Wideoszkolenie: Księgowość w spółdzielniach mieszkaniowych

Jak Nowy Ład zmienił płace? W jakim okresie stosować jaką stawkę VAT w związku ze zmianami? Najprostszy sposób poinformowania o zmianie stawek VAT? Czy zatrudniony emeryt może złożyć PIT 2? Jakie są zmiany w polityce rachunkowości? Ulgi w podatku dochodowym


Wideoszkolenie PCC Poland skierowane do pracowników spółdzielni mieszkaniowych z działów księgowych lub finansowych.


UWAGA! Omówimy wpływ Nowego Ładu na księgowość w spółdzielniach mieszkaniowych
Dostarczamy Państwu jak najbardziej przydatne informacje, do wykorzystania od zaraz, w oparciu o rzeczywiste przykłady i praktyczne działania. W trakcie szkolenia powiemy o najnowszych i planowanych zmianach w płacach, które wprowadził Polski Ład. Dostaną Państwo autorskie materiały oparte na przepisach uwzględniające specyfikę Państwa pracy. Na naszym szkoleniu mogą Państwo zadawać pytania od pierwszych minut spotkania. Wszystko po to, aby szkolenie było zrozumiałe!

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

1. W jakim okresie stosować jaką stawkę VAT?

2. Zmiany jakie wprowadził Polski Ład w podatku dochodowym uwzględniając specyfikę spółdzielni mieszkaniowych?

3. Jak będzie wyglądać rolowanie podatku?

4. Najnowsze zmiany w polityce rachunkowości (obecny stan prawny)?

5. Ulgi w podatku dochodowym!

6. Co jest zwolnione z podatku, a co nie jest zwolnione? Klasyfikacja

7. Jak zaplanować inwestycje, stawki, remonty?


Szczegółowy program szkolenia:

1.Podatek dochodowy w świetle Nowego Polskiego Ładu - jakie ulgi wprowadził ład? Najnowsze interpretacje przepisów!

1. Jak zrozumieć zmiany w podatku dochodowym?

2. Przykład: pracownik ma dwie listy, jedna z uwzględnieniem ulg a druga z dochodu dodatkowe i nie można tu uwzględnić ulg - czy powinno się rozliczać dwie listy razem czy jednak rozliczać je osobno?

3. Jak będzie wyglądać rolowanie podatku?

4. Jak będzie wyglądać rozliczenie roczne za 2022 rok?

5. Jakie są najnowsze interpretacje odnośnie podatku dochodowego od osób prawnych?

6. Jakie są najnowsze interpretacje odnośnie podatku dochodowego od osób fizycznych?

7. Jak Nowy Ład zmienił płace?

8. Jakie ulgi wprowadza Nowy Ład?

9. Dla kogo Nowy Ład wprowadza ulgi?

10. Co jest wliczone ulgi wprowadzone Nowym Ładem?

11. Komu przysługuje rolowanie zaliczek/podatku?

12. Czy można zrezygnować z rolowania podatku?

13. Na jakich zasadach odbywa się rolowanie podatku?

14. Czy zatrudniony emeryt może złożyć PIT 2?

15. Pod jakimi warunkami zatrudniony emeryt może złożyć PIT 2?

16. Jakie są konsekwencje ze złożenia lub niezłożenia PIT 2?

17. Czy zatrudniony emeryt powinien złożyć jakieś oświadczenie?

18. Jaka sytuacja będzie dla pracownika emeryta najlepsza - złożenie oświadczenia czy nie?


2. Rozliczenie VAT a spółdzielnie mieszkaniowe - w jakim okresie stosować jaką stawkę VAT w związku ze zmianami? Najprostszy sposób poinformowania o zmianie stawek VAT? Co można zwolnić z podatku, a co zwolnieniom nie podlega?

1. Najnowsze zmiany stawek VAT – jakie są zmiany w stawkach VAT?

2. Czy w świetle ciągle zmieniających się stawek VAT tworzy się obowiązek informowania właścicieli lokali o nich?

3. Czy poza informowaniem właścicieli o zmianie stawek VAT, trzeba też poinformować najemców?

4. Jaki jest najprostszy sposób poinformowania o zmianie stawek VAT?

5. Jakie konsekwencje się wiążą za niepoinformowanie właścicieli lokali użytkowych o zmianach stawki VAT na wodę, gaz, prąd?

6. Czy można opodatkować lokale typu garaż? Jeśli tak to jak?

7. Jaką stawką VAT opodatkować lokale typu garaż?

8. Czy zmiana stawek VAT na niższe obejmuje również właścicieli garaży?

9. Czy traktować garaże jak lokale użytkowe lub mieszkalne?

10. Czy odsetki na koncie można traktować jako gospodarkę zasobami?

11. W jakim okresie stosować jaką stawkę?

12. Jaką stawkę VAT uwzględnić, kiedy liczniki były spisywane w styczniu a fakturę wystawiamy w lutym?

13. Jak zbudować plan kont do JPK_VAT?

14. Interpretacja przepisów o zmianie stawek VAT z perspektywy Urzędu Skarbowego, aby nie narazić się na kontrolę

15. Przykład: jeśli jest lokal użytkowy, który rozlicza się na zasadzie ryczałtu i robi się to na sam koniec roku i teraz jaką stawkę do tego ustalić, czy pomniejszoną, czy taką jaka jest na fakturze? jak to później skorygować?

16. Co jest zwolnione z podatku, a co nie jest zwolnione?

17. Czy od lipca wrócą stare stawki VAT, czy może będą nowe inne niż obecne?

18. Kiedy wprowadzać obniżone stawki w sytuacji refakturowania?

19. Jak wyliczyć zaliczkę na poczet mediów?

20. Jak wygląda procedura korygowania stawek VAT związku z ciągłymi ich zmianami (energia, ciepło, woda)?

21. Jaką stawkę VAT ustalić przy budowie inwestycji?


3. Gospodarka spółdzielni mieszkaniowej

1. Jak stworzyć plan gospodarczo-finansowy?

2. Jak prawidłowo ustalić opłaty?

3. Co uwzględnić w trakcie ustalania opłat?

4. Jak podzielić koszty?

5. Jak rozpatrzyć sprawę utrzymania mienia wspólnego dla nieruchomości?

6. Klasyfikacja powierzchni pod względem użytkowym/mieszkalnym i jaką stawkę wtedy ustalić?

7. Rozliczanie kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości.


4. Studium przypadku

2. Jak sprawdzać kontrahentów?

3. Jaka jest funkcja programu PŁATNIK?

4. Jakie zmiany są w ustawie o rachunkowości i jak wpływają na pracę spółdzielni?

5. Jakie są zmiany w polityce rachunkowości (na obecny stan prawny)?

6. Czy lepiej zrobić politykę rachunkowości ze wzoru, czy stworzyć samemu?

7. Jak zaplanować inwestycje?


5. Jak dobrze wykorzystać fundusz remontowy? Czy opłaca się tworzyć fundusz remontowy? Jakie działania wchodzą w skład funduszu remontowego?

1. Jakie remonty powinny wchodzić w zakres funduszu?

2. Jakie koszty można finansować z funduszu remontowego?

3. Czy wymiana wodomierzy jest w zakresie funduszu czy zalicza się to do modernizacji?

4. Jaka jest różnica między funduszem remontowym a modernizacją?

5. Co jest remontem, a co jest konserwacją?

6. Jak wyglądają rozliczenia finansowe spółdzielni w kontekście funduszu remontowego?

7. Jak rozliczyć fundusz remontowy z powstałymi wspólnotami, które wpłaciły zaliczki?

8. Jak zaewidencjonować kredyt zaciągany na remonty?

9. Jak umieścić kredyt zaciągany na remonty i odsetki w sprawozdaniu? jak powinno się zaksięgować taki kredyt?



Prowadzący

Dorota Stępniak– wieloletni i doświadczony praktyk w zakresie rachunkowości i księgowości spółdzielni mieszkaniowych, lustrator spółdzielczy, główna księgowa, posiadająca ministerialne uprawnienia w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych, uczestnik przy badaniu sprawozdań finansowych SM. W ramach obowiązków służbowych uczestniczy między innymi w procesie windykacji należności. Bierze czynny udział w tworzeniu uregulowań wewnętrznych w spółdzielniach mieszkaniowych.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


Brak dostępnych szkoleń.

Podobne szkolenia