W programie m.in., wybrane zagadnienia:
- Jaki komplet dokumentów powinna złożyć osoba ubiegająca się o zatrudnienie?
- Odpoczynek dobowy i tygodniowy w przypadku pracy w godzinach nadliczbowych.
- Na jakich stanowiskach możliwa jest praca zdalna?
- Aktualne zmiany związane z urlopami rodzicielskimi i macierzyńskimi.
- Wybrane dodatki do wynagrodzenia w służbie cywilnej.
- Uprawnienia pracowników z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
- Check - lista przy zatrudnieniu nowego pracownika.
Szczegółowy program szkolenia:
1.Zatrudnienie w korpusie służby cywilnej.
- Ogłoszenie o naborze na podstawie opisu stanowiska pracy.
- Procedura naboru.
- Rodzaje umów o pracę, elementy umowy o pracę.
- Check - lista przy zatrudnieniu nowego pracownika.
2. Omówienie prowadzenia akt osobowych.
- Wymogi formalne prowadzenia akt osobowych. Jak zorganizować teczki pracownicze: dokumentacja papierowa/ elektroniczna.
- Jakie dokumenty powinny znajdować się w aktach osobowych:
- dokumentacja części A- dokumentacja związana z nawiązaniem stosunku pracy,
- dokumentacja w części B - dokumentacja przebiegu zatrudnienia,
- dokumentacja w części C, D, E,
- opis stanowiska pracy.
- Czego nie powinny zawierać akta osobowe?
- Jaki komplet dokumentów powinna złożyć osoba ubiegająca się o zatrudnienie?
- Czy umieścić CV i list motywacyjny w aktach osobowych?
- Ochrona danych osobowych w aktach osobowych.
3. Ewidencja czasu pracy.
- Godziny nadliczbowe – nowe regulacje prawne dla służby cywilnej.
- Rekompensowanie czasu pracy w godzinach nadliczbowych.
- Odpoczynek dobowy i tygodniowy w przypadku pracy w godzinach nadliczbowych.
- Elementy ewidencji czasu pracy.
- Wyjścia prywatne pracowników w ewidencji czasu pracy.
- Godziny nocne dla pracowników służby cywilnej.
4. Wybrane dodatki do wynagrodzenia w służbie cywilnej.
- Uzupełnienie dokumentacji potwierdzającej zatrudnienie, jakie dokumenty wpływają na wysokość dodatku za wieloletnią pracę w służbie cywilnej.
- W jaki sposób ustalić prawo do dodatku za wieloletnią pracę w służbie cywilnej po uzupełnieniu dokumentacji potwierdzającej staż pracy uprawniający do tego dodatku?
- Dodatek funkcyjny.
- Dodatek zadaniowy.
- Dodatek motywacyjny.
5. Praca zdalna.
- Praca zdalna – założenia i możliwości.
- Przepisy BHP w ramach pracy zdalnej
- Czy konieczna jest refundacja wydatków poniesionych przez pracownika w związku z wykonywaniem pracy zdalnej ( energia elektryczna, internet )?
- Czy w przypadku pracy w terenie możliwa jest praca zdalna?
- Na jakich stanowiskach możliwa jest praca zdalna?
6. Aktualne zmiany związane z urlopami rodzicielskimi i macierzyńskimi.
- Zasady korzystania z urlopów macierzyńskich i rodzicielskich ( wymagane dokumenty).
- Urlop opiekuńczy- wymiar, zasady udzielania.
- Siła wyższa – wymiar, zasady udzielania.
7. Wybrane dodatki do wynagrodzenia w służbie cywilnej.
- Uzupełnienie dokumentacji potwierdzającej zatrudnienie, jakie dokumenty wpływają na wysokość dodatku za wieloletnią pracę w służbie cywilnej.
- W jaki sposób ustalić prawo do dodatku za wieloletnią pracę w służbie cywilnej po uzupełnieniu dokumentacji potwierdzającej staż pracy uprawniający do tego dodatku?
- Dodatek funkcyjny.
- Dodatek zadaniowy.
- Dodatek motywacyjny.
8. Uprawnienia pracowników z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
9. Zapowiedzi zmian przepisów w zakresie uwzględniania do stażu pracy okresów wykonywania umów zlecenia i prowadzenia działalności gospodarczej.
- konieczność weryfikacji staży pracowniczych na potrzeby dodatków stażowych i nagród jubileuszowych,
- oskładkowanie umów zlecenia,
- możliwe rozwiązania w zakresie dokumentacji potwierdzającej zatrudnienie.
Prowadzący
Katarzyna Jakubowicz-Dobrowolska–praktyk, członek korpusu służby cywilnej, Główny specjalista/koordynator działu w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii z/s w Krośnie. Prowadzi lub nadzoruje całość zadań związanych z obsługą kadrową urzędu oraz Powiatowych Lekarzy Weterynarii i ich Zastępców. W latach ubiegłych zajmowała stanowisko Dyrektora Działu Kadr, Organizacji i Zarządzania „Uzdrowisko Rymanów” S. A. Posiada także wieloletni staż pracy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, gdzie równocześnie z pracą merytoryczną na Wydziale Świadczeń Emerytalno-Rentowych, wykonywała obowiązki trenera z zakresu szkoleń przystanowiskowych z elementami coachingu i mentoringu, związanych z procesem wdrożenia nowozatrudnionych pracowników. Posiada doświadczenie w pracy dydaktycznej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Państwowej Akademii Nauk Stosowanych Krośnie.
Wykształcenie: absolwentka Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego
i Administracji KUL w Lublinie. Posiada stopień doktora nauk prawnych w
zakresie prawa. Ukończyła studia podyplomowe „Zarządzanie zasobami ludzkimi” w
Centrum Studiów Podyplomowych Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej.
Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.