Wideoszkolenie: Zamknięcie roku budżetowego i inwentaryzacja w PUP

Jak prawidłowo przygotować księgi rachunkowe do zamknięcia roku budżetowego? Jak powinna wyglądać inwentaryzacja? Jakie dokumenty są potrzebne? Jak i kiedy tworzyć odpisy aktualizacyjne? Jak naliczać należności nienależnie pobrane? Informacja dodatkowa do bilansu - jak powinna wyglądać?

od 499.00 zł

Wideozkolenie PCC Poland przeznaczone dla ksiegowych i głównych księgowych powiatowych urzędów pracy

Nowa checklista inwentaryzacyjna pomocna w zamknięciu roku
Podczas szkolenia omówimy w jaki sposób zaplanować inwentaryzację, aby zamknięcie roku budżetowego przebiegło bez problemów. Skupimy się na spornych problemach powiatowych urzędów pracy, które powtarzają się co roku. Nasza prelegentka, która posiada 15-letnie doświadczenie skupi się na procedurach i sprawach priorytetowych. Dowiesz się jak postępować z przedawnionymi należnościami, jak wygląda windykacja i czy odpis aktualizujący zawsze musi być sporządzony. Dodatkowo otrzymają Państwo 17 wzorów dokumentów , które zaoszczędzą wiele czasu.

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • Checklista inwentaryzacyjna - co należy wykonać od początku do końca?
  • Jakie dokumenty są potrzebne do przeprowadzenia inwentaryzacji?
  • Tworzenie odpisów aktualizujących należności (zasady, sposoby, ujęcie na kontach)
  • Jak wykazywać i naliczać należności nienależnie pobrane?
  • Omówienie informacji dodatkowej do bilansu
  • Należności i zobowiązania związane z funduszem pracy
  • Jakie są etapy sporządzania sprawozdań budżetowych?

Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:

  • Informacja dodatkowa do bilansu
  • Harmonogram inwentaryzacji
  • Instrukcja przeprowadzenia inwentaryzacji
  • Plan inwentaryzacji
  • Protokół sporządzenia wyników inwentaryzacji
  • Zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
  • Sprawozdanie z zakończenia inwentaryzacji
  • Instrukcja przeprowadzenia inwentaryzacji
  • Protokół inwentaryzacji
  • Protokół rozliczenia inwentaryzacji
  • Rachunek zysków i strat - wzór
  • Załączniki informacji przypominającej do bilansu
  • Wzór bilansu
  • Harmonogram prac bilansowych
  • Salda kont księgowych
  • Zestawienie sald
  • Arkusz spisu z natury

Szczegółowy program szkolenia:

1.Inwentaryzacja w powiatowych urzędach pracy

  • Checklista inwentaryzacyjna - co należy wykonać od początku do końca?
  • Jak powinna wyglądać instrukcja inwentaryzacyjna? Omówienie krok po kroku na przykładach
  • Jakie dokumenty są potrzebne do przeprowadzenia inwentaryzacji?
  • Jakie są podstawy prawne do sporządzania instrukcji inwentaryzacyjnej?
  • Jak często powinno się przeprowadzać inwentaryzację?
  • Jakie są etapy inwentaryzacji? Omówienie krok po kroku
  • Jakie są zasady przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów?
  • W jaki sposób określać inwentaryzacje? Wzory, protokoły
  • Jak przeszkolić zespół spisowy?
  • Kto sprawuje kontrolę podczas inwentaryzacji?
  • Kto powinien znaleźć się w komisji inwentaryzacyjnej?
  • Jakie zadania ma komisja inwentaryzacyjna?
  • Jak powołać komisję inwentaryzacyjną?
  • Jak przeszkolić komisję inwentaryzacyjną?
  • Jak przebiega kontrola inwentaryzacji?
  • Instrukcja ważenia i mierzenia w inwentaryzacji – jak to poprawnie zrobić, aby kontrola nie miała zastrzeżeń?
  • Jak powinno wyglądać planowanie inwentaryzacyjne? Na co kontrola najczęściej zwraca uwagę w instrukcji inwentaryzacyjnej?
  • Jakie są terminy inwentaryzacyjne?
  • Jakie są formy i metody inwentaryzacji?
  • Jaki powinien być zakres podmiotowy inwentaryzacji?
  • W jaki sposób rozliczać różnice inwentaryzacyjne? Jak weryfikować i ustalać różnice?
  • Inwentaryzacja kont, sposoby potwierdzenia, przeksięgowanie czynności
  • Jakie są etapy prac dotyczących zamknięcia ksiąg rachunkowych?
  • Jakie są metody inwentaryzacji zapisów i sald kont w księgach rachunkowych? (weryfikacja sald, potwierdzenia sald, rozrachunek sald, porównania dokumentacji z ewidencją)
  • Rozliczenie inwentaryzacji i ujęcie jej wyników w księgach rachunkowych
  • Naliczanie amortyzacji i umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • Tworzenie odpisów aktualizujących należności (zasady, sposoby, ujęcie na kontach)
  • Przechowywanie ksiąg rachunkowych
  • Środki trwałe - klasyfikacja środków niskocennych - jak ewidencjonować na budżecie, a jak na funduszu pracy,? Wycena środków trwałych na koniec roku według nowej klasyfikacji
  • Spis z natury - przydatne wskazówki jak sobie z nim radzić
  • Odpowiedzialność głównego księgowego za inwentaryzację
  • Jak zmieniły się przepisy na temat inwentaryzacji względem poprzedniego roku
  • Jakie są najczęściej popełniane błędy w procesie inwentaryzacji
  • Co urzędy muszą spisywać co roku, a czego nie?


2. Należności nienależnie pobrane, należności z kontrahentem, umorzenia, windykacja proceduralna

  • Jak wykazywać i naliczać należności nienależnie pobrane?
  • Windykacja nienależnie pobranych świadczeń - co należy wiedzieć?
  • Długo i krótkoterminowe należności - jak je zaliczać?
  • Różne formy ustalanie odsetek np. interweniuje komornik, czy wtedy on nalicza odsetki czy my?
  • W jaki sposób powinno się potwierdzać salda z dłużnikiem?
  • Jaki jest termin przedawnienia należności?
  • Jak rozliczać należności przedawnione?
  • Jak poradzić sobie z należnościami z kontrahentem?
  • Kiedy należy umorzyć należności?
  • Jak przebiega windykacja należności?


3. Sprawozdawczość budżetowa

  • Jakie są rodzaje sprawozdań budżetowych?
  • Jakie są etapy sporządzania sprawozdań budżetowych?
  • Jakie są terminy sporządzania sprawozdań budżetowych?
  • Ewidencja wydatków budżetowych
  • Jakie są terminy na korekty sprawozdań?
  • Jakie są sprawdzone sposoby na korekty w sprawozdaniach?


4. Fundusz pracy

  • Jakie są etapy tworzenia ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku budżetowego?
  • Należności i zobowiązania związane z funduszem pracy
  • Jak zamknąć fundusz pracy?
  • Zmiany w funduszu pracy - co należy ująć?
  • Fundusz pracy - projekty unijne - jak sobie z nimi poradzić?
  • Zamykanie rozliczeń funduszu celowego


5. Sprawozdawczość finansowa

  • Rachunek zysków i strat
  • Omówienie informacji dodatkowej do bilansu
  • Bilans - którą pozycję, gdzie przyporządkować?
  • Aktywa i pasywa w bilansie
  • Jak zamknąć rok w bilansie?
  • Przydatne wskazówki w sporządzaniu bilansu
  • Zmiany w funduszu jednostki
  • Sposoby sporządzania sprawozdań finansowych


6. Zamknięcie roku

  • Czym się podpierać - zapisy w polityce rachunkowości
  • Zmiany w polityce rachunkowości ważne na koniec roku budżetowego
  • Odpisy aktualizujące - kiedy i jak stosować, kiedy i jak je zakładać?
  • Przeksięgowanie dochodów
  • Jak wykonać archiwizację potwierdzenia sald?
  • Niedobory i nadwyżki na koniec roku
  • Co kwalifikować na paragraf?
  • System tworzenia rezerw

Prowadzący

Katarzyna Woźniak – wieloletni pracownik publicznych służb zatrudnienia, posiada ponad 15-letnie doświadczeniezawodowe na stanowisku Głównego Księgowego Urzędu Pracy.

Absolwentka m.in. Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz WSNS w Lublinie – regularnie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów publicznych, prawa pracy, zarządzania.

Posiada Certyfikat Ministerstwa Finansów uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wykładowca zorientowany w bieżącej problematyce Urzędów Pracy, łączy wiedzę teoretyczną z praktyką m.in. w zakresie gospodarki finansowej Funduszu Pracy i środków budżetowych w PSZ.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 499.00
16 listopada 2023

Podobne szkolenia