W programie m.in., wybrane zagadnienia:
- Które rozwiązania należy przyjąć by udzielić zamówienia na odbiór odpadów w sposób optymalny i zgodny z przepisami?
- Jakie pułapki czyhają na zamawiających przygotowujących zamówienie publiczne na odbiór odpadów?
- Czy najnowsze orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej zmienia dotychczasowe spojrzenie na przetargi śmieciowe?
- Jak i kiedy sporządzić analizę potrzeb i wymagań zgodnie z nowym PZP?
- Jak sprawdzić i przechowywać dokumenty elektroniczne, dokumentację z przeprowadzonego postępowania?
- Jakie poziomy odzysku i recyklingu gminy muszą uzyskać aby nie płacić kar?
- Jakie kryteria ocen można zastosować? Jak oszacować koszty systemu?
Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:
- Dla zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne
- Dla zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne
Szczegółowy program szkolenia:
1. Co zmieniło się w przepisach związanych z odpadami i zamówieniami publicznymi?
• Jakie główne zmiany wprowadziła nowa ustawa Prawo zamówień publicznych?
• Jak czytać nową ustawę Pzp?
• Jakie są nowe obowiązki zamawiających?
• Na czym polega elektronizacja zamówień publicznych?
• Jakie są nowe progi zamówień publicznych? Od jakiego progu jest to przetarg unijny?
• Co zmieniło się w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach?
• Co zmieni się w ustawie o odpadach?
2. Jak prawidłowo przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór albo odbiór i zagospodarowanie odpadów?
• Jak ma wyglądać podzielenie przetargu na odbiór i zagospodarowanie w praktyce?
• Jak udzielić zamówienia na odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych a jak z niezamieszkałych?
• Czy robić jednoroczny przetarg – jaki przetarg optymalnie na ile lat?
• Co to jest analiza potrzeb i wymagań i jak ją przygotować?
• Jak oszacować wartość zamówienia?
• Jak przygotować opis przedmiotu zamówienia?
• Jak ustalać warunki zamówienia?
• Jak opisać aspekty społeczne, środowiskowe i innowacyjne zamówienia?
• Jak ustalić kryteria oceny ofert?
• Jak określić warunki udziału w postępowaniu?
3. Czym są zamówienia in-house i czy można je stosować do zamówień na odbiór odpadów?
• Co to są zamówienia in-house i kiedy je można stosować?
• Jakie zmiany w zamówieniach in-house wprowadziła nowa ustawa Pzp?
• Na czym polega in-house wertykalny?
• Na czym polega in-house odwrócony i siostrzany?
• Na czym polega in-house wspólny?
• Jak przeprowadzić zamówienie z wolnej ręki krok po kroku?
4. Jak przygotować umowę?
• Co w nowym Prawie zamówień publicznych zmieniło się w kwestii umów?
• Jakie są klauzule abuzywne (niedozwolone)?
• Jakie zapisy musi zawierać umowa ws zamówienia publicznego?
• Jakie są nowe obligatoryjne klauzule w umowach powyżej 12 m-cy?
• Kiedy można i kiedy trzeba zmienić zawartą umowę?
5. Jak przygotować specyfikację warunków zamówienia?(Omówienie na wzorach)
• Jakie elementy musi zawierać specyfikacja warunków zamówienia?
• Jakie są różnice w zapisach specyfikacji w postępowaniu krajowym i unijnym?
• Jak określić sposób komunikacji w przypadku postępowań prowadzonych w platformach przetargowych a w miniportalu?
• Jak i kiedy zamawiający ma podpisać i opublikować swz?
6. Jak krok po kroku przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego?
• Kiedy stosować przetarg nieograniczony?
• Które przepisy Pzp mają zastosowanie do tego trybu?
• Jakie są terminy?
• Gdzie wypełnić ogłoszenie o zamówieniu?
• Jak przygotować wzór Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ)?
• Czy można negocjować treść ofert?
7. Jak krok po kroku przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym?
• Kiedy stosować tryb podstawowy i jakie są warianty?
• Które przepisy Pzp mają zastosowanie do tego trybu?
• Który wariant jest najlepszy?
• Jakie są terminy?
• Gdzie wypełnić ogłoszenie o zamówieniu?
• Czy stosuje się Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)?
• Czy można negocjować treść ofert?
• Kiedy nie negocjować?
Prowadzący
Paweł Nocoń- ekspert w dziedzinie zamówień publicznych, praktyk, od 18 lat pracujący w zamówieniach publicznych po stronie zamawiającego. Kierownik w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Rzeszowa, prowadzący postępowania dla wydziałów Urzędu, jak i dla jednostek miejskich w ramach pomocniczych działań zakupowych. Prowadzi postępowania krajowe i unijne, drobne i te za kilkadziesiąt milionów złotych, głównie na roboty budowlane.
Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.