
Wideo ze szkolenia
Zobacz wideo >>W programie m.in.:
• Szczegółowa procedura od samego początku tworzenia uchwały krajobrazowej
• Opłata reklamowa – czy jest opłacalna
• Jak sporządzić projekt uchwały – przedstawienie doświadczeń oraz możliwych rozwiązań
• Jak odbieramy reklamy w przestrzeni publicznej i jakie mają znaczenie – przeprowadzanie konsultacji z mieszkańcami
• W jaki sposób skonstruować zapisy uchwały aby były niepodważalne przez wojewodę?
• Realizacja uchwały: Legalne i nielegalne reklamy – w jaki sposób weryfikować informacje o tym co znajduje się w przestrzeni publicznej?
• Jak odbywa się procedura nakładania kar?
Szczegółowy program szkolenia:
Szczegółowa procedura od samego początku tworzenia uchwały krajobrazowej
• Jak zacząć tworzenie uchwały – jakie dane uzyskać i od kogo?
• Jak skonstruować uchwałę?
• Kto powinien zajmować się uchwałą – którzy pracownicy? Podział obowiązków
• Co uchwała powinna zawierać?
• Dlaczego warto rozważyć wprowadzenie uchwały krajobrazowej? Jakie korzyści to za sobą niesie?
• Jak stworzyć projekt uchwały?
• Jakie należy podjąć działania przed opracowaniem uchwały?
• W jaki sposób powinny brzmieć zapisy aby dla wszystkich były czytelne?
• Podstawy prawne – zgodność uchwały z prawem
• RODO – jak stworzyć uniwersalny zapis?
• Jakie zapisy powinna zawierać uchwała?
• Treści niezbędnych pism
• Czy na pewno reklamy wymagają aż tyle procedur?
• Jakie uchwała może wprowadzać regulacje?
• Jak formułować przepisy dostosowawcze?
• Czy w przestrzeni publicznej powinny znajdować się wszystkie reklamy i jak one powinny wyglądać?
• Czy uchwała może powstać tylko dla fragmentu gminy czy musi być dla całości?
• Jak tworzyć analizę miasta pod kątem reklam?
• Jak dzielić miasto na strefy? (mniejsze i większe opłaty, przestrzeń bez reklam oraz przestrzeń z reklamami…)
• W jaki sposób można zapisywać ustalenia dotyczące szyldów?
• W jaki sposób sytuować szyldy?
• Koszty kampanii reklamowych i promocyjnych dla samorządu terytorialnego
• Jak przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami?
Kontrola nadzorcza wojewody
• W jaki sposób skonstruować zapisy uchwały aby były niepodważalne przez wojewodę? Na co zwracać uwagę?
• Obawy odnośnie uchylenia przez wojewodę
• Jakie błędy popełniają wykonawcy?
• Wyroki – na co zwrócić szczególną uwagę aby nie narazić się na uchylenie? Jak stworzyć zapisy aby były zgodne z konstytucją?
• Etap po uchwaleniu a przed wejściem w życie – co może opóźnić wejście w życie uchwały i jakie elementy uchwały mogą zwiększać prawdopodobieństwo, że uchwala zostanie uchwalona? (na co wojewodowie zwracają uwagę?)
Jak zachować ład i porządek w mieście/gminie?
• Jaki jest okres dostosowania istniejących w dniu wejścia uchwały w życie obiektów małej architektury, ogrodzeń oraz tablic reklamowych i urządzeń reklamowych do zakazów, zasad i warunków w niej określonych?
• W jaki sposób konstruować przepisy dotyczące sposobu dostosowania istniejących w dniu wejścia w życie uchwały nośników w sytuacji gdzie każdy z nośników osobno spełnia przepisy a nie spełniają ich w grupie?
• Prywatne nieruchomości – jakie kompetencje ma gmina w tym zakresie?
• Jakie obiekty i tereny nie muszą zostać dostosowane do warunków określonych w uchwale?
• Kwestia ogrodzeń – egzekucja. Zasady sytuowania obiektów
• Zabytki – czy każdy szyld musi być uzgodniony z konserwatorem?
• Ujednolicenie szyldów i zapanowanie nad chaosem przestrzennym – pozyskanie środków np. dzięki dofinansowaniom
• Wyłączenia dotyczące sytuowania reklam
• Czy reklamy mają nawiązywać do historii czy powinny być bardziej nowoczesne?
• Czy w starej zabudowie iść w kierunku reklam typu „retro” czy reklam „nowoczesnych”?
• Czy jeżeli na budynku sklepu jest zamieszczona tablica informacyjna reklamująca sklep, to jest to reklama czy tablica informacyjna?
Jak odbywa się procedura nakładania kar?
• Jak prawidłowo wyliczyć wysokość kary?
• Jak ją naliczać, co jest reklamą a co tablicą informacyjną, jak uzyskać rzetelne dane?
• Jakie kary pieniężne organ może nałożyć na właścicieli nieruchomości za nieprzestrzeganie przepisów
tej uchwały?
• Podmioty, którym organ nadzorujący zobowiązany jest wymierzyć karę
• Elementy decyzji o nałożeniu kary, okres na jaki można wymierzyć karę
Pomiar powierzchni reklamowych – technologia weryfikacji reklam
• Legalne i nielegalne reklamy – w jaki sposób weryfikować informacje o tym co znajduje się w przestrzeni publicznej?
• Inwentaryzacja jako podstawa kategoryzacji reklam: nowa czy istniejąca reklama - kiedy powinna być sporządzona i czy może stanowić podstawę do wymierzania kary, czy może być zlecona firmie zewnętrznej?
• Jakie są najlepsze metody przeprowadzenia inwentaryzacji w terenie?
• Obliczanie powierzchni - jakimi przyrządami powinno się to robić i czy jest jakaś specjalna technika?
• Jak przeprowadzić pomiary reklam?
• Narzędzia do zarządzania reklamą w mieście - programy, urządzenia, moduły - przykłady, możliwości
• Wyłączenia dotyczące sytuowania reklam
Kwestia odpłatności – wzbogacenie budżetu i wpływów do miast i gmin
• Sposób naliczania opłat za reklamy – od którego momentu gmina będzie naliczała opłaty po uchwaleniu?
Wsparcie projektowe dla przedsiębiorców
• W jaki sposób w miastach, w których jest wprowadzona uchwała funkcjonują firmy reklamowe?
• Na ile uchwała zmienia wartość rynku reklamowego lub jak wpływa na funkcjonowanie firm? Jak sobie te firmy radzą?
Prowadzący
Anna Paulina Syrokosz - obecnie pełni funkcje specjalisty ds. zabytków i ochrony krajobrazu w Urzędzie Miasta Cieszyna. Z ramienia samorządu koordynowała cały proces tworzenia i konsultowania tzw. „uchwały krajobrazowej” dla miasta Cieszyna, a teraz pracuje nad jej wdrożeniem. Ukończyła studia na wydziale architektury i urbanistyki na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Posiada doświadczenie pracy projektanta w biurze architektonicznym oraz inspektora w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków.
Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.