Szkolenie: Kontrola zarządcza, arkusz organizacyjny

Kontrola zarządcza: jakie są obowiązki dyrektorów szkół? Jak zaplanować arkusz organizacyjny na rok szkolny 2021/2022? Jak dostosować statut szkoły do aktualnych przepisów prawa? Jak wynagradzać pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych? Ustawa o dostępność w szkole – co trzeba zapewnić?

od 379.00 zł

Warsztaty PCCPOLAND skierowane do dyrektorów szkół podstawowych oraz pracowników, którym powierzono zadania w zakresie prawidłowego funkcjonowania szkoły

Uwaga! Gotowe wzory: plan kontroli, arkusz organizacyjny, statut szkoły
Wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem, a my przekażemy Państwu niezbędną wiedzę do przygotowania się w tematyce kontroli zarządczej, skonstruowania arkusza organizacyjnego na rok 2021/2022, statutu oraz co wchodzi w składniki wynagrodzeń dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych w kontekście najczęściej pojawiających się problemów. Omówimy też kwestie ustawy o dostępności, ponieważ pierwszy raz w tym roku trzeba sporządzić raport o stanie zapewnienia dostępności. Podczas warsztatów zostaną omówione najważniejsze i najbardziej problematyczne kwestie, które są obowiązkiem każdego dyrektora szkoły. Poniżej przedstawiamy szczegółowy program warsztatów, podczas których zostaną przedstawione przykłady wraz z gotowymi wzorami dokumentów, które ułatwią pracę w Państwa placówce.

Wideo ze szkolenia

Zobacz wideo >>

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Jakie są obowiązki każdego dyrektora w zakresie kontroli zarządczej? Procedura od A do Z. Jak napisać plan kontroli? Gotowy wzór planu kontroli
  • Jak wygląda szczegółowa procedura opracowania arkusza organizacyjnego na rok szkolny 2021/2022, a także na co trzeba zwrócić szczególną uwagę i co uwzględnić przygotowując arkusz? Przykładowy wzór arkusza organizacyjnego
  • W jaki sposób można szukać oszczędności tworząc arkusz organizacyjny? Gotowe rozwiązania
  • Jak prawidłowo stworzyć statut szkoły, jak umiejętnie wprowadzać zmiany w statucie oraz jakie zachodzą w statutach zmiany, które będą obowiązywać w nowym roku szkolnym ? Przykładowy wzór statutu
  • Jak wynagradzać pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych? Jak obliczyć wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe?
  • Jaki obowiązek ma szkoła odnośnie nowych regulacji dotyczących dostępności cyfrowej do zapewnienia odpowiedniego wyglądu strony internetowej oraz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami?
  • Uwaga! Pierwszy raz w tym roku raport o stanie zapewnienia dostępności: czy każda placówka powinna wprowadzić taki dostęp?

Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:

  • Plan kontroli – przykładowy wzór;
  • Arkusz organizacyjny – przykładowy wzór;
  • Statut szkoły – przykładowy wzór;
  • Wzór sprawozdania z nadzoru.

Szczegółowy program szkolenia:

1. Jakie dokumenty kontroli zarządczej są wymagane w szkole? Gotowe wzory

  • Jak napisać plan kontroli?
  • Jak wykonać sprawozdanie z kontroli?
  • Jak poprawnie opisać dokumentację?

2. Jakie są cele i zadania dla kontroli zarządczej? Kontrola zarządcza od A do Z

  • Jak dokonać oceny ryzyka?
  • Co jest brane pod uwagę przy ocenie pracy dyrektora oraz nauczyciela?
  • Jak dokonywać kontroli czasu pracy pracowników?
  • W jaki sposób przeprowadzić analizę ryzyka?
  • W jaki sposób prowadzić kontrolę?
  • Co trzeba objąć kontrolą?
  • Jak w kontroli zarządczej wyznaczać cele oraz na jakiej podstawie?
  • Jakie zadania powinny być ujęte w kontroli zarządczej?
  • Jak powinna wyglądać kontrola zarządcza w kontekście pandemii oraz w kontekście RODO, aby nie naruszyć przepisów?
  • W jaki sposób przeprowadzić efektywną oraz skuteczną kontrolę zarządczą od podstaw?
  • W jaki sposób umiejętnie prowadzić kontrolę zarządczą?
  • W jaki sposób poszczególne działy szkoły mają dostarczać informacje, aby wszystko było zawarte w kontroli zarządczej?

3. Arkusz organizacyjny na rok szkolny 2021/2022

  • Arkusze organizacyjne na rok 2021/2022: jak oszczędnie zaplanować kolejny rok szkolny, na czym można zaoszczędzić? Arkusz organizacyjny od A do Z
  • W jaki sposób prawidłowo przygotować arkusz organizacyjny?
  • Co powinno się znaleźć w arkuszu organizacyjnym?
  • Jakie są niuanse przy tworzeniu arkusza organizacyjnego: co wolno, a czego nie?
  • Jak opisać w arkuszu zajęcia, które odbywają się w podziale na grupy?
  • Jak w arkuszu organizacyjnym można tworzyć godziny?
  • W jaki sposób można ucinać godziny w arkuszu organizacyjnym?
  • Jakie są sposoby i co można zrobić, aby godzin w arkuszu organizacyjnym było więcej?
  • Kto daje zgodę na dodatkowe zajęcia, które można uwzględnić w arkuszu organizacyjnym?
  • Jakie są zasady tworzenia pomocy psychologiczno – pedagogicznej w arkuszu organizacyjnym?
  • O jakich zmianach w arkuszu organizacyjnym należy poinformować organ prowadzący?
  • Vulcan, Librus: jakie są jeszcze inne narzędzia do tworzenia arkusza organizacyjnego?

4. Jak dostosować statut szkoły do aktualnych przepisów prawa?

  • Jak powinien wyglądać statut szkoły, jakie są wytyczne, np.: czy w statucie należy ujmować zdalne nauczanie, sposób organizowania, sposób oceniania?
  • Na czym się oprzeć tworząc statut?
  • Jakie są niezbędne rozporządzenia dot. statutu?
  • Czy rozporządzenia muszą być zawarte w statucie?
  • Czy statut musi być cały czas monitorowany?
  • Czy wśród kadry można wyłonić lidera, który będzie zajmował się aktualizacją statutu?
  • Czy każdorazowo trzeba nanosić zmiany do statutu, zwłaszcza, kiedy mamy COVID i sytuacja jest bardzo dynamiczna?
  • W jaki sposób sporządzić sprawozdanie z realizacji planu nadzoru? Wzór sprawozdania z nadzoru
  • Sprawozdania z nadzoru w czasie COVID: jak prawidłowo je wypełnić?
  • Co powinno być zawarte w sprawozdawczości, a czego nie trzeba ujmować, jak zakończyć proces zdalnego nauczania?
  • Jak przeprowadzić sprawozdanie z dziennika elektronicznego?
  • Sprawozdania: jakie są obowiązki szkoły w zakresie dostarczania sprawozdań do organu podległemu?
  • Jak powinno zostać skonstruowane sprawozdanie z nadzoru działalności opiekuńczo-wychowawczej?
  • Raporty do kuratorium dotyczące obecności uczniów w szkole: ilu uczniów w szkole jest obecnych, ilu nieobecnych – czy po każdym dniu od 24.02 należy każdorazowo wykonywać sprawozdania i wyliczyć % o liczbie uczniów? Do czego są potrzebne te dane w kuratorium?
  • Kto udostępnia dane, aby zalogować się przez główny urząd statystyczny i aby wprowadzić sprawozdanie w GUS oraz upublicznić je na BIP?
  • Czy sprawozdanie z nadzoru można zrobić mniej szczegółowe niż w latach ubiegłych?
  • Jaka ma być forma sprawozdań oraz jakie elementy muszą być zawarte w sprawozdaniach?
  • Jakie powinno się wykonywać wewnętrzne sprawozdania?
  • Co powinno zawierać sprawozdanie z doskonalenia nauczycieli?
  • Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej: co powinno zawierać? Plan ewaluacji: gotowy wzór
  • Kogo można upoważnić do wykonywania wszelkiego rodzaju sprawozdań w imieniu dyrektora oraz czy są wymagane jakieś kwalifikacje?

5. Wynagrodzenia nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych: rozwiązania najczęściej pojawiających się problemów

  • W jaki sposób przydzielać dodatkowe godziny nauczycielom?
  • Jak obliczyć wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe?
  • Kiedy przysługuje prawo do dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych?
  • Rozliczanie godzin ponadwymiarowych dla nauczycieli niepedagogicznych: które godziny mają być realizowane, a które nie?
  • Jak wyliczać nadgodziny w okresie pandemii i nauczania zdalnego?
  • Jak rozliczać godziny pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
  • Jakie są elementy składowe w wynagrodzeniach nauczycieli, zgodnie z Kartą Nauczyciela?
  • Jakie są zmieniające się składniki, które wchodzą w skład wynagrodzeń nauczycieli?
  • Rozwiązywanie umów z nauczycielami, którzy przechodzą na świadczenia kompensacyjne: jak wyliczać, kiedy im się należy, kiedy im się nie należy?
  • Czas pracy w szkołach: czy ujmować wszystkie okresy zatrudnienia i czy wylicza się 20 lat stażu pracy na stanowisku nauczyciela przy tablicy?
  • Czego można wymagać od nauczyciela w ramach 40h?
  • W którym momencie nie przesadzić oraz ile można wymagać po 40h?

6. Dostępność w szkole: obowiązki i zadania. Jakie są procedury dla pracowników oraz uczniów?

  • Jak zapewnić dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami?
  • Raporty o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami: jak dobrze zrobić taki raport?
  • Dostępność strony internetowej: czym jest i czy musi być w szkołach?
  • Dostępność a wymogi prawne: jakie przepisy określają dostępność strony internetowej?
  • Czy jeśli klika się na stronę www szkoły, czy powinna być opcja, która umożliwia powiększenie/pomniejszenie czcionki? Czy jeżeli coś jest w formie wideo, to czy powinno być to z czytnikiem? Jakie inne zawiłości występują w dostępności do strony www?
  • Plan dostępności budynku: czy powinien być plan dostępności budynku, czy budynek jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych? Czy taki plan o dostępności budynku powinien być również na stronie www?
  • Dlaczego dostępność oraz jej posiadanie jest tak ważna?
  • Deklaracje o dostępności na BIP – czy umieszczać na BIP informacje, co jest dostępne, czy jest dostępność dla os. niepełnosprawnych, w jaki sposób złożyć taką deklarację?
  • Pierwszy raz w tym roku raport o stanie zapewnienia dostępności: czy każda placówka powinna wprowadzić taki dostęp?

Prowadzący

Anna Listewnik –pełni funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej nr 57 im. gen. Władysława Andersa w Gdańsku od 2016 roku. Filolog, pedagog dramy, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Lider Inspiratorium grupy dyrektorek i dyrektorów placówek oświatowych, z którymi wymienia się dobrymi praktykami oraz pomysłami. Organizator Międzynarodowych Konferencji pt. Współpraca edukacyjna Gdańsk –Lwów - Odessa - Kutaisi - Batumi. Stworzyła innowacyjny projekt „lekcje języka polskiego i gruzińskiego” w języku angielskim. . Prowadząca blog pt. „Przestrzeń Edukacji”. Otworzyła oddziały przygotowawcze dla uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Zmieniła przestrzeń szkoły na przytulną i przyjazną dzieciom. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z dyrektorami szkół, z nauczycielami nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Między innymi udzieliła wywiadów w telewizji ukraińskiej nt. systemu edukacji. Praca według jej wartości to zaangażowanie, empatia, rodzinna atmosfera, rozwój, co w konsekwencji daje ogromne możliwości. Ukończyła m. in. studia podyplomowe z zakresu organizacji i techniki handlu zagranicznego oraz marketingu, wiedzy o kulturze. Chętnie podzieli się z Państwem swoimi dobrymi praktykami wypracowanymi podczas pełnienia funkcji dyrektora szkoły.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 379.00
05 maja 2021

Podobne szkolenia