Wideoszkolenie: System ZONE

Jak tworzyć statystyki z danych zawartych w systemie np. na temat zużycia paliw? Jak aktywować nowego użytkownika? Jakie moduły są obligatoryjne do wypełnienia, wykonując np. kontrolę spalania odpadów? Kiedy będzie konieczność wykonywania inwentaryzacji oraz kontroli autoinwentaryzacji? W jaki sposób działa terminal od GUNB?

od 679.00 zł

Szkolenie jest skierowane do pracowników urzędów miast i gmin, którzy pracują w systemie ZONE, w szczególności do pracowników wydziału ochrony środowiska.

Dowiedz się, do czego służy terminal od GUNB i jak go obsłużyć!
Kompleksowe szkolenie dotyczące obsługi systemu ZONE. Dowiesz się m.in., jak wprowadzić zmiany w systemie ZONE w przypadku zmiany adresu budynku, jak aktywować konto w systemie ZONE, jakie są obowiązki urzędu związane z systemem ZONE oraz czy urzędnicy są zobowiązani do przeprowadzania inwentaryzacji.

W programie m.in., wybrane zagadnienia:

  • W jaki sposób wprowadzać do systemu deklaracje mieszkańców?
  • W jaki sposób poruszać się po systemie ZONE?
  • Jakie moduły są obligatoryjne do wypełnienia podczas wykonania np. kontroli spalania odpadów?
  • Czy kontrole źródeł ciepła są obowiązkiem urzędu? Jaka jest do tego podstawa prawna?
  • Czy gmina ma obowiązek przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli mieszkaniec tego zażąda?
  • Wcześniej była wykonywana kopia potwierdzenia kontroli (dla mieszkańca i urzędników) - czy aktualnie, wystarczy jedynie potwierdzenie z terminala?
  • Czy przeprowadzenie inwentaryzacji można zlecić firmie zewnętrznej?

Szczegółowy program szkolenia:

1. Pytania uczestników, na które udzieliliśmy odpowiedzi podczas ostatniego szkolenia:

  • Czy trzeba zmienić deklarację, jeżeli zmienił się właściciel, a deklaracja jest do konkretnego budynku, a nie do osoby?
  • Czy w deklaracji w CEEB jest opcja notatek, w których można dopisać, że zmiana dotyczyła dodania numeru domu?
  • Czy przy kominku zaznaczamy ogrzewanie CO?
  • Jakie są prawne sankcje za niezłożenie deklaracji CEEB?
  • Kocioł jest na pellet z zasobnikiem, do którego została dokupiona grzałka elektryczna. Czy w deklaracji powinniśmy wpisać bojler elektryczny?
  • Zarządcy budynków składają deklaracje, w których wpisują adres i numeru budynków, np. 10-15. Przy wyszukiwaniu konkretnego adresu system tego nie widzi. Takie sytuacje najczęściej zdarzały się w przypadku miejskiej sieci ciepłowniczej. Czy taki sposób złożenia deklaracji jest poprawny?
  • Deklaracje były złożone na numeru budynku, np. 41 A. Obecnie jest problem z wyszukiwaniem budynków, które mają przerwę między liczbą a literą. Co w takim przypadku?
  • Mamy wprowadzony w dotacjach gminny program dofinansowanie na wymianę źródeł ciepła. Czy naszym obowiązkiem jest wpisanie w moduł „dofinansowanie” udzielonych wszystkich dotacji mieszkańcom?
  • Czy jest możliwość wydrukowania pustego protokołu?
  • Jeżeli wprowadzamy dane dot. kontroli nieczystości ciekłych, to czy raporty z takich kontroli można uzyskać?
  • Jak dokonać inwentaryzacji w systemie ZONE? Czy jest gdzieś ogólnodostępna instrukcja?
  • Czy po wyfiltrowaniu pieców pozaklasowych, deklaracje które zostały wprowadzone po raz drugi ze względu na zmianę właściciela będą się dublować?
  • Jakie są pozycje do wypełnienia przy kontroli nieczystości ciekłych?

2. Praca w systemie ZONE — co zrobić, gdy jest nowy właściciel mieszkania? Jak wprowadzić korektę?

  • W jaki sposób dokonać korekty numeru nadanego pod dotowanie węgla?
  • W jaki sposób wprowadzać do systemu deklaracje mieszkańców?
  • W jaki sposób wyszukiwać deklaracje w systemie?
  • Co oznacza, że deklaracja jest złożona, niezłożona albo nowa?
  • Jak wprowadzić zmiany w systemie ZONE w przypadku zmiany adresu budynku?
  • W jaki sposób dokonać korekty wniosku dotyczącego źródła ciepła?
  • W systemie nie ma możliwości wpisania daty wprowadzenia deklaracji — czy można to pominąć? Czy da się tę informację umieścić w systemie?
  • Jak tworzyć statystyki z danych zawartych w systemie? Np. na temat zużycia paliw?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w raportach są rozbieżności? W innych modułach są inne liczby?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w gminie zmieniła się część adresów?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w systemie widnieje informacja, że w danym budynku jest konieczna wymiana źródła ciepła, ale budynek został wyburzony?
  • Czy jest możliwość wprowadzenia danych o budynku do systemu ZONE przez nadzór budowlany przy jego odbiorze?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy system nie wyszukuje deklaracji, natomiast mieszkaniec upiera się, że taką deklarację złożył?
  • Co, jeżeli mamy zgłoszenie z systemu ZONE i brak adresu do korespondencji?

3. Zagadnienia techniczne — jak działają nowo wprowadzone moduły do systemu ZONE?

  • Co zrobić w przypadku, gdy przy wypełnianiu deklaracji zrobi się błąd?
  • W jaki sposób zaciągnąć dane z systemu ZONE?
  • W jaki sposób poruszać się po systemie ZONE?
  • Jakie dane można uzyskać/wygenerować z systemu ZONE?
  • Jak działa zakładka dotycząca deklaracji?
  • Nadpisywanie deklaracji — czy da się tego uniknąć?
  • W jaki sposób wyszukiwać informacje w systemie?
  • W jaki sposób nadać uprawnienia urzędnikom i udostępnić im system jako administrator?
  • Jak nadaje się uprawnienia innym osobom?
  • Kto w przypadku nadania uprawnień ma złożyć wniosek?
  • Czy administrator może sam złożyć wniosek, a następnie go rozpatrzyć - np. w przypadku, gdy urząd decyduje, żeby nadać komuś uprawnienia?
  • W jaki sposób korzystać w modułów w systemie ZONE?
  • Kto może mieć dostęp do systemu ZONE?
  • W jaki sposób generować raporty?
  • Co zrobić w przypadku, gdy raporty się dublują?
  • Co zrobić, gdy system nie przyjmuje danych?
  • Co zrobić, jeśli nie ma się dostępu do systemu ZONE jako gmina?
  • W jaki sposób działa moduł raportowania?
  • W jaki sposób można wygenerować raport z poprawnymi danymi?
  • Jak upewnić się, czy dane w raporcie są poprawne?
  • Jak działa system ZONE? Od A do Zet
  • Co zrobić z błędami systemu? Jak kontaktować się ze wsparciem technicznym?
  • Dlaczego nie ma się dostępu do wszystkich modułów w systemie ZONE?
  • W jaki sposób otrzymać dostęp do wszystkich modułów w ZONE?
  • Czy powinno się mieć dostęp do wszystkich modułów w ZONE?
  • W jaki sposób założyć konto w systemie ZONE?
  • Jak uruchomić konto w systemie ZONE? - KROK PO KROKU
  • Jak aktywować konto w systemie ZONE?
  • Po jakim czasie od założenia konto powinno być aktywne?
  • Kiedy należy skontaktować się z pomocą techniczną?
  • Co oznaczają statusy w odniesieniu do akceptacji konta?
  • Wprowadzenie do systemu — co jest, do czego i po co?
  • Jak aktywować nowego użytkownika?
  • Co zrobić w przypadku, gdy system nie wyszukuje adresu?
  • Co zrobić w przypadku, gdy system nie wyszukuje deklaracji?
  • W jaki sposób korzystać z modułu dotyczącego raportów?

4. Obowiązki wynikające z systemu — czy kontrole może wykonywać straż miejska? Jak w praktyce wygląda zamówienie przeglądu przewodów kominowych i jaka jest rola kominiarzy? Czy gmina powinna typować uprawnionionych kominiarzy i jak ich weryfikować? Jakie są zadania gminy w tym zakresie?

  • Co zrobić w sytuacji, gdy w deklaracji nie podano danych? Czy należy wezwać do uzupełnienia? Czy da się to zrobić przez system?
  • Które dane, w którym module są obowiązkowe do uzupełnienia, a które obligatoryjne?
  • Jakie zadania ma gmina w związku z systemem ZONE?
  • Jaka jest podstawa prawna nakazująca urzędowi korzystania z systemu ZONE?
  • Czy są jakieś przepisy regulujące korzystanie i wprowadzanie danych do systemu ZONE?
  • Czy kontrole dotyczące spalania odpadów i nieczystości ciekłych należy umieszczać w systemie ZONE? Czy jest to obligatoryjne?
  • Czy należy dokonywać kontroli?
  • Jakie moduły są obligatoryjne do wypełnienia, wykonując np. kontrolę spalania odpadów?
  • Czy konieczna będzie weryfikacja, czy dane wprowadzone podczas autoinwentaryzacji są poprawne?
  • Czy w przypadku kontroli zbiorników bezodpływowych lub odpadów można wpisać jedynie dane z tych obszarów, a w reszcie modułów „brak danych”?
  • Jakie są obowiązki urzędu związane z systemem ZONE?
  • Jakie są moduły w systemie ZONE? Do czego są przeznaczone? Jak działają?
  • Czy wydział ochrona środowiska jest zobligowany jedynie do wprowadzania deklaracji rodzajów źródeł ciepła do systemu ZONE?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy nie ma się jeszcze dostępu do systemu ZONE?
  • Czy gmina ma obowiązek działania na systemie ZONE? Co w przypadku, gdy nie ma się jeszcze do niego dostępu?
  • Czy urzędnicy są zobowiązani do wykonania świadectwa energetycznego?
  • Czy należy kontrolować, kto ma dostęp do systemu i jakie dane wprowadza?
  • Czy administrator ma obowiązek kontrolować to, czy dane wpisywane przez inne osoby są pełne i poprawne?
  • Jakie dane pracownik ochrony środowiska musi wprowadzać do systemu, a jakie jedynie może?
  • Czy MOPS może mieć dostęp do wszystkich danych z systemu ZONE? Czy jedynie do wybranych modułów?
  • Jak określić i zaznaczyć, jakie jest źródło ciepła w budynku wielorodzinnym?
  • Czym jest budynek gospodarczy?
  • Co w przypadku, gdy otrzymamy zawiadomienie, że pod pewnym adresem nie ma zgłoszonej deklaracji CEEB?

5. Kontrola źródeł ciepła — czy urzędnicy muszą dokonywać kontroli w związku z deklaracjami o źródle ciepła?

  • Jaki dokument prawny określa liczbę koniecznych do przeprowadzenia kontroli?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy wpłynie anonimowe zgłoszenie, że ktoś pali „kopciuchem”? W jaki sposób należy zareagować na takie zgłoszenie? Jakie podjąć działania?
  • W jaki sposób powiązać dane z wniosków dot. źródeł ciepła z innymi danymi?
  • Czy kontrole źródeł ciepła są obowiązkiem urzędu? Jaka jest do tego podstawa prawna?
  • Czy urząd jest zobowiązany do wprowadzania danych z wykonanych kontroli?
  • Czy protokoły z kontroli, które powstały przed systemem ZONE powinny zostać do niego wprowadzone?
  • Czy przeprowadzane kontrole należy wprowadzać do systemu? Co w przypadku, gdy nie ma się do niego dostępu?
  • Czy kontroli źródeł ciepła może dokonać straż miejska?

6. Jak przeprowadzić inwentaryzację?

  • Jakie obowiązki spadają na pracownika w związku z dokonywaniem inwentaryzacji? Jaką wiedzę powinien posiadać urzędnik?
  • W jaki sposób ustalić, jaka jest grubość ścian?
  • W jaki sposób stwierdzić, jaka jest kubatura budynku?
  • Czy urzędnicy mają uprawnienia co do kontroli autoinwentaryzacji?
  • Czy urzędnicy mają uprawnienia do wykonania inwentaryzacji?
  • Czy gmina ma obowiązek przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli mieszkaniec tego zażąda?
  • Czy inwentaryzacje może wykonywać straż miejska?
  • Czy urzędnicy są zobowiązani do przeprowadzania inwentaryzacji?
  • Czy istnieje podstawa prawna do tego, czy urzędnik musi wykonywać inwentaryzacje?
  • Czy podczas np. dokonania kontroli źródła ciepła konieczne jest dokonanie całej inwentaryzacji budynku?
  • Jakie kroki należy podjąć, dokonując inwentaryzacji?
  • Co trzeba zrobić/zmierzyć przy inwentaryzacji?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy w urzędzie nie ma osoby, która ma uprawnienia do wykonania inwentaryzacji?
  • Czy dokonując kontroli źródła ciepła, konieczne jest dokonanie inwentaryzacji? Co jeśli się tego nie zrobi? Co zrobić w przypadku, gdy system wymusza podanie danych?
  • Kto może wykonać inwentaryzacje? Jakie do tego należy mieć uprawnienia?
  • Do jakich dodatków i dofinansowań konieczne jest przeprowadzenie inwentaryzacji?
  • Jakie dane należy zebrać, wykonując inwentaryzacje?
  • Jaka wiedza jest potrzebna do wykonania inwentaryzacji?
  • Jakie trzeba mieć uprawnienia do wykonania inwentaryzacji?
  • Czy kominiarz może dokonać inwentaryzacji budynku?
  • Czy inwentaryzacja jest obowiązkowa dla mieszkańców? Czy jest konieczne powiadomienie o tym mieszkańców?
  • Czy to prawda, że w 20% domach jednorodzinnych powinna być wykonana inwentaryzacja?
  • Kiedy będzie konieczność wykonywania inwentaryzacji oraz kontroli autoinwentaryzacji?
  • Co zrobić w przypadku, gdy w urzędzie nie pracuje osoba, która byłaby w stanie przeprowadzić inwentaryzacje?
  • Jak dokonać inwentaryzacji od A do Zet? Co należy wziąć pod uwagę? Jakie dane są obligatoryjne, a jakie nie?
  • Jakie narzędzia i wiedzę trzeba mieć do wykonania inwentaryzacji?
  • Jak sprawdzić grubość stropodachu?
  • Czy podczas inwentaryzacji możemy opierać się jedynie na informacji pozyskanej od mieszkańca?
  • Czy gmina ma obowiązek wystawienia kalendarza do zgłoszeń o inwentaryzację?
  • Czy jakby było zgłoszenie od mieszkańca, to urzędnik ma obowiązek wykonać inwentaryzację?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy mieszkaniec nie ma danych domu potrzebnych do inwentaryzacji?
  • Czy przeprowadzenie inwentaryzacji można zlecić firmie zewnętrznej?
  • Jak ustalić grubość stropów i ścian przy inwentaryzacji?
  • Kto może nadać uprawnienia do wykonywania inwentaryzacji? Czy wójt/burmistrz/prezydent może wskazać taką osobę?
  • Czy urzędnicy mają obowiązek dokonywania inwentaryzacji?

7. Działanie terminalu — w jaki sposób rozpocząć korzystanie z terminala GUNB?

  • W jaki sposób działa czytnik do inwentaryzacji?
  • Co należy zrobić z terminalami otrzymanymi od GUNB?
  • Jak wpisać numer faktury w terminalu?
  • Do czego jest terminal od GUNB? Jak go obsłużyć?
  • Co zrobić w przypadku, gdy używając terminalu, nie ma zasięgu?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy terminal nie drukuje potwierdzenia?
  • Wcześniej była wykonywana kopia potwierdzenia kontroli (dla mieszkańca i urzędników) - czy aktualnie, wystarczy jedynie potwierdzenie z terminala?
  • W jaki sposób wpisywać dane w terminalu?
  • Jak korzystać z terminali?
  • Jak je uruchomić?
  • Do czego są one przeznaczone?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy nie ma internetu i nie możemy wydrukować potwierdzenia?
  • Co zrobić, jeżeli nadal nie otrzymało się karty sim do terminala?
  • Czy jest konieczność korzystania z terminala?
  • Do czego wykorzystuje się terminale? Jak one działają? Jak się nimi posługiwać?
  • Co w sytuacji braku karty do terminalu?
  • Jak uruchomić terminal od GUNB?

Prowadzący

Dorota Nowicz- Podinspektor w Referacie Ochrony Środowiska w Urzędzie Miejskim w Sulejowie. Posiada ponad dwuletnie doświadczenie w pracy w Urzędzie związane bezpośrednio z ochroną środowiska. Zajmuje się obsługą systemu ZONE w zakresie wprowadzania deklaracji źródeł ciepła, inwentaryzacji nieruchomości i źródeł ciepła lub spalania paliw, kontroli źródła spalania paliw, spełnienia wymagań określonych w uchwale antysmogowej, gospodarowania odpadami komunalnymi oraz odprowadzania nieczystości ciekłych. Ponadto do obowiązków prelegentki należy podejmowanie działań administracyjnych i organizacyjnych celem zapobiegania i likwidacji zagrożeń dla środowiska w tym przeprowadzanie kontroli właścicieli nieruchomości ww. zakresie. Bierze również aktywny udział w tworzeniu akcji ekologicznych i prowadzeniu edukacji ekologicznych na terenie gminy Sulejów w celu ograniczenia zanieczyszczania środowiska i podnoszenia świadomości ekologicznej mieszkańców.

Ukończyła szkolenie E-Usługi Projektu ZONE przeznaczone dla urzędników i przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, na którym poznała w praktyce kolejne moduły systemu i ich funkcjonalność. Ponadto aktywnie korzysta z akademii CEEB, w ramach której ukończyła kursy z zakresu:

  • Instrukcje dla lokalnego administratora systemu (LAS)
  • Zarządzający wnioskami o dostęp do CEEB
  • Obsługa deklaracji Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
  • Przeprowadzanie inwentaryzacji budynków
  • Wprowadzanie i przeglądanie programów dofinansowania
  • Od czego zacząć? Rejestracja dla jednostek administracyjnych
  • Obsługa zgłoszenia „kopciucha”
  • Przeglądanie i wprowadzanie danych o wsparciu socjalnym
  • Kontrole środowiskowe
  • Analiza danych - system raportowy

Prawa autorskie do niniejszego programu przysługują Private Corporate Consulting Sp. z o.o. Udostępnianie, kopiowanie i przerabianie niniejszego programu bez pisemnej zgody Private Corporate Consulting Sp. z o.o., zagrożone jest odpowiedzialnością karną oraz cywilną.

Terminy szkoleń


od 679.00
03 grudnia 2024

Podobne szkolenia