Wideoszkolenie: System ZONE

Jak tworzyć statystyki z danych zawartych w systemie np. na temat zużycia paliw? Jak aktywować nowego użytkownika? Jakie moduły są obligatoryjne do wypełnienia, wykonując np. kontrolę spalania odpadów?


Szkolenie jest skierowane do pracowników urzędów miast i gmin, którzy pracują w systemie ZONE, w szczególności do pracowników wydziału ochrony środowiska.

Dowiedz się, do czego służy terminal od GUNB i jak go obsłużyć!
Szkolenie „System ZONE” pozwala urzędnikom sprawnie i zgodnie z przepisami obsługiwać system, w tym wprowadzać deklaracje, generować raporty oraz realizować kontrole. Uczestnicy zyskują praktyczną wiedzę niezbędną do codziennej pracy i prawidłowego wykonywania obowiązków gminy.

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • W jaki sposób wprowadzać do systemu deklaracje mieszkańców?
  • W jaki sposób poruszać się po systemie ZONE?
  • Czy kontrole źródeł ciepła są obowiązkiem urzędu? Jaka jest do tego podstawa prawna?
  • Czy gmina ma obowiązek przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli mieszkaniec tego zażąda?
  • Wcześniej była wykonywana kopia potwierdzenia kontroli (dla mieszkańca i urzędników) - czy aktualnie, wystarczy jedynie potwierdzenie z terminala?
  • Czy przeprowadzenie inwentaryzacji można zlecić firmie zewnętrznej?

Szczegółowy program szkolenia:

1. Praca w systemie ZONE — co zrobić, gdy jest nowy właściciel mieszkania? Jak wprowadzić korektę?

  • Czy trzeba zmienić deklarację, jeżeli zmienił się właściciel, a deklaracja jest do konkretnego budynku, a nie do osoby?
  • Jeżeli zmienia się właściciel, to czy trzeba wymagać złożenia nowej deklaracji?
  • Czy w deklaracji w CEEB jest opcja notatek, w których można dopisać, że zmiana dotyczyła dodania numeru domu?
  • Czy system wykryje drugą taką samą deklarację? Czy się zdublują?
  • Mamy wprowadzony w dotacjach gminny program dofinansowanie na wymianę źródeł ciepła. Czy naszym obowiązkiem jest wpisanie w moduł „dofinansowanie” udzielonych wszystkich dotacji mieszkańcom?
  • W module „kontrola środowiskowa” widać jedynie zakładki „kopciuchy” i „protokoły”. Czy w tej zakładce powinny znajdować się też inne funkcje?
  • W którym module wpisuje się informacje dot. nieczystości ciekłych?
  • Gdzie znaleźć zakładkę inwestycji?
  • Gdzie powinna być zakładka dotycząca przeglądu kominiarskiego?
  • Gdzie można sprawdzić jakie są zakładki w konkretnych modułach?
  • Czy w przypadku pieców kaflowych i kominków, które są odłączone od przewodów kominowych powinna zostać złożona deklaracja?
  • Co, jeżeli nie posiadamy modułu finansowego? Czy można go dodać?
  • W jaki sposób wysyła się wniosek do lokalnego administratora o zwiększenie uprawnień?
  • Czy jest możliwość wydrukowania pustego protokołu?
  • W jaki sposób powiązać dane z wniosków dot. źródeł ciepła z innymi danymi?
  • Czy dotacje udzielone z Czystego Powietrza należy wpisać do ZONE?
  • 5 klasa z ekoprojektem. Jaką klasę wprowadzamy w system?
  • Z jakiego przepisu wynika konieczność wprowadzania w system ZONE danych z kontroli w terenie?
  • Jak wygląda generowanie raportów i wprowadzanie zmian adresów w systemie ZONE?
  • Czy wszystkie zgłoszenia wprowadzamy do ZONE?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy właściciel wynajmuje dom i najemca zmienił źródło ciepła?
  • Jeżeli właściciel ma złożoną deklarację CEEB, a w niej określone, że posiada piec gazowy, który zastąpiono nowym, to czy ma obowiązek złożenia nowej deklaracji?
  • Czy w systemie można wygenerować listę adresów lub numery budynków, dla których nie złożono deklaracji?
  • Co zrobić w przypadku, gdy deklaracja została złożona na stary adresu budynku, a zostały nadane nazwy ulic i w raporcie widnieje brak złożonej deklaracji?
  • W jaki sposób wprowadzać do systemu deklaracje mieszkańców?
  • W jaki sposób wyszukiwać deklaracje w systemie?
  • Jak wprowadzić zmiany w systemie ZONE w przypadku zmiany adresu budynku?
  • W jaki sposób dokonać korekty wniosku dotyczącego źródła ciepła?
  • W systemie nie ma możliwości wpisania daty wprowadzenia deklaracji — czy można to pominąć? Czy da się tę informację umieścić w systemie?
  • Jak tworzyć statystyki z danych zawartych w systemie? Np. na temat zużycia paliw?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w raportach są rozbieżności? W innych modułach są inne liczby?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w gminie zmieniła się część adresów?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w systemie widnieje informacja, że w danym budynku jest konieczna wymiana źródła ciepła, ale budynek został wyburzony?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy system nie wyszukuje deklaracji, natomiast mieszkaniec upiera się, że taką deklarację złożył?
  • Co, jeżeli mamy zgłoszenie z systemu ZONE i brak adresu do korespondencji?

2. Zagadnienia techniczne — jak działają nowo wprowadzone moduły do systemu ZONE?

  • Czy przy kominku zaznaczamy ogrzewanie CO?
  • Jakie są prawne sankcje za niezłożenie deklaracji CEEB?
  • Kocioł jest na pellet z zasobnikiem, do którego została dokupiona grzałka elektryczna. Czy w deklaracji powinniśmy wpisać bojler elektryczny?
  • Zarządcy budynków składają deklaracje, w których wpisują adres i numeru budynków, np. 10-15. Przy wyszukiwaniu konkretnego adresu system tego nie widzi. Takie sytuacje najczęściej zdarzały się w przypadku miejskiej sieci ciepłowniczej. Czy taki sposób złożenia deklaracji jest poprawny?
  • Deklaracje były złożone na numeru budynku, np. 41 A. Obecnie jest problem z wyszukiwaniem budynków, które mają przerwę między liczbą a literą. Co w takim przypadku?
  • Czy do prowadzania danych konieczne jest odrębne upoważnienie?
  • Czy do wystawienia protokołu konieczne jest upoważnienie?
  • Które moduły są obowiązkowe i wynikają z konkretnych przepisów?
  • Co należy wpisać o źródłach ciepła, aby móc wprowadzić inny protokół o nieczystościach ciekłych?
  • Czy po wyfiltrowaniu pieców pozaklasowych, deklaracje które zostały wprowadzone po raz drugi ze względu na zmianę właściciela będą się dublować?
  • Jak usunąć konto pracownika, który się zwolnił?
  • Co w przypadku, gdy podczas wpisywania danych w terenie nie można było przejść do następnego modułu?
  • W jaki sposób wygenerować raport dla kotłów, dla których nie jest podana klasa?
  • Jeżeli w deklaracji nie została zaznaczona klasa kotła, to czy można traktować go jako kocioł bezklasowy? Czy można wygenerować raport budynków posiadających kotły bezklasowe?
  • Czy w przypadku generowania raportu zostaną uwzględnione wyłącznie aktualne deklaracje?
  • Jak prawidłowo zrobić raport, jeżeli widnieją dwie deklaracje aktywne wprowadzone przez różnych użytkowników?
  • W jaki sposób podpisywany jest protokół?
  • Co zrobić w przypadku, gdy przy wypełnianiu deklaracji zrobi się błąd?
  • W jaki sposób zaciągnąć dane z systemu ZONE?
  • W jaki sposób poruszać się po systemie ZONE?
  • Jakie dane można uzyskać/wygenerować z systemu ZONE?
  • Jak działa zakładka dotycząca deklaracji?
  • W jaki sposób wyszukiwać informacje w systemie?
  • W jaki sposób nadać uprawnienia urzędnikom i udostępnić im system jako administrator?
  • Jak nadaje się uprawnienia innym osobom?
  • Kto w przypadku nadania uprawnień ma złożyć wniosek?
  • Czy administrator może sam złożyć wniosek, a następnie go rozpatrzyć - np. w przypadku, gdy urząd decyduje, żeby nadać komuś uprawnienia?
  • W jaki sposób korzystać w modułów w systemie ZONE?
  • Kto może mieć dostęp do systemu ZONE?
  • W jaki sposób generować raporty?
  • Co zrobić w przypadku, gdy raporty się dublują?
  • Co zrobić, gdy system nie przyjmuje danych?
  • Co zrobić, jeśli nie ma się dostępu do systemu ZONE jako gmina?
  • W jaki sposób działa moduł raportowania?
  • W jaki sposób można wygenerować raport z poprawnymi danymi?
  • Jak upewnić się, czy dane w raporcie są poprawne?
  • Jak działa system ZONE? Od A do Z
  • Co zrobić z błędami systemu? Jak kontaktować się ze wsparciem technicznym?
  • Dlaczego nie ma się dostępu do wszystkich modułów w systemie ZONE?
  • W jaki sposób otrzymać dostęp do wszystkich modułów w ZONE?
  • Czy powinno się mieć dostęp do wszystkich modułów w ZONE?
  • W jaki sposób założyć konto w systemie ZONE?
  • Jak uruchomić konto w systemie ZONE? - KROK PO KROKU
  • Jak aktywować konto w systemie ZONE?
  • Po jakim czasie od założenia konto powinno być aktywne?
  • Kiedy należy skontaktować się z pomocą techniczną?
  • Co oznaczają statusy w odniesieniu do akceptacji konta?
  • Wprowadzenie do systemu — co jest, do czego i po co?
  • Jak aktywować nowego użytkownika?
  • Co zrobić w przypadku, gdy system nie wyszukuje adresu?
  • Co zrobić w przypadku, gdy system nie wyszukuje deklaracji?
  • W jaki sposób korzystać z modułu dotyczącego raportów?

3. Obowiązki wynikające z systemu — czy kontrole może wykonywać straż miejska? Jak w praktyce wygląda zamówienie przeglądu przewodów kominowych? Czy gmina powinna typować uprawnionych kominiarzy i jak ich weryfikować? Jakie są zadania gminy w tym zakresie?

  • Czy gminy mają dostęp do przeglądów kominiarskich?
  • Gdzie szukać zarejestrowanych kominiarzy w ZONE?
  • Czy zakładka dot. kontroli jest obligatoryjna dla gminy?
  • Czy protokół z kontroli musi być wprowadzony do ZONE?
  • Który przepis obliguje gminy do wprowadzania danych do CEEB?
  • Jakie kary są dla gmin, które nie będą wprowadzać danych do CEEB?
  • Czy gmina musi w jakiś sposób zareagować na zgłoszenie kopciucha drogą mailową?
  • Jaką instytucję poinformować o błędach w źródłach ciepła deklarowanych?
  • Czy osoby zajmujące się gospodarowaniem odpadami i nieczystościami ciekłymi powinny coś wprowadzać do systemu ZONE?
  • Czy gminy muszą przeprowadzać kontrole przez system ZONE, czy mogą być w formie papierowej?
  • Jeżeli otrzymujemy zgłoszenie telefoniczne, że w chwili obecnej ktoś spala odpady w piecu, a gmina nie ma straży miejskiej, to czy na kontrolę można wezwać policję? Czy urzędnik powinien udać się na miejsce?
  • Czy na podstawie danych z protokołu kontroli przeprowadzonej przez straż gminną można uzupełnić dane w module inwentaryzacji w zakresie źródła ciepła przed wypełnieniem protokołu w ZONE?
  • Czy jest podstawa prawna, na mocy której gmina jest zobligowana do udostępniania kalendarza mieszkańcom?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w deklaracji nie podano danych? Czy należy wezwać do uzupełnienia? Czy da się to zrobić przez system?
  • Które dane, w którym module są obowiązkowe do uzupełnienia, a które obligatoryjne?
  • Jakie zadania ma gmina w związku z systemem ZONE?
  • Jaka jest podstawa prawna nakazująca urzędowi korzystania z systemu ZONE?
  • Czy są jakieś przepisy regulujące korzystanie i wprowadzanie danych do systemu ZONE?
  • Czy kontrole dotyczące spalania odpadów i nieczystości ciekłych należy umieszczać w systemie ZONE? Czy jest to obligatoryjne?
  • Czy należy dokonywać kontroli?
  • Jakie moduły są obligatoryjne do wypełnienia, wykonując np. kontrolę spalania odpadów?
  • Czy konieczna będzie weryfikacja, czy dane wprowadzone podczas autoinwentaryzacji są poprawne?
  • Czy w przypadku kontroli zbiorników bezodpływowych lub odpadów można wpisać jedynie dane z tych obszarów, a w reszcie modułów „brak danych”?
  • Jakie są obowiązki urzędu związane z systemem ZONE?
  • Jakie są moduły w systemie ZONE? Do czego są przeznaczone? Jak działają?
  • Czy wydział ochrona środowiska jest zobligowany jedynie do wprowadzania deklaracji rodzajów źródeł ciepła do systemu ZONE?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy nie ma się jeszcze dostępu do systemu ZONE?
  • Czy gmina ma obowiązek działania na systemie ZONE? Co w przypadku, gdy nie ma się jeszcze do niego dostępu?
  • Czy należy kontrolować, kto ma dostęp do systemu i jakie dane wprowadza?
  • Czy administrator ma obowiązek kontrolować to, czy dane wpisywane przez inne osoby są pełne i poprawne?
  • Jakie dane pracownik ochrony środowiska musi wprowadzać do systemu, a jakie jedynie może?
  • Czy MOPS może mieć dostęp do wszystkich danych z systemu ZONE? Czy jedynie do wybranych modułów?
  • Jak określić i zaznaczyć, jakie jest źródło ciepła w budynku wielorodzinnym?
  • Czym jest budynek gospodarczy?
  • Co w przypadku, gdy otrzymamy zawiadomienie, że pod pewnym adresem nie ma zgłoszonej deklaracji CEEB?

4. Kontrola źródeł ciepła — czy urzędnicy muszą dokonywać kontroli w związku z deklaracjami o źródle ciepła?

  • Czy kontrole są obowiązkowe, jeżeli nie otrzymaliśmy zgłoszenia od obywatela?
  • Czy jest kara za niewprowadzanie protokołów?
  • Czy ktoś kontroluje wprowadzanie danych do systemu?
  • Jeżeli wprowadzamy dane dot. kontroli nieczystości ciekłych, to czy raporty z takich kontroli można uzyskać?
  • Gdzie podczas kontroli należy wpisywać numery faktur?
  • Czyli dane z kontroli mogą zostać wprowadzone w urzędzie?
  • Czy kontrolę zbiorników bezodpływowych należy wprowadzać do systemu?
  • Czy można w trakcie kontroli sporządzić odręcznie protokół, a później wprowadzić do systemu?
  • Czy kontrola nieczystości ciekłych łączy się z kontrolą pieca?
  • Jeżeli chcemy dokonać wpisu dot. kontroli zbiornika bezodpływowego, to czy należy wejść w kontrolę środowiskową i następnie w protokoły?
  • Jakie są pozycje do wypełnienia przy kontroli nieczystości ciekłych?
  • Czy o kontroli źródeł ciepła informowany jest właściciel budynku? Co, jeżeli urzędnik nie ma legitymacji służbowej?
  • Jeżeli zostały przeprowadzone kontrole, ale nie zostały wprowadzone do systemu, to czy po pewnym czasie jest obowiązek ich wprowadzenia?
  • Co ma zrobić strażnik miejski w przypadku wykrycia nieprawidłowości?
  • Co urzędnik powinien zrobić, jeżeli w trakcie kontroli źródeł ciepła okaże się, że właściciel domu ma piec pozaklasowy i nie planuje go zmienić?
  • Czy gmina może wykonywać kontrole dot. nieczystości ciekłych lub spalania odpadów w formie papierowej lub własnej ewidencji?
  • Jak ma się obowiązek dokonywania kontroli na podstawie bazy CEEB a RODO?
  • Jaki dokument prawny określa liczbę koniecznych do przeprowadzenia kontroli?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy wpłynie anonimowe zgłoszenie, że ktoś pali „kopciuchem”? W jaki sposób należy zareagować na takie zgłoszenie? Jakie podjąć działania?
  • W jaki sposób powiązać dane z wniosków dot. źródeł ciepła z innymi danymi?
  • Czy kontrole źródeł ciepła są obowiązkiem urzędu? Jaka jest do tego podstawa prawna?
  • Czy urząd jest zobowiązany do wprowadzania danych z wykonanych kontroli?
  • Czy przeprowadzane kontrole należy wprowadzać do systemu? Co w przypadku, gdy nie ma się do niego dostępu?
  • Czy kontroli źródeł ciepła może dokonać straż miejska?

5. Jak przeprowadzić inwentaryzację?

  • Co, jeżeli nie posiada się zakładki „inwentaryzacja”?
  • Czy inwentaryzacja jest obowiązkowa?
  • Czy gmina ma obowiązek przeprowadzania konkretnej liczby inwentaryzacji w ciągu roku?
  • Co, jeżeli żaden z uprawnionych urzędników nie ma kwalifikacji technicznych do przeprowadzenia inwentaryzacji?
  • Jak dokonać inwentaryzacji w systemie ZONE? Czy jest gdzieś ogólnodostępna instrukcja?
  • Czy jest określony termin do przeprowadzenia inwentaryzacji budynków na terenie danej gminy?
  • Na jakiej podstawie wprowadzać dane szczegółowe dot. inwentaryzacji?
  • Jeżeli w trakcie interwencji okaże się, że właściciel posiada kuchnię węglową w budynku gospodarczym, która nie jest eksploatowana od dawna, to czy ma obowiązek złożyć deklarację dot. budynków niezamieszkanych?
  • Jeżeli urzędnik nie ma upoważnienia do przeprowadzenia inwentaryzacji, to czy można wprowadzić dane dot. źródeł ciepła podczas wprowadzania protokołu?
  • Co ze sprawozdaniem POP za 2025 r., w którym gmina musi wykazać inwentaryzację budynków na swoim terenie?
  • Czy jest obowiązek przeprowadzania inwentaryzacji? Jaka jest podstawa prawna?
  • Czy dane z inwentaryzacji wykonanej w skutek realizacji POP musimy wprowadzać do systemu ZONE?
  • Jeżeli pracownik nie posiada upoważnienia do przeprowadzenia inwentaryzacji, to czy pracownik może wprowadzać dane do modułu inwentaryzacji?
  • Jeżeli inwentaryzacja nie została przeprowadzona, to w jaki sposób uzupełnić moduł w ZONE?
  • Jakie obowiązki spadają na pracownika w związku z dokonywaniem inwentaryzacji? Jaką wiedzę powinien posiadać urzędnik?
  • W jaki sposób ustalić, jaka jest grubość ścian?
  • W jaki sposób stwierdzić, jaka jest kubatura budynku?
  • Czy urzędnicy mają uprawnienia co do kontroli autoinwentaryzacji?
  • Czy urzędnicy mają uprawnienia do wykonania inwentaryzacji?
  • Czy gmina ma obowiązek przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli mieszkaniec tego zażąda?
  • Czy inwentaryzacje może wykonywać straż miejska?
  • Czy urzędnicy są zobowiązani do przeprowadzania inwentaryzacji?
  • Czy istnieje podstawa prawna do tego, czy urzędnik musi wykonywać inwentaryzacje?
  • Czy podczas np. dokonania kontroli źródła ciepła konieczne jest dokonanie całej inwentaryzacji budynku?
  • Jakie kroki należy podjąć, dokonując inwentaryzacji?
  • Co trzeba zrobić/zmierzyć przy inwentaryzacji?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w urzędzie nie ma osoby, która ma uprawnienia do wykonania inwentaryzacji?
  • Czy dokonując kontroli źródła ciepła, konieczne jest dokonanie inwentaryzacji? Co jeśli się tego nie zrobi? Co zrobić w przypadku, gdy system wymusza podanie danych?
  • Kto może wykonać inwentaryzacje? Jakie do tego należy mieć uprawnienia?
  • Do jakich dodatków i dofinansowań konieczne jest przeprowadzenie inwentaryzacji?
  • Jakie dane należy zebrać, wykonując inwentaryzacje?
  • Jaka wiedza jest potrzebna do wykonania inwentaryzacji?
  • Jakie trzeba mieć uprawnienia do wykonania inwentaryzacji?
  • Czy inwentaryzacja jest obowiązkowa dla mieszkańców? Czy jest konieczne powiadomienie o tym mieszkańców?
  • Czy to prawda, że w 20% domach jednorodzinnych powinna być wykonana inwentaryzacja?
  • Co zrobić w przypadku, gdy w urzędzie nie pracuje osoba, która byłaby w stanie przeprowadzić inwentaryzacje?
  • Jak dokonać inwentaryzacji od A do Zet? Co należy wziąć pod uwagę? Jakie dane są obligatoryjne, a jakie nie?
  • Jakie narzędzia i wiedzę trzeba mieć do wykonania inwentaryzacji?
  • Jak sprawdzić grubość stropodachu?
  • Czy podczas inwentaryzacji możemy opierać się jedynie na informacji pozyskanej od mieszkańca?
  • Czy gmina ma obowiązek wystawienia kalendarza do zgłoszeń o inwentaryzację?
  • Czy jakby było zgłoszenie od mieszkańca, to urzędnik ma obowiązek wykonać inwentaryzację?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy mieszkaniec nie ma danych domu potrzebnych do inwentaryzacji?
  • Czy przeprowadzenie inwentaryzacji można zlecić firmie zewnętrznej?
  • Jak ustalić grubość stropów i ścian przy inwentaryzacji?
  • Kto może nadać uprawnienia do wykonywania inwentaryzacji? Czy wójt/burmistrz/prezydent może wskazać taką osobę?
  • Czy urzędnicy mają obowiązek dokonywania inwentaryzacji?

6. Działanie terminalu — w jaki sposób rozpocząć korzystanie z terminala GUNB?

  • Czy jest obowiązek korzystania z terminali? Jeżeli gmina nie będzie ich używać, to czy trzeba je zwrócić?
  • Gdzie trzeba oddać terminal?
  • Co, jeżeli nie mamy wgranej aplikacji w terminale?
  • Czy protokół na terminalu podpisuje kontrolowany? Czy mieszkaniec dostaje, tylko potwierdzenie, a nie kopię?
  • Jak wydrukować protokół z terminala?
  • Czy w związku z tym, że nie ma obowiązku przeprowadzania inwentaryzacji, urząd musi we własnym zakresie opłacać kartę SIM do terminala?
  • Czy można terminal odesłać do GUNB, jeżeli się z niego nie korzysta?
  • Czy drukarkę przy terminalu trzeba połączyć z urządzeniem, jeżeli w aplikacji mamy tylko możliwość podglądu deklaracji, edycji albo powielenia?
  • W jaki sposób działa czytnik do inwentaryzacji?
  • Co należy zrobić z terminalami otrzymanymi od GUNB?
  • Jak wpisać numer faktury w terminalu?
  • Do czego jest terminal od GUNB? Jak go obsłużyć?
  • Co zrobić w przypadku, gdy używając terminalu, nie ma zasięgu?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy terminal nie drukuje potwierdzenia?
  • Wcześniej była wykonywana kopia potwierdzenia kontroli (dla mieszkańca i urzędników) - czy aktualnie, wystarczy jedynie potwierdzenie z terminala?
  • W jaki sposób wpisywać dane w terminalu?
  • Jak korzystać z terminali?
  • Jak je uruchomić?
  • Do czego są one przeznaczone?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy nie ma internetu i nie możemy wydrukować potwierdzenia?
  • Co zrobić, jeżeli nadal nie otrzymało się karty sim do terminala?
  • Czy jest konieczność korzystania z terminala?
  • Do czego wykorzystuje się terminale? Jak one działają? Jak się nimi posługiwać?
  • Co w sytuacji braku karty do terminalu?
  • Jak uruchomić terminal od GUNB?

Prowadzący

Weronika Markiewicz, inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miejskim w Lewinie Brzeskim, ponadto Gminny Koordynator ProgramuOchrony Powietrza.

W urzędzie pracuje od września 2021 r. zatem jej doświadczenie zawodowe związane z tematyką szkolenia nabywane było praktycznie od samego początku powstawania bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Jako Lokalny Administrator Systemu, sprawuje pieczę nad wszystkim co ma związek z bazą. Ponadto jako pracownik urzędu stworzyła lokalną bazę, będąc odpowiedzialną za rozpowszechnienie informacji, wśród mieszkańców gminy, na temat konieczności składania deklaracji, a następnie za ich fizyczne wprowadzenie do systemu. Jako pracownik samorządowy posiada stosowne upoważnienia do przeprowadzania kontroli środowiskowych. Jej doświadczenie zawodowe głównie związane jest z pozyskiwaniem środków na dotację do zmiany system ogrzewania i termomodernizację budynków oraz wszelkich inwestycji związanych z OZE.

W związku z realizacją projektu LIFE pn. „WDROŻENIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ POWIETRZA W SAMORZĄDACH WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO ", na terenie gminy Lewin Brzeski, ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Mechanicznym Politechniki Opolskiej i uzyskała certyfikat Audytora środowiskowego dla budynku mieszkalnego, a następnie uzyskała wpis do wykazu osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej, co z powodzeniem realizuję. Główny zakres obowiązków jako pracownika samorządowego to prowadzenie punktu konsultacyjno – informacyjnego programu „Czyste powietrze”, od niedawna również jako operator programu, w ramach którego mieszkańcy gminy corocznie podpisują umowy z WFOŚiGW w Opolu na łączną kwotę ok. 2,5 mln zł., obsługa programu „Ciepłe mieszkanie” na terenie gminy i pozyskanie dotacji dla mieszkańców na kwotę ponad 4 mln zł. Zarządzenie budżetem w ramach dotacji celowej z budżetu gminy na kwotę ok 130tys. rocznie. Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego, Wydziału Przyrodniczo- Technicznego, na kierunku Biotechnologia o specjalizacji Biotechnologia w rolnictwie i produkcji żywności, uzyskując tytuł magistra.

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


Brak dostępnych szkoleń.

Podobne szkolenia