Fragment ze szkolenia
Zobacz wideo >>W programie m.in., wybrane zagadnienia:
- Jak powinno się współpracować z osobami, które są długo bez zatrudnienia oraz mają bardzo słabą motywację do podjęcia pracy? Jakich narzędzi należy użyć?
- Co z osobami, które oficjalnie mówią, że pracują "na czarno" i ze nie ma szans na umowę? (bo ciężkie czasy, a szef boi się skierować na staż)
- Co zrobić, jeśli bezrobotny nie loguje się do spotkań online, bo wie, że nie straci statusu bezrobotnego? Jak mobilizować klientów podczas poradnictwa online?
- IPD - Czy jest możliwość wprowadzenia narzędzia do kontroli klientów? Jak kontrolować takie osoby?
- Jak rozwiązać kwestię obsługi podczas pandemii? Jak dobierać szkolenia, staże, gdy pozostaje tylko rozmowa telefoniczna?
- W jaki sposób przygotowywać Indywidualne Plany Działania na odległość? Jak działają formy aktywizacji i dla kogo są przeznaczone? (dotacje, bony)
- Jak stworzyć odpowiednie warunki w urzędzie, tzn. bezpieczne otoczenie/ przestrzeń, jeśli urząd nie ma środków finansowych na obsługę online?
Wzory pism, jakie otrzymają uczestnicy:
Szkolenie zawiera narzędzia do pracy z klientem w postaci praktycznych załączników i dokumentów - zasoby do bezpośredniego wykorzystania w pracy doradcy zawodowego i dorady klienta. Prezentacja jest bogata w treści i jednocześnie przejrzysta - narzędzie do pracy, które później można wykorzystać.Czynniki ograniczające aktywność na rynku pracy
- Indywidualny plan działania. Podręcznik metodyczny
- Karta Usług Doradczych
- Pozytywne przeformułowania
- Pytania w rozmowie doradczej
- Analiza SWOT
- Test motywacji realizacji planów i zamierzeń związanych z przyszłością zawodową
- Zasoby informacji zawodowych oraz innych informacji pomocnych w aktywnym poszukiwaniu pracy
Szczegółowy program szkolenia:
Doradztwo zawodowe w czasie pandemii
- Jak prowadzić spotkania w dobie koronawirusa?
- Jak powinno wyglądać poradnictwo zawodowe na odległość z wykorzystaniem rozmowy telefonicznej albo mail-a?
- Co zrobić, jeśli bezrobotny nie loguje się do spotkań, bo wie, że nie straci statusu bezrobotnego?
- Jak rozwiązać kwestię obsługi podczas pandemii? Jak dobierać szkolenia, staże, gdy pozostaje tylko rozmowa telefoniczna?
- Jak mobilizować klientów podczas poradnictwa online?
- Jak dotrzeć do osób, które są wycofane z rynku?
- Jak stworzyć warunki w urzędzie, tzn. bezpieczne otoczenie/ przestrzeń, jeśli urząd nie ma środków finansowych na obsługę online?
- Jakie techniki i metody powinien stosować doradca zawodowy?
- Jak pogodzić usługę pośrednictwa pracy z doradztwem zawodowym i innymi dodatkowymi zadaniami w tym na odległość?
- Jak odbudować doradztwo zawodowe?
- Jak odbudować Klub Pracy, jeśli teraz nie można spotkać się w grupie?
Indywidualny Plan Działania – efekt pracy doradcy i klienta
- Co powinien zawierać Indywidualny Plan Działania?
- Co powinno być warunkiem ukończenia IPD?
- Czy zakładając IPD od razu wpisuje datę końcową?
- Czy jest możliwość wprowadzenia narzędzia do kontroli klientów? Jak kontrolować takie osoby?
- Jakie daty powinny być umieszczone – czy ostateczne, które kończą plan? Czy terminy muszą się pokrywać?
- Jak prawidłowo opracować swój własny system?
- W jaki sposób przygotowywać plany na odległość? Jak działają formy aktywizacji i dla kogo są przeznaczone? (dotacje, bony)
- Czy da się przewidzieć, jakie środki będą do realizacji? Co w sytuacji, gdy ustali się plan, a potem okazuje się, że urząd nie ma na to pieniędzy?
- Kwestie praktyczne w oparciu o protokoły pokontrolne
- Jak powinny być robione modyfikacje? Tylko w wersji papierowej, czy elektronicznej? A może oba sposoby są poprawne?
- Czy w IPD można opisać, że klientka ma 2 dzieci, brak mobilności, ale jest chęć podjęcia pracy gdy dzieci pójdą do przedszkola?
- Czy IPD możemy ustalić telefonicznie? Co z podpisem klienta?
Trudna sztuka motywacji
- Jakie są źródła motywacji i jej rodzaje?
- Jak pracować z klientem nad kompetencjami miękkimi?
- Motywacja a wiek
- Jak zachęcić młode osoby, bez planu na życie do działania, do szukania pracy?
- Jak pomóc ludziom młodym w odnalezieniu się na rynku pracy?
- Jak powinno się współpracować z osobami, które są długo bez zatrudnienia oraz mają bardzo słabą motywację do podjęcia pracy? Jakich narzędzi należy użyć?
- Co z osobami, które oficjalnie mówią, że pracują " na czarno" i ze nie ma szans na umowę? (bo ciężkie czasy, a szef boi się skierować na staż)
- Jak motywować młode kobiety z dziećmi (12/13 letnimi), które uważają, że ich dzieci są małe i w ten sposób tłumaczą swoją bierność?
- Jak powinno się pracować z klientem trudnym?
Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie pracy
- Urząd Pracy jako przestrzeń do dialogu
- Specyfika pracy z klientem urzędu pracy w kontekście najnowszych uwarunkowań
- Jakie są zasady pracy z klientem dorosłym?
- Zindywidualizowanie pomocy
- Postawy wobec zmiany
Profesjonalny doradca zawodowy
- Jak powinno podchodzić się do tworzenia relacji?
- Sztuka zadawania pytań
- Skąd się bierze agresja u klientów?
- Jaka jest rola testów zawodoznawczych w poradnictwie zawodowym?
- Jak odpowiednio pomóc klientom w sporządzeniu dokumentów kwalifikacyjnych i autoprezentacji?
Prowadzący
Anna Sarczyńska - licencjonowany doradca zawodowy. Posiada m.in. doświadczenie jako ekspert w procesie diagnozy kompetencji osób długotrwale bezrobotnych. Od ponad 15 lat związana z Publicznymi Służbami Zatrudnienia. Specjalizuje się m.in. w planowaniu kariery, tworzeniu indywidualnych planów rozwoju, odkrywaniu talentów, komunikacji międzyludzkiej, przygotowaniu klientów do procesu rekrutacyjnego oraz szeroko pojętej pracy na zasobach i twórczym myśleniu. Jest absolwentką pedagogiki o specjalności poradnictwo. Jest autorką artykułów naukowych i w czasopismach branżowych, związanych z rynkiem pracy i profesją doradcy zawodowego oraz na swoim terenie cenionym ekspertem medialnym. Prywatnie interesuje się fotografią, marketingiem i technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.