramach takiego programu?
  • Jak radzić sobie z niechęcią rodziców/uczniów/ nauczycieli do wzięcia udziału w takim projekcie?
  • Jak zachęcić rodziców do takiej współpracy i pomocy w organizacji takiej wymiany?
  • Jakie są korzyści podjęcia takiej współpracy?
  • Które (i w jaki sposób) jednostki mogą włączyć się do takiej współpracy?
  • Czy jednostka samorządu terytorialnego może wspomagać szkołę w takich działaniach?
  • Gdzie można szukać wsparcia/ pomocy w przypadku podjęcia się zorganizowania takiego projektu?
  • Czy lepiej zacząć współpracę w ramach zorganizowanego projektu typu Erasmus, czy stworzyć warunki do takiej współpracy samodzielnie (plusy i minusy obu rozwiązań)?
  • Czy i jak można stworzyć sieć współpracujących szkół?
  • Jakie są formy współpracy w ramach takiego projektu?
  • Jakie są formy poznawania tradycji i kultury naszego kraju?


2. Nawiązywanie współpracy z placówką zagraniczną – weryfikacja, baza noclegowa

  • W ramach jakich obszarów można nawiązać taką współpracę?
  • Ze szkołami z jakich krajów najlepiej współpracować?
  • Gdzie można szukać szkół, z którymi można nawiązać współpracę?
  • Czy JST jednostka samorządu terytorialnego może pomóc w nawiązaniu kontaktu ze szkołą z miasta partnerskiego?
  • Czy są jakieś bazy, gdzie można szukać partnerskich szkół?
  • Jak nawiązać kontakt ze szkołą zagraniczną?
  • Jakie kryteria musi spełniać szkoła, żeby można było rozpocząć z nią współpracę?
  • Jak zweryfikować szkołę, z którą podejmuje się współpracę?
  • Jak poznać szkołę (rodziców, nauczycieli) ze szkoły zagranicznej?
  • Czy warto obdarować szkołę współpracującą? Jak dowiedzieć się, co warto im dać?
  • Jak zorganizować i przeprowadzić wizytację w szkole (zarówno swojej jak i partnerskiej)
  • Jak weryfikować rodziny, które chcą przyjąć uczniów?
  • Jak rozwiązać problem bazy noclegowej w przypadku, gdy nie ma chętnych rodzin na przyjęcie dzieci?
  • Dobre praktyki w ramach współpracy szkoły z placówką zagraniczną


3. Finanse – źródła finansowania, rozliczanie kosztów, dodatkowe fundusze

  • Jakie są najpopularniejsze i najłatwiej dostępne źródła finansowania?
  • Jak pozyskać sponsorów?
  • Jak rozliczać i dokumentować wydatki związane z projektem?
  • Na jakie działania można dostać dofinansowanie?
  • Czy tylko uczniowie mogą korzystać z finansów przyznanych w ramach projektu?
  • Czy można dostać dofinansowanie na kurs językowy dla nauczycieli?
  • Erasmus – jak napisać projekt, żeby uzyskać wsparcie finansowe?
  • Na jakie działania można wnioskować o dodatkowy grand?
  • Jak rozliczać nauczycieli w przypadku podjęcia się nadzoru?


4. Nawiązywanie współpracy – jak konstruować regulamin współpracy

  • Jak konstruować regulamin współpracy?
  • Czy w ogóle można nawiązywać taką współpracę w czasach zagrożenia epidemicznego?
  • Jaka dokumentacja jest potrzebna?
  • Czy jest zgodne z prawem wymaganie od uczniów biorących udział w projekcie aktualnych szczepień?
  • Jakie formy współpracy są dopuszczalne w czasie pandemii lub zagrożenia epidemicznego?
  • Jak rozliczać finanse projektu?
  • Finansowanie na wypadek stanu epidemii/zagrożenia epidemicznego –co, jeżeli wyjazd nie doszedł do skutku, to czy wtedy są jakieś konsekwencje finansowe? Co z poniesionymi kosztami (np. za bilety)?
  • Czy można wnioskować o dodatkowe finanse np. na stworzenie wirtualnego spaceru po szkole (motywując to brakiem możliwości spotkania na żywo)
  • Rodzina w Polsce przyjęła ucznia z zagranicy. W trakcie jego wizyty okazało się, że jeden z członków rodziny ma wynik dodatni. Uczeń ma wynik ujemny. Co należy zrobić w takiej sytuacji?


Prowadzący

Elżbieta Bronisz- od 16 lat nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Od 5 lat dyrektor szkoły. Od 5 lat współpracuje z miastem partnerskim Winsen/Luhe w Niemczech, dzięki czemu dzieci czterokrotnie skorzystały z możliwości wyjazdu za granicę. Prezes Stowarzyszenia Lotos, które było organizacją goszczącą dla projektu "See Me Through" realizowanego w ramach Programu Erasmus+ w listopadzie 2021 roku w Drezdenku. Jako Prezes stowarzyszenia "Lotos" odpowiedzialna za zorganizowanie wymiany polsko-niemieckiej dla zespołu tanecznego "Pasjonata" z Drezdenka oraz Klubu Piłkarskiego "Lubuszanin" Drezdenko.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 409.00
21 października 2022

Podobne szkolenia